CC?
Fra : Henning Andersen

Dato : 16-06-01 08:39

Nogen der kan bruge CyberCity her til formiddag, jeg kan ikke så
det var rart at vide om det er mit grej det er galt med?

--
Henning Andersen
Nr. Munksgaard

Fra : -= Texas =-

Dato : 16-06-01 09:07

Køre fint her i Glostrup.

Fra : Thomas

Dato : 16-06-01 09:16

Prøve at kigge i cybercity.drift der finder du nok grunden

Thomas

Fra : Henning Andersen

Dato : 16-06-01 12:56

"Thomas" <povlsen@topmail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøve at kigge i cybercity.drift der finder du nok grunden
>
> Thomas

Tænkte nok en skulle komme med det foreslag, men hvornår har man
sidst set CC drift komme med en fejlmelding til tiden, forøvrigt er
der stadig ingen fejl at se, men nu kører det igen
--
Henning Andersen
Nr. Munksgaard

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 16-06-01 17:23

"Henning Andersen" <rammemc@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidst set CC drift komme med en fejlmelding til tiden, forøvrigt er
> der stadig ingen fejl at se, men nu kører det igen

Ja, det er også noget værre noget, at der først den 1. juni stod følgende i
cybercity.drift og på www.cybercity.dk/support:

"
Lørdag d. 16. juni 2001 vil der i tidsrummet 06.00 til 12.00
foregå væsentlige system og netværksomlægninger i vores
centrale netværk, dette vil medføre en del driftforstyrrelser
i perioder.

Vi beklager de gener det vil medføre.

Med venlig hilsen
Cybercity
"

Så hvis 15 dage ikke er "til tiden", så ved jeg ikke hvad det er.

Det skal dog retfærdigvis nævnes, at der først den 15. blev gjort opmærksom
på at tidsrummet var 04-12.

--
Anders Vind Ebbesen
Web Developer

Fra : Simon Skals

Dato : 16-06-01 20:29

It seems Henning Andersen wrote:
>Tænkte nok en skulle komme med det foreslag, men hvornår har man
>sidst set CC drift komme med en fejlmelding til tiden, [...]

Det har man set for ganske nylig. CC's evne til at informere
kunderne ifm. driftsforstyrrelser er efter min opfattelse ganske
veludviklet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 16-06-01 23:01

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Simon Skals <spam@gid.dk>
> "Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

......sagde Simon Skals, selv om han (atter glemte at fortælle at han
arbejder for CC....

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Larsson

Fra : Simon Skals

Dato : 16-06-01 23:33

It seems Anders Larsson \(Remove x\) wrote:

>.....sagde Simon Skals, selv om han (atter glemte at fortælle at han
>arbejder for CC....

Vil du anfægte rigtigheden af det, jeg skriver? Eller har du bare
ikke noget bedre at tage dig til?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 13:34

Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i news:slrn9innle.eb2.spam@www.gid.dk:

> Vil du anfægte rigtigheden af det, jeg skriver? Eller har du bare
> ikke noget bedre at tage dig til?

Se http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere

"Udbyderne er mere end velkomne til at deltage i debatten,
men gruppen er ikke tænkt som en reklamesøjle, og man bør i
det hele taget altid redegøre for eventuelle tilhørsforhold
til en given udbyder, når man skriver."

Det burde vist slå det fast med syvtommersøm eller?

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 14:42

It seems Morten Bjergstrøm wrote:
> [...]
>til en given udbyder, når man skriver."
>
>Det burde vist slå det fast med syvtommersøm eller?

Det er ikke et reelt problem, idet gruppen ikke bliver brugt som
reklamesøjle af fx undertegnede.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 15:09

Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i news:slrn9ipct3.ftk.spam@www.gid.dk:

> Det er ikke et reelt problem, idet gruppen ikke bliver brugt som
> reklamesøjle af fx undertegnede.

Det har du da ret i, men når det ligefrem står i fundatsen, at personer
med tilknytning til en udbyder bør gøre opmærksom på deres
tilhørsforhold, så er det jo ikke udelukkende for sjov.

Min egen opfattelse er også, at langt de fleste andre deltagere i denne
gruppe, der på den ene eller anden måde har forbindelse til en udbyder,
gør opmærksom på det i deres sig.

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 15:17

> [...]
>med tilknytning til en udbyder bør gøre opmærksom på deres
>tilhørsforhold, så er det jo ikke udelukkende for sjov.

Afsnittet kan fint trækkes frem, når folk bruger grupperne til
reklame. Det er fx praktisk nok i .webhotel. Men der står altså
"bør", og jeg ser ingen grund til at slå alt og alle i hovedet
med denne formulering.

>Min egen opfattelse er også, at langt de fleste andre deltagere i denne
>gruppe, der på den ene eller anden måde har forbindelse til en udbyder,
>gør opmærksom på det i deres sig.

"Langt de fleste" er efter min opfattelse en overvurdering. Jeg
tror, fordelingen er nogenlunde 50/50.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Boysen

Dato : 17-06-01 15:28

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> "Langt de fleste" er efter min opfattelse en overvurdering. Jeg
> tror, fordelingen er nogenlunde 50/50.

Af de faste ISP folk i denne gruppe er det langt mere end 50%, der ikke
nævner deres arbejdsplads i signaturen.

--
Morten Boysen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 17-06-01 15:29

On Sun, 17 Jun 2001 16:27:42 +0200, "Morten Boysen"
<morten.boysen@aub.dk> wrote:

>Af de faste ISP folk i denne gruppe er det langt mere end 50%, der ikke
>nævner deres arbejdsplads i signaturen.

og tæt på 100% af disse anvender ikke denne gruppe som reklamesøjle.
Rent faktisk mener jeg at kunne se en sammenhæng mlm. "stor indsigt"
-> "stor objektivitet", hvorfor jeg personligt ikke ser det store
problem.

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 15:49

Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i

> Afsnittet kan fint trækkes frem, når folk bruger grupperne til
> reklame.

Nej, det fremgår specifikt af fundatsen, at reklamer er uønskede i
udbydergrupperne.

> Men der står altså
> "bør",

Ja, og fundatserne er ikke endegyldige regler men et "bør" burde få de
personer det omhandler til som minimum at overveje om det ikke var en
god ide at benytte det "bør" omhandler.

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 15:52

>Nej, det fremgår specifikt af fundatsen, at reklamer er uønskede i
>udbydergrupperne.

Det er den skjulte reklame, der her er tale om - det burde være
tydeligt for enhver.

>Ja, og fundatserne er ikke endegyldige regler men et "bør" burde få de
>personer det omhandler til som minimum at overveje om det ikke var en
>god ide at benytte det "bør" omhandler.

Jeg har overvejet det for længe, længe siden.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Niels Callesøe

Dato : 18-06-01 04:08

Morten Bjergstrøm wrote in

> Ja, og fundatserne er ikke endegyldige regler men et "bør" burde få
> de personer det omhandler til som minimum at overveje om det ikke
> var en god ide at benytte det "bør" omhandler.

Selvom jeg er enig i, at det bør give anlæg til overvejelser, er det
vel også rimeligt hvis nogle - efter endt overvejelse - ikke ønsker at
angive deres ansættelsesforhold?

En ting jeg synes man skal være opmærksom på er, at i hvert fald
størsteparten af de der ikke angiver deres tilhørsforhold heller ikke
aktivt ligger skjul på det. Har man fulgt gruppen en tid, vil man
normalt vide hvem der evt. arbejder for hvem.

Typisk er det de der har den største indsigt der er mindst tilbøjelige
til at komme med forhastede, subjektive vurderinger. Uanset deres
tilhørsforhold, selvom det stort set gælder for alle disse at de
arbejder for "en af de store".

Personligt har jeg valgt at angive mit tilhørsforhold indirekte ved at
gøre opmærksom på det i min disclaimer[1][2]. Andre vælger at gøre det
på andre måder. Det synes jeg egentlig ikke der er noget forgjort i? Vi
skal vel ikke nødvendigvis alle sammen presses ned i den samme
skabelon?[3]

[1]: Bemærk dog, at firmaet har en politik omkring en bestemt
signaturlinie der skal anvendes når der, som her, skrives direkte fra
koncernnettet. Der er nul point til den der gætter den først.
[2]: Og i øvrigt i min header, men det er nu mest for at gøre nar af 1.
[3]: Jeg mener dog stadig at man *bør* overholde både fundatser og
gældende netikette - inkl. korrekt udformet signatur-seperator mv.

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-06-01 20:29

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> writes:

> Det har du da ret i, men når det ligefrem står i fundatsen, at personer
> med tilknytning til en udbyder bør gøre opmærksom på deres
> tilhørsforhold, så er det jo ikke udelukkende for sjov.

Årh, så hold dog kæft med dit sludder, pedantiske nar.

(Jeg arbejder for Forskningsnettet, men ovenstående står helt for min
egen regning.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 17-06-01 20:46

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Årh, så hold dog kæft med dit sludder, pedantiske nar.

Gad vide hvor mange udbyderansatte der sad og tænkte ovenstående!

> (Jeg arbejder for Forskningsnettet, men ovenstående står helt for min
> egen regning.)

Hey, okay! Så er det jo dig man bare skal ringe til, når ens computer på
Århus Universitet ikke kan komme ind på www.lolitapr0n.com og hvis
Forskningsministeriet vedtager noget man ikke kan lide, er det også din
skyld, og kun DIN skyld!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:06

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> skrev i

> Gad vide hvor mange udbyderansatte der sad og tænkte ovenstående!

Hvis de har tænkt det er det trist og siger mere om de udbyderansatte
end om mig.

Der er en fundats, hvori det er angivet, at man *bør* angive sit
tilhørsforhold til en evt. ISP. Hvis man ikke er tilfreds med en
fundats bør man lave en OTD i dk.admin for at få lavet en ændring.

