Kup: Pizzabagesten i Fakta til 49 kr.
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 12:08

Har lige købt en pizzabagesten med bordstativi Fakta til 49 kr. Man kan
bage en pizza på den, eller man kan forvarme den i ovnen og placere sin
take-away på den.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 12:22

On Mon, 29 May 2006 13:08:21 +0200, Kurt Hansen wrote:

> Har lige købt en pizzabagesten med bordstativi Fakta til 49 kr. Man kan
> bage en pizza på den, eller man kan forvarme den i ovnen og placere sin
> take-away på den.

Glemte at skrive, at den er 37 cm i diameter.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 29-05-06 13:16

Kurt Hansen wrote:
> Har lige købt en pizzabagesten med bordstativi Fakta til 49 kr. Man
> kan bage en pizza på den, eller man kan forvarme den i ovnen og
> placere sin take-away på den.

kup?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-05-06 13:25

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> wrote:

> Har lige købt en pizzabagesten med bordstativi Fakta til 49 kr. Man
> kan bage en pizza på den, eller man kan forvarme den i ovnen og
> placere sin take-away på den.

Hvis du smutter forbi den lokale bauhaus kan du få en fin flise til
omkring 20kr som virker fantastisk som pizzasten. Forresten så kan du
få den i mange forskellige størelser og farver

Fra : Tom Jensen

Dato : 29-05-06 15:21

Kim Schulz skrev:
> Hvis du smutter forbi den lokale bauhaus kan du få en fin flise til
> omkring 20kr som virker fantastisk som pizzasten. Forresten så kan du
> få den i mange forskellige størelser og farver

Og hvis man bruger en pizzaspade eller lign. samt bagepapir og lader
pizzaen glide ind på den varme ovnplade kan man også spare flisen :)

Jeg lånte engang en pizzasten og kunne ikke med min bedste vilje
registrere en sprødere bund med pizzasten sammenlignet med
'glide-ned-på-varm-ovnplade'-metoden.

/Tom

Fra : Du er hvad du spiser~

Dato : 29-05-06 19:07

Også skal man nok huske på, at med en pizzabagesten er der en chance for,
den er godkendt til fødevareanevendelse.
Med en flise fra byggemarkedet, er der risiko for migration af div. stoffer
til din mad.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Christian Hansen

Dato : 29-05-06 19:16

Tom Jensen wrote:

> Og hvis man bruger en pizzaspade eller lign. samt bagepapir og lader
> pizzaen glide ind på den varme ovnplade kan man også spare flisen :)

Jeg bruger altid bagsiden af 2 bageplader, når jeg laver pizza.

Den ene forvarmer i ovnen. Den anden lægger jeg et stykke bagepapir på
og så pizzaen ovenpå.

Det er ret nemt lige at smutte pizzaen med bagepapir fra den ene plade
til den anden og tilbage igen efter 15 minutter :)

Og hvorfor skal man kun udnytte halvdelen af ens bagepladers potentiale :D

Mvh Christian

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 29-05-06 20:24

Tom Jensen wrote:
> Jeg lånte engang en pizzasten og kunne ikke med min bedste vilje
> registrere en sprødere bund med pizzasten sammenlignet med
> 'glide-ned-på-varm-ovnplade'-metoden.

Hmmm - jeg er vældigt fornøjet med min sten.
Den skal være _helt_ varm (og det tager sin tid i min ovn , ellers
gør den ingen nytte, men når den altså er varm virker den også efter
hensigten.

mvh.
anders

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-05-06 20:43

On Mon, 29 May 2006 16:20:46 +0200, Tom Jensen <tom.jensen@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>
> Jeg lånte engang en pizzasten og kunne ikke med min bedste vilje
> registrere en sprødere bund med pizzasten sammenlignet med

Hej
Det er nok fordi du bager pizza forkert. Både på plade og sten. Jeg
forstår godt du bruger papir, da det er meget besværligt at gøre rent
bagefter. Men pizzaen skal direkte ned på stenen. Du får meget lidt eller
slet intet ud af stenen hvis de lægger papir imellem. Det giver en meget
bedre pizza at bage den på en sten, især sprødheden i bunden helt ind til
midten.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-05-06 15:34

On 29 May 2006 07:20:46 -0700

> [...]
>
> Jeg lånte engang en pizzasten og kunne ikke med min bedste vilje
> registrere en sprødere bund med pizzasten sammenlignet med

jeg bruger det nu også kun når vi bager ting i grillen

Fra : Ralph

Dato : 29-05-06 22:25

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige købt en pizzabagesten med bordstativi Fakta til 49 kr. Man kan
> bage en pizza på den, eller man kan forvarme den i ovnen og placere sin
> take-away på den.

Køb først og fremmest en ovn med undervarme (pizza-funktion), med mulighed
for +250 grader, gerne mere.

Sæt bradepanden nederst, de to bageplader ovenover og risten med fliser på
øverst. Så er der plads til at bage 4 pizzaer pr. gang og efter ca. 7-8
minutter er den nederste er færdig - med fin brun sprød bund - , så sættes
den øverste nederst, 2-3 minutter(hvor der dækkes bord, skære #1 pizza i
slices), den næstøverste nederst 1-2 minutter(skæres i slices - skænke
vin ), oregano på, skære de to sidste pizzaer i slices, klar til at spise.

den eneste grund til at jeg bruger bagesten er at kunne bruge risten (eller
weberen) til at bage på.

--
Ralph