> [...]
> www.lolitapr0n.com og hvis Forskningsministeriet vedtager noget man
> ikke kan lide, er det også din skyld, og kun DIN skyld!

Du har ikke helt forstået, hvad det her handler om vel?

En evt. fortsat debat bør foregå i dk.admin og derfor er sat fut
dertil.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:02

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev i

> Årh, så hold dog kæft med dit sludder, pedantiske nar.

Hvem mon det er, der er en nar her. Problemet er, at jeg har ret
jævnfør fundatsen. At du og evt. andre ikke kan lide det er trist men
en ting er sikkert du skal ikke en eneste gang igen forsøge at kalde
mig en nar!

> (Jeg arbejder for Forskningsnettet, men ovenstående står helt for
> min egen regning.)

Ja og jeg er bruger af Forskningsnettet og der er hermed afsendt en
klage over din opførsel på nettet til din arbejdsgiver

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-01 22:13

In article <Xns90C3E9F7858B2nospamdafniedk@130.226.1.34>, Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> jævnfør fundatsen. At du og evt. andre ikke kan lide det er trist men
> en ting er sikkert du skal ikke en eneste gang igen forsøge at kalde

Hvis du ikke forstår, hvad "bør" betyder, så er du også en nar i min
bog.

Og i endnu højere grad nu.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Be cheerful while you are alive.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:22

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) skrev i

> Hvis du ikke forstår, hvad "bør" betyder, så er du også en nar i
> min bog.

Jeg forstår, hvad "bør" betyder, men det er der ret mange her, der
åbenbart ikke gør.

Hvad betyder "should" i en RFC?

Hvis I er utilfredse med fundatsen så kan debatten tages i dk.admin

> Og i endnu højere grad nu.

Nå. Måske du skulle gå hjem og tænke lidt over det og derefter vende
tilbage med en undskyldning.

Du kan ydermere tænke lidt over om du må kalde folk for "nar" eller
lignende i din arbejdstid. Måske du skulle snakke lidt med en
overordnet om det.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-01 22:24

In article <Xns90C3ED6361D73nospamdafniedk@130.226.1.34>, Morten Bjergstrøm wrote:

> Jeg forstår, hvad "bør" betyder, men det er der ret mange her, der
> åbenbart ikke gør.
>
> Hvad betyder "should" i en RFC?

At man skal overveje nøje, hvorfor man ikke vil gøre dette.
Og man plejer at skrive det med caps.

> Hvis I er utilfredse med fundatsen så kan debatten tages i dk.admin

Hvorfor skriver du så her?

> Nå. Måske du skulle gå hjem og tænke lidt over det og derefter vende
> tilbage med en undskyldning.

Aldrig i livet.

> Du kan ydermere tænke lidt over om du må kalde folk for "nar" eller
> lignende i din arbejdstid.

Gør jeg da det?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Avec!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:28

> Hvorfor skriver du så her?

Det er ikke mig, der er utilfreds med fundatsen, er det meget svært at
forstå?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-01 22:29

In article <Xns90C3EE57E50FDnospamdafniedk@130.226.1.34>, Morten Bjergstrøm wrote:

> Det er ikke mig, der er utilfreds med fundatsen, er det meget svært at
> forstå?

Ja. Jeg kan stadig ikke forstå, hvorfor du så skriver her.

--
Andreas Plesner Jacobsen | This system will self-destruct in five minutes.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:35

> Ja. Jeg kan stadig ikke forstå, hvorfor du så skriver her.

Tror du, da at jeg går væk fordi I af al magt forsøger at svine mig
til? Til det kan jeg kun sige en ting: Drøm videre.

Iøvrigt er det stadig ikke mig, der er utilfreds med fundatsen, jeg gør
derimod opmærksom på fundatsens ordlyd. At folk ikke vil følge den er
fint med mig sålænge, der ikke er noget problem med det men, at jeg
bliver svinet til for at gøre opmærksom på et faktum er dybt
uacceptabelt.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-01 22:41

In article <Xns90C3EF8CE3645nospamdafniedk@130.226.1.34>, Morten Bjergstrøm wrote:

> Tror du, da at jeg går væk fordi I af al magt forsøger at svine mig
> til? Til det kan jeg kun sige en ting: Drøm videre.

Jeg sviner ingen til, jeg fortæller blot hvad min mening er.

> [...]
> fint med mig sålænge, der ikke er noget problem med det men, at jeg
> bliver svinet til for at gøre opmærksom på et faktum er dybt

Hvis det bare var det du gjorde.
De to første indlæg du fyrede af i denne tråd havde næsten ens ordlyd.
Simon og andre har forklaret dig, hvad ordet "bør" betyder for dem (og
mig), men det vil du tilsyneladende ikke godtage. Det er tilsyneladende
dig, der vil have ændret ordet til "skal", og så kan jeg forsikre dig om
at jeg ikke skriver her mere, og jeg vil tro at det også gælder for
mange af de andre; så det er måske en meget god plan?

Du er i alle de definitioner af ordet jeg kender: en troll.

--
Andreas Plesner Jacobsen | idleness, n.:

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:54

> De to første indlæg du fyrede af i denne tråd havde næsten ens
> ordlyd. Simon og andre har forklaret dig, hvad ordet "bør" betyder
> for dem (og mig), men det vil du tilsyneladende ikke godtage.

Hvorfor tror du dog, at jeg ikke godtager Simon, din og andres holdning
angående fundatsen. Du må gerne henvise mig til det indlæg, hvori jeg
skriver, at jeg ikke accepterer jeres holdning.

> Du er i alle de definitioner af ordet jeg kender: en troll.

Næh. Men jeg bliver irriteret over, at blive tilsvinet uden grund. Det
er fint, at man er uenig med mig, og det er fint man giver udtryk for
det, men det gør man altså ikke ved at kalde folk for grimme ting.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-01 22:59

In article <Xns90C3F2C4C5E26nospamdafniedk@130.226.1.34>, Morten Bjergstrøm wrote:

> Hvorfor tror du dog, at jeg ikke godtager Simon, din og andres holdning
> angående fundatsen. Du må gerne henvise mig til det indlæg, hvori jeg
> skriver, at jeg ikke accepterer jeres holdning.

Fordi du bliver ved med at pladre rundt i fundatsen, hvor der kun står
bør.
Hvis det var fordi du godtog Simons svar var du stoppet lige efter hans
første followup til dig.

> Næh. Men jeg bliver irriteret over, at blive tilsvinet uden grund. Det
> er fint, at man er uenig med mig, og det er fint man giver udtryk for
> det, men det gør man altså ikke ved at kalde folk for grimme ting.

Og man fører ikke en debat ved ikke at svare på folks spørgsmål.

Plonk.

--
Andreas Plesner Jacobsen | bug, n:

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 23:38

> Plonk.

Tak.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 09:55

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> writes:

> Næh. Men jeg bliver irriteret over, at blive tilsvinet uden grund.

Jeg må nok hellere uddybe begrundelsen for mit ordvalg, så.

"Pedantisk" brugte jeg fordi din måde at skrige op om fundatsens
bogstav (som du endda har misforstået) netop er pedantisk: Fundatsen
er noget man inddrager, hvis der er et reelt problem, og det kan man
vist ikke påstå, at der er her.

"Nar" brugte jeg, fordi en nar i gamle dage var sådan en, som rendte
rundt og teede sig fjollet til stor morskab for hoffet. Hvem der er
hoffet i gruppen skal jeg lade være usagt, men du ter dig i hvert fald
fjollet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 10:02

> [...]

rundt og teede sig fjollet til stor morskab for hoffet. Hvem der er
hoffet i gruppen skal jeg lade være usagt, men du ter dig i hvert fald

Det sagt må jeg indrømme, at når jeg kigger tilbage i starten af
tråden var det faktisk ikke dig, der lagde ud med pedanteriet og du
havde ikke opført dig særlig fjollet endnu, da jeg sendte mit
indlæg. Efter at have set din reaktion ser jeg dog ingen grund til at
trække det tilbage.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 16:42

> [...]
> Fundatsen er noget man inddrager, hvis der er et reelt problem, og
> det kan man vist ikke påstå, at der er her.

Så langt så godt. Det er ok, at kalde det pedantisk, at man gør
opmærksom på fundatsen. Og hvis du havde nøjes med det så havde denne
tråd absolut ikke udviklet sig.

> [...]
> rendte rundt og teede sig fjollet til stor morskab for hoffet. Hvem
> der er hoffet i gruppen skal jeg lade være usagt, men du ter dig i

Til gengæld er det ikke ok at kalde folk for nar, heller ikke selvom du
bruger ordets "gamle" betydning fremfor den nuværende. Det ville svare
lidt til at kalde alle, der beder folk om at citere hensigtsmæssigt for
nar eller noget i den stil. Jeg tvivler på, at det vil blive modtaget
positivt.

> Det sagt må jeg indrømme, at når jeg kigger tilbage i starten af
> tråden var det faktisk ikke dig, der lagde ud med pedanteriet og du
> havde ikke opført dig særlig fjollet endnu,
> da jeg sendte mit indlæg.

Ergo indrømmer du, at dit indlæg rettede sig mod den forkerte?

Ydermere havde jeg forklaret, hvad det var jeg mente med mit svar til
Skals, før du sendte dit indlæg.

> Efter at have set din reaktion ser jeg dog ingen grund til
> at trække det tilbage.

Næh, men det er vist også lidt vel sent.

Fra : Simon Skals

Dato : 18-06-01 17:14

It seems Morten Bjergstrøm wrote:
>Og hvis du havde nøjes med det så havde denne
>tråd absolut ikke udviklet sig.

Tråden havde allerede udviklet sig, og det har vi Anders Larsson
at takke for - han er efter min mening en regulær troll.

Men lad mig lige komme med et par citater fra tråden indtil
videre:

[1. Simon Skals / Sun, 17 Jun 2001 13:40:40 +0000 (UTC)]
| Kan du ikke bare affinde dig med, at der er en gruppe personer, som har
| valgt at deltage i disse grupper, uden at deres ansættelsesforhold skal
| fremgå af samtlige indlæg, de skriver?

[2. Morten Bjergstrøm / Sun, 17 Jun 2001 14:09:10 +0000 (UTC)]
| [...] når det ligefrem står i fundatsen, at personer
| med tilknytning til en udbyder bør gøre opmærksom på deres
| tilhørsforhold, så er det jo ikke udelukkende for sjov.

[3. Morten Bjergstrøm / Sun, 17 Jun 2001 14:49:11 +0000 (UTC)]
| [...] fundatserne er ikke endegyldige regler men et "bør" burde få de
| personer det omhandler til som minimum at overveje om det ikke var en
| god ide at benytte det "bør" omhandler.

[4. Morten Bjergstrøm / Sun, 17 Jun 2001 21:38:59 +0000 (UTC)]
| Jeg har på intet tidspunkt ytret mig om, at der skulle være et problem.

[5. Morten Bjergstrøm / Sun, 17 Jun 2001 21:53:57 +0000 (UTC)]
| Hvorfor tror du dog, at jeg ikke godtager Simon, din og andres holdning
| angående fundatsen. Du må gerne henvise mig til det indlæg, hvori jeg
| skriver, at jeg ikke accepterer jeres holdning.

Jeg mener stadig, at citat 1. kunne have været slutningen på debatten, og
at dit citat 4. står i skærende kontrast til de mange indlæg, der gik
forud.

Men det værste er, at næste gang Anders Larsson kaster ved på bålet, så
er der med garanti en person - dig eller en anden - som hopper med på
bølgen, og så kan vi starte forfra endnu engang. Argumenterne vil
være præcist de samme fra begge sider, og vi vil ikke komme et
hak videre, nøjagtig som nu.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 18:03

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> writes:

> Til gengæld er det ikke ok at kalde folk for nar, heller ikke selvom du
> bruger ordets "gamle" betydning fremfor den nuværende.

Jeg er komplet ligeglad hvilken betydning du læser det som. Hvis en
person er en nar, så vil jeg have lov til at kalde ham en nar. Hvis en
person er jyde, så vil jeg have lov til at kalde ham jyde. Hvis en
person er høj vil jeg have lov til at kalde ham høj og ikke "vertikalt
begavet".

> Ergo indrømmer du, at dit indlæg rettede sig mod den forkerte?

Ja. Men du har så at sige selv opfyldt profetien bagefter...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-06-01 18:07

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> person er jyde, så vil jeg have lov til at kalde ham jyde. Hvis en
> person er høj vil jeg have lov til at kalde ham høj og ikke "vertikalt

Sorry - ige - Jeg vil herefter gerne tituleres: Hr. fynbo Bjørn
Jørvad........

mvh
Bjørn

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 18-06-01 22:16

On Mon, 18 Jun 2001 19:06:43 +0200, Bjørn Jørvad wrote in
dk.edb.internet.udbydere <9glceu$cif$1@news.inet.tele.dk>:

>Sorry - ige - Jeg vil herefter gerne tituleres: Hr. fynbo Bjørn
>Jørvad........

Jaeh, vi har alle vort kors at slæbe :)

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-06-01 22:21

"Svend Erik Jensen" <sej@isa.dknet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jaeh, vi har alle vort kors at slæbe :)

Nåeee... Du er også flittig kirkegænger..... Så ved du også på hvilket sprog
englene synger i kirken - om søndagen?

mvh
Bjørn

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 18-06-01 22:26

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote Mon, 18 Jun 2001
23:21:19 +0200 :

>Så ved du også på hvilket sprog
>englene synger i kirken - om søndagen?

Fynsk... siger min kæreste...

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-06-01 22:28

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:pessitoa7ivqhq08i5d785slfoln0lphln@news.worldonline.dk...

KLIP

> Fynsk... siger min kæreste...

Jep - dog har du et problem, kan jeg se - Fynske "pir" siger også: "Natten
er vor egen".....

mvh
Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-06-01 17:34

> [...]

> rundt og teede sig fjollet til stor morskab for hoffet. Hvem der er
> hoffet i gruppen skal jeg lade være usagt, men du ter dig i hvert fald

Sorry - Jeg kan ikke lade være - Er der opstået kemiske problemer i
tråden...

mvh
Bjørn

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 17-06-01 22:48

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote Sun, 17 Jun 2001
21:34:58 +0000 (UTC) :

>at jeg
>bliver svinet til for at gøre opmærksom på et faktum er dybt
>uacceptabelt.

At du sender en klage til en arbejdsgiver, som på ingen måde er
indblandet i sagen, over noget du føler dig forudrettet omkring er
fuldstændig ude af propertioner.

Skal vi andre klage til Københavns Universitet over din opførsel?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:56

> At du sender en klage til en arbejdsgiver, som på ingen måde er
> indblandet i sagen, over noget du føler dig forudrettet omkring er
> fuldstændig ude af propertioner.

Efter alt at dømme er Juuls indlæg skrevet i arbejdstiden.

> Skal vi andre klage til Københavns Universitet over din opførsel?

Hvad vil du klage over mere specifikt?

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 22:59

>Efter alt at dømme er Juuls indlæg skrevet i arbejdstiden.

Det er jeg overbevist om, det ikke er. Peter sidder højst
sandsynligt i residensen på Østerbro og skriver indlæg på denne
søndag aften.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 17-06-01 23:12

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote Sun, 17 Jun 2001
21:55:35 +0000 (UTC) :

>Efter alt at dømme er Juuls indlæg skrevet i arbejdstiden.

Næ og om det var skrevet i hans arbejdstid så ville det også være
totalt ligegyldigt. Det er ikke hans arbejdesgiver som skriver.

>Hvad vil du klage over mere specifikt?

At du mangler situationsfornemmelse og klager uberettiget over folk
og tilkendegiver at du er stud. ved KU samtidig.

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 18-06-01 07:48

On Sun, 17 Jun 2001 21:55:35 +0000 (UTC), Morten Bjergstrøm wrote:

> Efter alt at dømme er Juuls indlæg skrevet i arbejdstiden.

Det har vel som sådan ingen relevans?
Intet som helst afholder ham fra at foretage sig ting som privatperson mens
han er på arbejde. Sammenlign evt. med at udveksle emails med familie/venner
fra din arbejdsplads. Der vil du vel ikke påstå at du repræsenterer sit
firma, vel?

--
Søren O.

Bedøm din edbforhandler på http://edbforhandlere.dk/

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 18-06-01 01:04

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote in message
> [...]
>
> At du sender en klage til en arbejdsgiver, som på ingen måde er
> indblandet i sagen, over noget du føler dig forudrettet omkring er

og det er netop derfor fundatsen ikke bør ændres til "skal"... hvor mange
folk, der poster her, vil mon underskrive med arbejdstilhørsforhold, når
eks. du reagerer på denne måde?

> Skal vi andre klage til Københavns Universitet over din opførsel?

eheh :)

> --
> [...]

/jakob

--
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people
very angry and been widely regarded as a bad move... Douglas Adams

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 22:30

It seems Morten Bjergstrøm wrote:
>Hvis I er utilfredse med fundatsen så kan debatten tages i dk.admin

Nej. Det er dig, som efter min opfattelse ser spøgelser og et
problem, der ikke eksisterer.

Hvis du ikke kan acceptere tingenes tilstand, så kan du tage
emnet op i dk.admin eller dk.admin.netikette.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:39

Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i news:slrn9iq8ap.gia.spam@www.gid.dk:

> Nej. Det er dig, som efter min opfattelse ser spøgelser og et
> problem, der ikke eksisterer.

Jeg har på intet tidspunkt ytret mig om, at der skulle være et problem.
Tværtimod. Se <news:Xns90C3B1467EC9Bnospamdafniedk@130.226.1.34>
specielt de sidste 2 linier.

Det eneste jeg har gjort er at gøre opmærksom på et faktum, nemlig det,
der er angivet i fundatsen. At det så ender med, at Peter B. Juul
finder det smart at svine mig til er trist, da det var og er komplet
unødvendigt.

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 22:58

>Jeg har på intet tidspunkt ytret mig om, at der skulle være et problem.

Fint, så lad os stoppe her.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Paw P Larsen

Dato : 18-06-01 08:28

Morten Bjergstrøm in
<Xns90C3ED6361D73nospamdafniedk@130.226.1.34>:

>Jeg forstår, hvad "bør" betyder, men det er der ret mange her, der
>åbenbart ikke gør.

Bør/should er en guideline. Der er intet krav om at man skal
overholde den. Skal/must er en standard som skal overholdes.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 17-06-01 22:20

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote Sun, 17 Jun 2001
21:02:02 +0000 (UTC) :

>der er hermed afsendt en
>klage over din opførsel på nettet til din arbejdsgiver

Du er da dummere end 2 tons blå-ler.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:24

> Du er da dummere end 2 tons blå-ler.

Det er rart at vide, hvilke mennesker udbyderne ansætter.

Iøvrigt tak i lige måde.

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-06-01 10:30

Morten Kjaer Nielsen wrote:

>"Morten Bjergstrøm":

>Du er da dummere end 2 tons blå-ler.

Så Morten. Du må hellere passe på.

Sidste gang jeg sagde han var dummere end en automatisk roeplukker
blev jeg svinet til og plonket.

--
Mvh, Christian
My e-mail address will stop working after a while.

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 18-06-01 10:45

It seems Christian Andersen wrote:

> Så Morten. Du må hellere passe på.
>
> Sidste gang jeg sagde han var dummere end en automatisk roeplukker
> blev jeg svinet til og plonket.

Du er ikke gået glip af noget

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-06-01 11:00

Soeren Schroeder wrote:

>Du er ikke gået glip af noget

At dømme efter alle de replies herinde, tror jeg det heller ikke...

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 16:47

spam_me_senseless@dot.dk (Soeren Schroeder) skrev i

> Du er ikke gået glip af noget

Nå og hvad ved du om det? Ingenting?

Tror du ikke det er på tide, at denne mudderkastning stopper nu før det
kører endnu mere af sporet?

Faktisk finder jeg det interessant, at det er de udbyderansatte, der
står for størstedelen af mudderkastningen, dette uanset om det er
deres egen mening de skriver eller ej.. En mudderkastning, der så
absolut ikke hører til i denne gruppe men derimod i
dk.snak.mudderkastning.

Fra : Flemming Riis

Dato : 18-06-01 17:10

On Mon, 18 Jun 2001 15:46:33 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk> wrote:

>Faktisk finder jeg det interessant, at det er de udbyderansatte, der
>står for størstedelen af mudderkastningen, dette uanset om det er
>deres egen mening de skriver eller ej..

Det er også dem du langer ud efter. og ikke os andre dødelig , men
udover det syntes jeg også du er trættende at høre på (er du så glad)

>En mudderkastning, der så
>absolut ikke hører til i denne gruppe men derimod i
>dk.snak.mudderkastning.

Hvorfor startede du det så

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 17:15

Flemming Riis <flemming@riis.nu> skrev i

> Det er også dem du langer ud efter.

Det er de udbyderansatte, der starter med at tilsvine mig. Før da
langede jeg ikke ud efter nogen for, hvorfor skulle jeg dog det?

> , men
> udover det syntes jeg også du er trættende at høre på (er du så glad)

Det er du velkommen til at mene men igen bør du nok se på, hvem, der
har startet før du giver mig skylden for noget.

> Hvorfor startede du det så

Det er ikke mig, der har startet alt dette men derimod Peter B. Juul i

FUT til mudderet

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 18-06-01 20:45

It seems Morten Bjergstrøm wrote:
> spam_me_senseless@dot.dk (Soeren Schroeder) skrev i

> Nå og hvad ved du om det? Ingenting?

En hel del faktisk. Det kaldes "at læse news". Ofte en lærerig og
underholdende diciplin, men engang imellem lavpandet og stupid.

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 18-06-01 11:14

Den Mon, 18 Jun 2001 11:29:39 +0200 skrev Christian Andersen
<4qo7nv001@sneakemail.com> :

>dummere end en automatisk roeplukker

Hvor dum er sånt en i forhold til 2 tons blåler?

fut: you know where

--
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 16:44

Christian Andersen <4qo7nv001@sneakemail.com> skrev i

> Sidste gang jeg sagde han var dummere end en automatisk roeplukker
> blev jeg svinet til og plonket.

Tja, det indlæg du tænker på det var en reaktion på en tilsvining af
mig det burde give dig lidt stof til eftertanke.

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-06-01 17:13

Morten Bjergstrøm wrote:

>Tja, det indlæg du tænker på det var en reaktion på en tilsvining af
>mig det burde give dig lidt stof til eftertanke.

Det var det da i hvert fald ikke.

Det var dig der startede med at mistænkeliggøre Simon Skals hensigt
med et svar på et indlæg fra Kæld Gydum.

-------------
[Det er Christian Bech der bliver citeret]

> Hvis du derimod mener, at Simons indlæg ikke var en beskyldning mod
> Kæld, så er vi helt enige.

Jeg opfattede Simons indlæg som en mistænkeliggørelse af Kælds
hensigt.

> Se: <slrn9fu6rc.pvn.spam@www.gid.dk>

Og?
Det rører ikke ved det faktum, at Simons oprindelige indlæg kunne og
blev misforstået.
----------------

Simon svarer:
---------------

Og når jeg har gjort klart, hvad jeg mente, så er der næppe nogen
grund til at tærske mere langhalm på den misforståelse.
-------------

Og så er det så at jeg ikke har indlægget fra dig. Det er ikke i mit
arkiv og Google har det heller ikke. Sikkert pga X-No-Archive headeren
du bruger. Men jeg har citeret en enkelt linie fra dit indlæg i mit
indlæg der i hvert fald antyder du var "over the line":

----------------

In the nether regions of Hell Morten Bjergstrøm said:

Simon Skals:

>Hvorfor ind i helvede gjorde du så ikke det?

Du er da dummere end en automatisk roe-plukker.

Han kritiserede ikke Bangsbo, han kritiserede Carsten Riis!
---------------------------

Derefter plonkede du mig.

Det skal så siges at jeg har sat min Agent op til at bruge
X-No-Archive, når den person jeg følger op også har den sat, så mine
indlæg som svar på Morten Bjergstrøms findes heller ikke på Google.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 17:32

> Det var det da i hvert fald ikke.

Nej, det forklarede du mig og det lader til, at du mener det og så er
det selvfølgelig rigtigt. Og så er den vel ikke længere?

> Det var dig der startede med at mistænkeliggøre Simon Skals hensigt

Misforstod, ja.

> Og så er det så at jeg ikke har indlægget fra dig. Det er ikke i
> mit arkiv og Google har det heller ikke. Sikkert pga X-No-Archive
> headeren du bruger.

Ja.

> Men jeg har citeret en enkelt linie fra dit
> indlæg i mit indlæg der i hvert fald antyder du var "over the
> line":

Ja, det pågældende indlæg blev faktisk slettet, såvidt jeg husker,
fordi det ikke burde have været sendt. Men det virkede åbenbart ikke,
hvilket det ofte ikke gør.

Fra : Christian Bech

Dato : 19-06-01 02:55

Christian Andersen <4qo7nv001@sneakemail.com> wrote:

> Derefter plonkede du mig.

Du blev ikke blot plonket. Du blev kill-filet for evigt (den er åbenbart
kortere end jeg regnede med), truet på din netforbindelse pga. dit sprog
og derefter svinet til i et lignende toneleje.

I den forbindelse kunne det være interessant at høre, om du stadig har
dit job?

> Det skal så siges at jeg har sat min Agent op til at bruge
> X-No-Archive, når den person jeg følger op også har den sat, så mine
> indlæg som svar på Morten Bjergstrøms findes heller ikke på Google.

Dit svar er yderst kortfattet:

----
In the nether regions of Hell Morten Bjergstrøm said:

>Du har desuden opnået den tvivlsomme ære at opnå en evig plads i min
>bozobin. Så tillykke med det.

Tak.
----

--
- Christian. "Og naar de Skillerum, der lukker om Staterne,
Nationaliteten, om føje Tid falder for den kosmopolitiske

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-06-01 08:54

Christian Bech wrote:

>I den forbindelse kunne det være interessant at høre, om du stadig har
>dit job?

Nej, men det var ikke på grund af ham.

Eller måske var det?

[Da da da BUM!!!]

>Dit svar er yderst kortfattet:

Ja, jeg tænkte på at flippe ud på tværs, men det ville sikkert ikke
have hjulpet noget.

Fra : Christian Bech

Dato : 20-06-01 09:07

Christian Andersen <4qo7nv001@sneakemail.com> wrote:

> Nej, men det var ikke på grund af ham.
>
> Eller måske var det?
>
> [Da da da BUM!!!]

Jeg er i hvert fald glad for, at jeg ikke benyttede min
daimi.au.dk-adresse, så var jeg sikkert blevet smidt ud fra
universitetet, mistet mit lånerkort til Statsbiblioteket etc.

Seriøst set ville min netadgang nok være mere i fare, hvis jeg som menig
bruger af Forskningsnettet tillod mig at belaste det gode forhold til en
vigtig samarbejdspartner. Det er heldigvis normalt ikke velset, at
studerende og ansatte går udenom kommandovejene.

> Ja, jeg tænkte på at flippe ud på tværs, men det ville sikkert ikke
> have hjulpet noget.

Det havde heller ikke gjort noget.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-06-01 10:56

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) skrev i

> [...]
> forhold til en vigtig samarbejdspartner. Det er heldigvis normalt
> ikke velset, at studerende og ansatte går udenom kommandovejene.

Måske du skulle overveje at få dig et mere realistisk forhold til
virkelighedens verden.

Tror du det er Uni-C, der står i en magtposition overfor
uddannelsesinstitutionerne eller omvendt.

Jeg behøver vel ikke at røbe, hvad det korrekte svar er vel?

Fra : Morten Boysen

Dato : 20-06-01 11:01

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

> Måske du skulle overveje at få dig et mere realistisk forhold til
> virkelighedens verden.

Sjovt det kommer fra dig.

> Tror du det er Uni-C, der står i en magtposition overfor
> uddannelsesinstitutionerne eller omvendt.

De har begge magt over for hinanden. Generelt er det ikke velset, at
tilfældige medarbejdere/studerende går og truer en leverandør med
sagsanlæg. Mon ikke KU's ledelse er interesseret i det?

> Jeg behøver vel ikke at røbe, hvad det korrekte svar er vel?

Jeg tror ikke du kender det.

--
Morten Boysen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-06-01 11:13

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> skrev i

> Mon ikke KU's ledelse er interesseret i det?

Nej.

Fra : Morten Boysen

Dato : 20-06-01 13:34

> Nej.

Men Peters ledelse er selvfølgelig interesseret i at han kaldte dig en
nar i sin fritid. Din argumentation synes mig noget ensidig.

--
Morten Boysen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-06-01 13:12

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> writes:

> Tror du det er Uni-C, der står i en magtposition overfor
> uddannelsesinstitutionerne eller omvendt.

Nu glemmer du igen, at jeg ikke er Uni-C og at du ikke er en
uddannelsesinstitution.

Jeg er ansat hos Uni-C og tillader mig at have den opfattelse, at jeg
er en vigtig medarbejder for driften af Forskningsnettet. Du er en
tilfældig bruger blandt utallige på en uddannelsesinstitution.

Der er den væsentlige forskel at jeg i visse spørgsmål kan
repræsentere Uni-C (selv om jeg bestemt ikke gjorde det i denne sag,
før du kom med dine beskyldninger om embedsmisbrug.), mens du ikke på
nogen måde jeg lige kan forestille mig kan forventes at repræsentere
din uddannelsesinstitution.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-06-01 13:54

> Nu glemmer du igen, at jeg ikke er Uni-C og at du ikke er en
> uddannelsesinstitution.

Dette omhandlede på ingen måde dig eller mig for den sags skyld. Mit
indlæg var et helt generelt svar til Bechs påstand i sit indlæg om, at
en enkelt person skulle kunne have indflydelse på forholdet mellem KU
og deres udbyder, der i dette tilfælde er Forskningsnettet, der
administreres af Uni-C. I denne henseende er jeg og enhver anden
enkeltperson helt uden betydning, da der er tusindvis af brugere af
Forskningsnettet. Dvs. at det faktisk er Bech, der sammenkæder mig med
KU påtrods af, at der absolut ikke er nogen grund til det, da det
eneste jeg har med KU at gøre er, at det er mit uddannelsessted og mere
er der ikke i det.

At jeg så skriver "magt" i mit indlæg er nok lettere misvisende da både
Uni-C og KU er statslige institutioner men, hvis vi antog, at Uni-C var
en traditionel udbyder som CC, WOL, TDC mv. ville det jo være den store
erhverskunde (KU), der sad med magten i den sidste ende idet, det er
kunden, der betaler for sin forbindelse og udbyderen ville miste mange
penge ved at droppe kunden pga. nogle mindre uoverensstemmelser mellem
en ansat og en bruger. [Dette er skrevet uden, at jeg aner hvordan
store erhvervskunder bliver behandlet af udbyderne så ret mig endelig,
hvis jeg tager helt fejl]

For at slå det fast opfatter jeg vores mellemværende som værende ude af
verden fra min side af. Mht. mailer daemon tingen kom du med en
forklaring på, hvorfor jeg modtog denne, og derfor var min beskyldning
i denne forbindelse helt i skoven og hørte ingen steder hjemme.

Korrekt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-06-01 22:26

> [...]

> en ansat og en bruger. [Dette er skrevet uden, at jeg aner hvordan
> store erhvervskunder bliver behandlet af udbyderne så ret mig endelig,

Det skal siges, at forholdet mellem Uni-C og universiteterne er meget
anderledes end det typiske ISP/kunde-forhold. Styregruppen for
Forskningsnettet består bl.a. af top-IT-folk fra nogle af
universiteterne og i daglig brug fungerer universiteterne langt mere
som samarbejdspartnere end egentlige kunder - vi eksperimenterer lidt
med gigabit her og bruger dem som regionalt driftscenter der, osv.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Christian Bech

Dato : 21-06-01 15:14

> [...]

> KU påtrods af, at der absolut ikke er nogen grund til det, da det
> eneste jeg har med KU at gøre er, at det er mit uddannelsessted og mere

Det Bech henviste til var at du i det indlæg, hvor du proklamerer din
klage over Peter, slår på, at du er bruger af forskningsnettet. Jeg har
ikke påstået at du kunne skade forholdet mellem Uni-C og KU (tværtimod
er det min påstand, at du kun kan skade dig selv), men det harmonerer
meget dårligt med forretningsskikken i såvel private firmaer som på
uddannelsesistitutioner, at menige brugere klager til en
samarbejdspartner. Sådan noget vil en ansvarlig ledelse frabede sig,
hvis det skulle komme dem for øre.

> [...]
> en ansat og en bruger. [Dette er skrevet uden, at jeg aner hvordan
> store erhvervskunder bliver behandlet af udbyderne så ret mig endelig,

Det er sandelig også meget dyrt at skifte leverandør, specielt en så
velfungerende som Uni-C. Den vigtige skelnen går her mellem kunde og
bruger. Som studerende på uddannelsesinstitutioner får vi en gratis
service, når vi benytter Forskningsnettet, derfor er vi brugere. Kunden
er derimod uddannelsesinstitutionen, som er noget mere interesseret i
oppetid, stabilitet og hurtig og kompetent service end forholdet mellem
en bruger og en ansat.

Fra : Christian Bech

Dato : 20-06-01 14:49

> [...]

> uddannelsesinstitutionerne eller omvendt.
>
> Jeg behøver vel ikke at røbe, hvad det korrekte svar er vel?

Mit indtryk af din nedladende tone og din generelle fremfærd i denne
tråd er, at du har svært ved at forstå begreber som samarbejde og
gensidig respekt.

Tror du virkelig, at en uddannelsesinstitution vil bruge sin
"magtposition" overfor Uni-C, fordi en simpel studerende har følt sig
forulempet af en Uni-C-ansat i dennes fritid? I virkelighedens verden
vil denne studerende få at vide af sin institutleder, at han ikke skal
benytte sin 'status' som bruger af forskningsnettet til at rette direkte
henvendelse til Uni-C. Sådan noget skal gå ad de rette kanaler, og det
er der en grund til: så bliver de værste tåbeligheder nemlig sorteret
fra.

Forhåbentlig nøjes Peters chef dog med at trække på smilebåndet og svare
dig, at han ikke overvåger sine ansatte i deres fritid.

Fra : Al Dente

Dato : 19-06-01 22:08

On Mon, 18 Jun 2001 11:29:39 +0200, Christian Andersen
<4qo7nv001@sneakemail.com> wrote:

>Sidste gang jeg sagde han var dummere end en automatisk roeplukker
>blev jeg svinet til og plonket.

Ja, pas på med det, automatiske roeplukkere har også følelser.... :-}

Faktisk endnu mere end plæneklippere og havefræsere. *G*

/Al

"don't bother replying, my addr is more imaginative than GWB's
defencebudget!"

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 17-06-01 22:22

On Sun, 17 Jun 2001 21:02:02 +0000 (UTC), Morten Bjergstrøm wrote:

> Ja og jeg er bruger af Forskningsnettet og der er hermed afsendt en
> klage over din opførsel på nettet til din arbejdsgiver

Med risiko for at virke pedantisk.
Der står netop at hans udtalelser er for egen regning, hvorfor det vel
egentlig ikke giver ret meget mening at klage til forskningsnettet?

Jeg antager at repræsentanter for diverse udbydere stadig er i deres gode
ret til at udtale sig for egen regning?

--
Søren O.

Set a new course. There's coffee in that nebulae.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-01 22:25

In article <slrn9iq7s8.727.boll@treebeard.tolkien.dk>, Søren Boll Overgaard wrote:

> Jeg antager at repræsentanter for diverse udbydere stadig er i deres gode
> ret til at udtale sig for egen regning?

Åbenbart ikke. Og i god tråd med dette må folk der har læst/læser
miljøkemi åbenbart heller ikke.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Art is anything you can get away with.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:26

boll@fw1.dk (Søren Boll Overgaard) skrev i

> Jeg antager at repræsentanter for diverse udbydere stadig er i
> deres gode ret til at udtale sig for egen regning?

Ja, men manden er såvidt jeg kan se manden på arbejde og der er der
visse ting man ikke siger. På mange arbejdspladser vil en sådan
opførsel over for andre mennesker være øjeblikkelig fyringsgrund.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 17-06-01 22:29

øh?

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 17-06-01 22:31

On Sun, 17 Jun 2001 21:25:56 +0000 (UTC), Morten Bjergstrøm wrote:

> Ja, men manden er såvidt jeg kan se manden på arbejde og der er der
> visse ting man ikke siger. På mange arbejdspladser vil en sådan
> opførsel over for andre mennesker være øjeblikkelig fyringsgrund.

Han skriver jo sådan set at det står for egen regning, hvorfor man må antage
at det hans personlige holdning, og ikke forskningsnettets.

Det virker lidt uheldigt at basere en klage på et (u)kvalificeret gæt på at
manden er på arbejde, syntes du ikke?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-01 22:30

In article <Xns90C3EE048B124nospamdafniedk@130.226.1.34>, Morten Bjergstrøm wrote:

> Ja, men manden er såvidt jeg kan se manden på arbejde og der er der
> visse ting man ikke siger. På mange arbejdspladser vil en sådan
> opførsel over for andre mennesker være øjeblikkelig fyringsgrund.

Jeg kan se du skriver fra KVL eller et andet sted på KU lige nu, skal
jeg klage til de administrative personer på Københavns Universitet af
den grund?

Hint: Peter arbejder svjv 8-16 eller 9-17

--
Andreas Plesner Jacobsen | If it wasn't so warm out today, it would be cooler.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 22:56

> Jeg kan se du skriver fra KVL eller et andet sted på KU lige nu,

Næh, jeg skriver hjemmefra.

> skal
> jeg klage til de administrative personer på Københavns Universitet af
> den grund?

Hvad vil du klage over?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-06-01 22:46

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men manden er såvidt jeg kan se manden på arbejde

er jeg så også på arbejde nu?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-06-01 16:40

Sun, 17 Jun 2001 23:45:55 +0200, skrev Martin Højriis Kristensen, på
13 linier, i <9gj8c6$64j$1@news.inet.tele.dk>, :

JA

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 22:26

> [...]
>jævnfør fundatsen. At du og evt. andre ikke kan lide det er trist men
>en ting er sikkert du skal ikke en eneste gang igen forsøge at kalde

Peter forsøgte ikke blot - han gjorde det rent faktisk.

Og prøv så lige at glemme fundatsen for en stund. Overvej i
stedet, om du helt seriøst kan se et reelt problem i, at en
gruppe ISP-ansatte deltager her i grupperne uden at gøre
opmærksom på deres ansættelsesforhold i signaturen på hvert
eneste indlæg.

Hvis du efter disse overvejelser når frem til, at problemet ikke
er større, end at du kan leve med det, så lad os stoppe her.

>Ja og jeg er bruger af Forskningsnettet og der er hermed afsendt en
>klage over din opførsel på nettet til din arbejdsgiver

Hvorfor? Peter udtalte sig jo netop ikke på vegne af sin
arbejdsgiver.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-06-01 23:10

<nospam@dafnie.dk> wrote:

>Ja og jeg er bruger af Forskningsnettet og der er hermed afsendt en
>klage over din opførsel på nettet til din arbejdsgiver

Flot; du har netop bevist at der findes folk, der ikke kan tåle at se
en sådan disclaimer, som fundatsen lægger op til. Eller rettere, at
folk lige præcis ikke kan forstå det ellers simple indhold af en
sådan.

Hvorfor klager du til en persons ARBEJDSGIVER, når denne netop ikke
har noget med sagen at gøre?

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 23:45

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> skrev i

> Flot; du har netop bevist at der findes folk, der ikke kan tåle at se
> en sådan disclaimer, som fundatsen lægger op til.

Nej, jeg har bevist, at jeg ikke accepterer usaglig og latterlig
tilsvining af min person.

Hvis jeg selv havde tilsvinet Juul, så skulle han være mere end
velkommen til at kaste med mudder, men ikke på det forhåndeværende
grundlag.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-01 01:45

On Sun, 17 Jun 2001 22:45:15 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk> wrote:

>Nej, jeg har bevist, at jeg ikke accepterer usaglig og latterlig
>tilsvining af min person.

Nej, du har ikke bevist andet end at du netop ikke kan finde ud af at
tolke en disclaimer, men begynder at gætte derudaf. Det samme er jo
tilfældet med din "Det er rart at vide, hvilke mennesker udbyderne
ansætter"-kommentar, der lige præcis understreger problematikken:
Nogle folk kan ganske enkelt ikke finde ud af at skelne ting fra
hinanden, altså folks arbejde og privatliv (og måske heller ikke
virkelighed og fantasi). Alene det at du tilsyneladende tror, at folk
bliver ansat FORDI nogle-og-nogle-egenskaber-ved-dem..., det er jo ret
skræmmende.

Fordelen er dog, at folk, der misforstår (eller måske vælger at
misforstå) indlæg, er lette at spotte.

(fut: dk.admin)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 09:44

> Nej, du har ikke bevist andet end at du netop ikke kan finde ud af
> at tolke en disclaimer

Du vrøvler.

> Det samme er
> jo tilfældet med din "Det er rart at vide, hvilke mennesker
> udbyderne ansætter"-kommentar,

Du har forhåbentligt set, hvilken sammenhæng den kom i?

> [...]
> tilsyneladende tror, at folk bliver ansat FORDI
> nogle-og-nogle-egenskaber-ved-dem..., det er jo ret skræmmende.

Der er et eller andet meget grundlæggende du har misforstået. Prøv at
sammenhold det, jeg har skrevet, med den sammenhæng det er skrevet i,
så vil det hele sikkert stå en hel del klarere for dig, hvis ikke så
lad være med at besvar mine indlæg. (Dit forsøg på mudderkastning kan
du også godt holde for dig selv.)

Iøvrigt synes jeg da, du skulle spørge din evt. arbejdsplads om, hvad
de accepterer og ikke accepterer i din arbejdstid og uden for din
arbejdstid når du gør brug af din arbejdsplads' resourcer. Jeg tror du
bliver stærkt overrasket.

> Fordelen er dog, at folk, der misforstår (eller måske vælger at
> misforstå) indlæg, er lette at spotte.

Ja, du er opdaget.

> (fut: dk.admin)

Dette har intet at gøre i dk.admin men nærmere i muddergrupen.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-01 12:23

On Mon, 18 Jun 2001 08:43:54 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk> wrote:

>Du vrøvler.

Så mangler du bare et argument, for at det ikke er mudderkastning ;)

Disclaimere bruges, såfremt man i en meget specifik sag kan være
bekymret for folks "farvede" syn på sager, der involverer deres
arbejdsplads.

De bruges ikke, så folk kan vende tilbage og klage uanset hvad, eller
at ekstrapolere enhver mening fra en privatperson.

Jeg vil gerne med rette kunne sige, at jeg ikke bryder mig om
jazzmusikere, uden at nogen skal høre min arbejsplads om de også deler
den holdning. For hvorfor skulle de overhovedet have en holdning om
det? De deler sandsynligvis heller ikke min passion for gamle
C64-remixes eller så meget andet - ting, som det ikke giver nogen
mening at drage arbejdspladsen ind over omkring i første omgang.

Det, der understreger problemet er, at folk kun spørger ifbm.
arbejdspladser om irrelevante ting i denne gruppe, og sjældent i andre
grupper. Det er da en tydelig indikation om at folk tager udgangspunkt
i disclaimere, når de er meget uenige i noget, og absolut bare skal
spørge, om det har noget med arbejdspladsen at gøre. Alene fordi
arbejdspladsen er nævnt i disclaimeren.

Det ses tilsvarende, at hvis folk fx nævner i deres signatur, at de er
medlem af et politisk parti eller bare en eller anden form for
interessegruppe, så skal nogle folk absolut også spørge, om det er den
generelle holdning indenfor den gruppe... suk!

Jeg har ikke forstået ideen i den slags henvendelser. Man kunne fx
lige så godt henvende sig til personens mor og far og høre, om det
virkelig er resultatet af deres opgragelse. Uanset hvad, vil det
alligevel ikke ændre på noget.

> [...]
>så vil det hele sikkert stå en hel del klarere for dig, hvis ikke så
>lad være med at besvar mine indlæg. (Dit forsøg på mudderkastning kan

Jeg skal mene, hvad du mener, ellers så skal jeg ikke besvare dine
indlæg? Wow.

> [...]
>de accepterer og ikke accepterer i din arbejdstid og uden for din
>arbejdstid når du gør brug af din arbejdsplads' resourcer. Jeg tror du

Jeg tror, du bliver overrasket over hvordan, det virkelig fungerer i
praksis. Én ting er den almindelige personalepolitik, men for en del
techs er det naturligt, at man i løbet af arbejdsdagen lige får
checket post, nyheder, læst lidt news, etc. Det er ikke nødvendigvis

>Ja, du er opdaget.

Øeh... "det er du også"? Hvilken reaktion havde du egentligt forventet
med et sådan postulat?

>Dette har intet at gøre i dk.admin men nærmere i muddergrupen.

Er vi enige om at denne gruppe hverken er dk.admin eller
dk.snak.mudderkastning? Ja? I så fald, hvorfor fortsætter du så
overhovedet her?

FUT igen, og vælg evt. selv.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 16:56

> Jeg skal mene, hvad du mener, ellers så skal jeg ikke besvare dine
> indlæg? Wow.

Nej, du skal ikke mene det samme som mig.
Men derimod læse, hvilken sammenhæng et indlæg er kommet i.
Om du er enig i, hvad jeg har skrevet eller ej er derimod underordnet.

> Jeg tror, du bliver overrasket over hvordan, det virkelig fungerer
> i praksis.

Jeg tvivler på, at inetbranchen fungerer anderledes end alle andre
steder. Dvs. kunder kan kun tilsvines når kunderne *ikke* er tilstede
og dette er normalt heller ikke velset.

> Én ting er den almindelige personalepolitik, men for en
> del techs er det naturligt, at man i løbet af arbejdsdagen lige får
> checket post, nyheder, læst lidt news, etc. Det er ikke
> nødvendigvis

nødvendigvis, hvad?

Lad os tage et eksempel, jeg er afløser i PostDK, uden for arbejdstid,
eksempelvis på vej hjem fra arbejde, iført uniform. På vej hjem
tilsviner jeg en eller flere tilfældige personer, der efterfølgende
fulgt ud berettiget klager til min arbejdsgiver, der finder ud, at det
er mig, der har stået for tilsviningen. Første gang dette skulle ske
ville det sikkert medføre en løftet pegefinger mens efterfølgende
gentagelser ville medføre fyring.

> Øeh... "det er du også"? Hvilken reaktion havde du egentligt
> forventet med et sådan postulat?

Det var en joke, der åbenbart var for dårlig og malplaceret.

> Er vi enige om at denne gruppe hverken er dk.admin eller
> dk.snak.mudderkastning? Ja? I så fald, hvorfor fortsætter du så
> overhovedet her?
>
> FUT igen, og vælg evt. selv.

Nej men derimod stopper diskussionen her.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 18:07

> [...]

> Jeg tvivler på, at inetbranchen fungerer anderledes end alle andre
> steder. Dvs. kunder kan kun tilsvines når kunderne *ikke* er tilstede

I dette tilfælde svarer det til at en journalist på Politiken i sin
fritid skælder ud på en eller anden tåbe på nettet, og det så viser
sig at tåben er abonnent på Politiken. Så har han også svinet en kunde
til og så skal han selvfølgelig generes for det, ikke?

> Lad os tage et eksempel, jeg er afløser i PostDK, uden for arbejdstid,
> eksempelvis på vej hjem fra arbejde, iført uniform.

Hvor var det nu lige jeg havde gjort af min uniform?

Fra : Christian Bech

Dato : 19-06-01 02:55

> Jeg tvivler på, at inetbranchen fungerer anderledes end alle andre
> steder. Dvs. kunder kan kun tilsvines når kunderne *ikke* er tilstede
> og dette er normalt heller ikke velset.

Hvis din reaktion skyldes, at du som bruger af forskningsnettet føler
dig forulempet af en af forskningsnettets ansatte, så bør du rette
henvendelse gennem den, der har det reelle kundeforhold, dvs. dit
institut eller universitetet. Så kan du samtidig også høre ledelsens
holdning til, at du endda uden kompetence belaster forholdet til en
vigtig leverandør.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 09:44

> Hvem mon det er, der er en nar her.

Det er dig.

> Problemet er, at jeg har ret
> jævnfør fundatsen.

Deraf "pedantisk". Simon har aldrig forsøgt at skjule sit
tilhørsforhold. Der er ingen, der siger, at man skal informere i hvert
eneste evige indlæg om hvem man arbejder for. Klausulen er der for at
undgå at smarte marketingsfolk bruger gruppen som reklamesøjle uden
sanktionsmuligheder.

> At du og evt. andre ikke kan lide det er trist men
> en ting er sikkert du skal ikke en eneste gang igen forsøge at kalde
> mig en nar!

Ups.

> Ja og jeg er bruger af Forskningsnettet og der er hermed afsendt en
> klage over din opførsel på nettet til din arbejdsgiver

Og præcis hvilken del af "ovenstående står helt for min egen regning."
var det du ikke forstod?

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Caspar Møller

Dato : 18-06-01 10:00

> Hvem mon det er, der er en nar her. Problemet er, at jeg har ret
> jævnfør fundatsen.

Hvis du går så meget op i fundatsen, hvordan kan du så medvirke til at
spamme denne gruppe med denne totalt ligegyldige og off topic diskussion?

Mvh,
Caspar

Fra : Caspar Møller

Dato : 18-06-01 10:02

Fra : emil

Dato : 18-06-01 11:13

"Caspar Møller" <cm@bigfoot.com> wrote in news:9gkg26$j2u$2@sunsite.dk:

> Hvis du går så meget op i fundatsen, hvordan kan du så medvirke til at
> spamme denne gruppe med denne totalt ligegyldige og off topic diskussion?

Siger du og poster det samme spg. to gange ;)

--
*/emil
All generalizations are bad

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 16:58

"Caspar Møller" <cm@bigfoot.com> skrev i

> Hvis du går så meget op i fundatsen,

Og nej det gør jeg ikke. Jeg har gjort opmærksom på et forhold i
fundatsen overfor Skals. Jeg har uddybet, hvorfor jeg gjorde opmærksom
på det og Skals har angivet, hvorfor han ikke skriver sit
tilhørsforhold, og så behøvede den diskussion ikke at have været
længere.

> hvordan kan du så medvirke til
> at spamme denne gruppe med denne totalt ligegyldige og off topic
> diskussion?

Det har intet med spam at gøre.

Fra : Caspar Møller

Dato : 18-06-01 18:26

> Det har intet med spam at gøre.

Nå ikke? Så synes jeg at vi skal bruge 50+ indlæg på at diskuterre den
oprindelige, den nuværende og den fremtidige betydning af begrebet spam...
Det vil jo ligge i tråd med stilen her!

Mvh,
Caspar

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 18:28

http://spam.abuse.net/whatisspam.html

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 18-06-01 20:17

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote Mon, 18 Jun 2001
17:27:31 +0000 (UTC) :

>http://spam.abuse.net/whatisspam.html

- Well there´s egg and bacon; egg, sausage and bacon; egg and spam;
egg, bacon and spam; egg, bacon, sausage and spam; spam, bacon,
sausage and spam; spam, egg, spam, spam, bacon and spam; spam, spam,
spam, egg and spam; spam, spam, spam, spam, spam, spam, baked beans,
spam, spam, spam, and spam; or lobster thermidor aux crevettes with
a mornay sauce garnished with truffle pâté, brandy and a fried egg
on top and spam.

Nå ja, også er der spam!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 10:51

> [...]

> Ja og jeg er bruger af Forskningsnettet og der er hermed afsendt en
> klage over din opførsel på nettet til din arbejdsgiver

Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.
I speak only 0}._.{0 "Not very how," he said. "I don't seem to
for myself. O/ \O felt at all how for a long time."

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-06-01 11:01

Peter B. Juul wrote:

>"Morten Bjergstrøm":

>Nej.

*fnis*

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 15:48

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Nej.

Og det har du stadigvæk ikke, men for at slippe for at min stakkels
kollega Erik bliver spammet af dine gentagne mails har jeg sørget for,
at den er blevet sendt videre til min chef. Jeg ved godt, at du skrev
"att. Personaleafdelingen", men den har sådan set ikke rigtig noget
med det at gøre.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 17:04

> Og det har du stadigvæk ikke, men for at slippe for at min stakkels
> kollega Erik bliver spammet af dine gentagne mails

Det har intet med spam at gøre, hvilket du burde vide. Men det siger
sig selv, at jeg ikke accepterer falske MAILER-DAEMONS. Det er muligt
det er den måde I plejer at afvise abuseklager på men...

Jo i allerhøjeste grad.

Fra : Simon Skals

Dato : 18-06-01 17:20

>Det har intet med spam at gøre, hvilket du burde vide. Men det siger
>sig selv, at jeg ikke accepterer falske MAILER-DAEMONS. Det er muligt
>det er den måde I plejer at afvise abuseklager på men...

Vær nu varsom, før du (igen) udtaler dig for skråsikkert.

En teori: Du sender mails til en adresse, der bouncer. Når noget
sådant sker, så ryger der en kopi af mailen til postmaster@domæne
- og det kunne fx være omtalte Erik, der læser denne postkasse.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 17:35

Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i news:slrn9isahj.ilb.spam@www.gid.dk:

> Vær nu varsom, før du (igen) udtaler dig for skråsikkert.

Jeg skrev til X-Complaints adressen i headeren på indlæg sendt til
forskningsnettets server. Hvis den ikke virker er det noget underligt,
da abuse@.. så vidt vides ikke findes hos Uni-C.

Men ok det er muligt, at jeg tager helt fejl, og hvis det er tilfældet
trækker jeg det tilbage.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 17:59

> Det har intet med spam at gøre, hvilket du burde vide. Men det siger
> sig selv, at jeg ikke accepterer falske MAILER-DAEMONS. Det er muligt
> det er den måde I plejer at afvise abuseklager på men...

Falske mailer-daemons? Hvad snakker du om, dit sludrechatol?

Beskylder du pludselig mine kolleger for ikke at passe deres job? Det
kan vi ikke have. Hvis det gentager sig, må jeg hellere sende en
klage.

> Jo i allerhøjeste grad.

Det er godt, at du kan belære mig om Uni-Cs interne procedurer. Tag nu
og klap i med dit vrøvl.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 18:27

> Falske mailer-daemons? Hvad snakker du om, dit sludrechatol?

Jeg sludrer vist ikke, men sandheden er åbenbart ilde hørt?

Jeg har beviset liggende på min computer.
For sjovt nok var det den første klage, der kom tilbage med en fin
MAILER DAEMON men ikke klage nummer to påtrods, at der blev sendt til
samme adresse.

> Beskylder du pludselig mine kolleger for ikke at passe deres job?
> Det kan vi ikke have. Hvis det gentager sig, må jeg hellere sende
> en klage.

Ja, klag du bare løs, jeg glæder mig til at høre resultatet.

> Det er godt, at du kan belære mig om Uni-Cs interne procedurer.

Jeres interne procedurer er mig komplet ligegyldige.

Iøvrigt skal I huske på, at I er underlagt offentlighedslovens og
forvaltningslovens bestemmelser, da I er ansat af
Forskningsministeriet. Derfor er det ret nemt at gøre livet for jer
meget meget surt med at kræve aktindsigt, kræve begrundede svar på
afslag osv. osv. Så det er måske noget jeg skulle overveje? Jeg kan
desuden gøre jer opmærksom på, at jeg har krav på et skriftligt og
begrundet svar på min klage over din person i henhold til
Forvaltningslovens kapitel 6.

> Tag
> nu og klap i med dit vrøvl.

Gu vil jeg ej. Nu må du tage at styre dig. Du begik en kæmpemæssig
brøler med det indlæg, der startede hele denne debat, hvilket ikke
burde være svært at indse. Hvis du ikke kan indse det så hold dig dog
væk fra nyhedsgrupperne og stop tilsviningen af min person. Det klæder
dig ikke.

På nuværende tidspunkt kan jeg iøvrigt meddele dig, at jeg overvejer at
tage kontakt til min advokat med henblik på straf i henhold til
straffelovens §267.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-06-01 18:35

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Morten - Morten...

> [...]
> desuden gøre jer opmærksom på, at jeg har krav på et skriftligt og
> begrundet svar på min klage over din person i henhold til

Tag det nu roligt, inden du kammer helt over og bliver totalt til grin
(såfremt det snart kan blive værre).

Hvorfor stopper du ikke mens "legen er god". Nogen gange er det bedste man
kan gøre - bare glide af - og herefter starte på en frisk.

Sagt positivt og konstruktivt.

mvh
Bjørn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 21:56

> [...]

> For sjovt nok var det den første klage, der kom tilbage med en fin
> MAILER DAEMON men ikke klage nummer to påtrods, at der blev sendt til

[..]

> [...]
> desuden gøre jer opmærksom på, at jeg har krav på et skriftligt og
> begrundet svar på min klage over din person i henhold til

Nu skal du til at passe rigtig gevaldigt på, at du ikke pisser mig
mere af end du har lyst til, Morten.

Det hele startede med et _personligt_ angreb, som jeg _som_ _person_
(og med dobbelt disclaimer) lavede mod dig. Et angreb, som - det har
jeg indrømmet - var skudt en anelse over målet (men ikke ved siden
af!)

Du har valgt at eskalere sagen til at involvere min chef (ved at klage
over mig - for noget, som ikke har en døjt med mit arbejde at gøre) og
nu har du anklaget to af mine kolleger og mig for
embedsmisligholdelse.

Og så truer du endda. Du truer embedsmænd i funktion. Fordi du har
digtet dig frem til at vi har misligholdt vore embeder. Jeg ser frem
til din bevisførelse, hvis det nogensinde skulle komme så langt. Min
samvittighed er ren: Det første jeg gjorde, da jeg så din "jeg har
sendt en klage" var at bede den relevante kollega om at videresende
klagen til min chef (som du _ikke_ havde sendt den til) og straks
efter sendte jeg en kopi af det indlæg som du klagedeover (men ikke
vedlagde) til min chef. Vi har logfilerne, der kan bevise det. Hvad
har du?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-06-01 21:59

In article <m33d8xtsmd.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul wrote:

> [...]
> over mig - for noget, som ikke har en døjt med mit arbejde at gøre) og
> nu har du anklaget to af mine kolleger og mig for

Jeg synes det værste (ikke for dig Peter, men generelt) var at Morten
netop valgte at opføre sig lige som alle de andre idioter der ikke
forstår de disclaimers han så gerne vil have os til at putte på, ved at
involvere en arbejdsgiver i noget der ikke havde med denne at gøre.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Thou hast seen nothing yet.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 22:10

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) writes:

> [...]
> forstår de disclaimers han så gerne vil have os til at putte på, ved at
> involvere en arbejdsgiver i noget der ikke havde med denne at gøre.

Orv, Andreas, kaldte du lige Morten idiot? Så har jeres HR-afdeling
også noget at lave de næste par uger.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-06-01 22:17

In article <m3zob5sde1.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul wrote:

> Orv, Andreas, kaldte du lige Morten idiot? Så har jeres HR-afdeling
> også noget at lave de næste par uger.

Det ved jeg ikke, gjorde jeg?

--
Andreas Plesner Jacobsen | One man's constant is another man's variable.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 22:23

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev i

Jeg havde egentligt tænkt mig at have stoppet debatten på nuværende
tidspunkt, men pga. dette indlæg finder jeg det beklageligvis
nødvendigt at svare.

> Nu skal du til at passe rigtig gevaldigt på, at du ikke pisser mig
> mere af end du har lyst til, Morten.

Hvorfor ovenstående trussel?

> [...]
> klage over mig - for noget, som ikke har en døjt med mit arbejde at
> gøre) og nu har du anklaget to af mine kolleger og mig for

Nej, jeg har antydet noget fordi, der er ting, der fra min side af ser
meget mystisk ud.

> Og så truer du endda. Du truer embedsmænd i funktion.

Dette er en falsk anklage.

Hvilken trussel er det du mener, at jeg har fremsat?

Hvis du tror, at det er en trussel at henvise til relevant lovgivning
tager du fejl.

Udtalte du dig iøvrigt ikke på egne vegne her i nyhedsgrupperne?
Hvis det er tilfældet, og det er det vel?, vil alle svar til dig ikke
vedrøre dit arbejde.

> Fordi du har
> digtet dig frem til at vi har misligholdt vore embeder.

Nej, jeg har sagt, at noget ser meget mystisk ud.

Kan du forklare mig, hvorfor jeg fik en besked tilbage om, at
mailadressen i X-Complaints ikke eksisterer ved første mail og ikke ved
anden? Hvis det er fordi, der et eller andet sted er sket en maskinfejl
så beklager jeg meget, at jeg evt. har beskyldt folk for at lave fusk
med mails.

> Jeg ser
> frem til din bevisførelse, hvis det nogensinde skulle komme så
> langt.

Mon? Jeg er villig til at stoppe her, hvis du gør det samme.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 22:34

> Dette er en falsk anklage.
>
> Hvilken trussel er det du mener, at jeg har fremsat?

Du finder ikke, at det er en trussel, når du truer med at spilde vores
tid med juristeri og bureaukrati? Nuvel..

> Udtalte du dig iøvrigt ikke på egne vegne her i nyhedsgrupperne?
> Hvis det er tilfældet, og det er det vel?, vil alle svar til dig ikke
> vedrøre dit arbejde.

Du trådte selv over linien fra privat til arbejds-ting, da du begyndte
med dine mailer-daemon-påstande, men lad os nu få det pjat overstået:

> [...]
> anden? Hvis det er fordi, der et eller andet sted er sket en maskinfejl
> så beklager jeg meget, at jeg evt. har beskyldt folk for at lave fusk

Send mig lige mailen (med alle headers osv.), så kigger jeg på det.

> Mon? Jeg er villig til at stoppe her, hvis du gør det samme.

Fint med mig. Men i sidste mail var du i gang med at true med
sagsanlæg. Det var det, jeg reagerede på.

Fra : Morten Boysen

Dato : 18-06-01 23:52

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

[snip]

Hvad fanden skal alle de trusler til for? Kan du ikke klaer lidt
modgang? Jeg synes du er en kæmpe nar!

--
Morten Boysen

Fra : N/A

Dato : 18-06-01 18:50

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-06-01 18:50

> [...]

>meget meget surt med at kræve aktindsigt, kræve begrundede svar på
>afslag osv. osv. Så det er måske noget jeg skulle overveje?

Det er da yderst underholdende at læse med, men et eller andet sted
er det også sørgeligt, at du åbenbart ikke har andre, konstruktive
ting at bruge dit liv på.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 18-06-01 21:51

On 18 Jun 2001 17:49:52 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote:

   <3b2b1573.842006@news.cybercity.dk> <9gfhg9$hat$1@sunsite.dk>
   <slrn9incs4.eb2.spam@www.gid.dk> <9ggl4c$ovp$1@sunsite.dk>
   <slrn9innle.eb2.spam@www.gid.dk>
   <Xns90C393E11444nospamdafniedk@130.226.1.34>
   <slrn9ipct3.ftk.spam@www.gid.dk>
   <Xns90C3A3F844B5Anospamdafniedk@130.226.1.34>
   <m34rtex5vl.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>
   <Xns90C3E9F7858B2nospamdafniedk@130.226.1.34>
   <m3r8wit8ue.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>
   <m3ithtu9n2.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>
   <Xns90C4B76D6A942nospamdafniedk@130.226.1
^^^^^^
NN før 6.6 har en bug med references linjen - nn/6.6.beta er lige blevet
frigivet - se evt.
<URL:news:RFhW6.15106$Dd5.3484923@ruti.visi.com> for annonceringen.

FUT dk.edb.internet.software.mail+news

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)
And help keep USENET archives in the public domain.

Fra : N/A

Dato : 19-06-01 11:12

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-06-01 11:12

Peter Alfredsen <peteralf@fabel.dk> writes:

>NN før 6.6 har en bug med references linjen - nn/6.6.beta er lige blevet
>frigivet - se evt.
><URL:news:RFhW6.15106$Dd5.3484923@ruti.visi.com> for annonceringen.

Ja, jeg ser frem til det endelige release.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-06-01 17:01

> Nej.

Så du laver falske MAILER-DAEMONS, hvilket jeg jo nok tænkte.
Har du fortalt din chef det?
Hvad siger han til det?

Mener du det er sådan et såkaldt seriøst netværk skal behandle
abuseklager?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 18:13

> Så du laver falske MAILER-DAEMONS, hvilket jeg jo nok tænkte.

Hvad snakker du om? Jeg har absolut minus med de postkasser at gøre og
er ikke systemadministrator. Jeg roder med netværk. Hvis nogen laver
falske MAILER-DAEMONS så er det nogle af mine kolleger. Beskylder du
dem for ikke at passe deres arbejde? Sikke noget...

> Har du fortalt din chef det?

Hvad? At en eller anden paranoid galning mener, at jeg laver numre med
nettet?

Nej. Jeg har til gengæld sørget for at han har fået din klage, så han
kan tage stilling til den. Faktisk var det første jeg gjorde, da jeg
så beskeden om din klage her i gruppen at bede en af mine kolleger
finde den frem, så den kunne sendes til min chef.

Men du havde altså sendt den til en sysadm-kasse hos Uni-C, ikke til
min arbejdsgiver (as in, min chef.)

Og hvis dine konstante og offentlige mistænkeliggørelser af og
anklager om at jeg og mine kolleger ikke passer vore opgaver ikke
bringes til ophør øjeblikkelig, så ser jeg mig nødsaget til at
kontakte din udbyder.

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 18-06-01 18:21

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote Mon, 18 Jun 2001
16:01:14 +0000 (UTC) :

>Så du laver falske MAILER-DAEMONS, hvilket jeg jo nok tænkte.

Pas lidt på med dine anklager, hvis tilfældet ville at du ikke har
ret, så synes jeg at du har et alvorligt problem.

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 18-06-01 21:53

On Mon, 18 Jun 2001 19:20:59 +0200, Morten Kjaer Nielsen
> [...]

>Pas lidt på med dine anklager, hvis tilfældet ville at du ikke har
>ret, så synes jeg at du har et alvorligt problem.

Ja - at beskylde nogen for at nedkalde dæmoner er en alvorlig anklage.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 18-06-01 22:30

Peter Alfredsen <peteralf@fabel.dk> wrote Mon, 18 Jun 2001 22:52:39
+0200 :

>Ja - at beskylde nogen for at nedkalde dæmoner er en alvorlig anklage.

Bestemt, tænk bare hvordan det går med Æblemaskine.

http://www.churchofsatan.com/home.html

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 18-06-01 22:54

On Mon, 18 Jun 2001 23:29:55 +0200, Morten Kjaer Nielsen
> [...]

>+0200 :

>Bestemt, tænk bare hvordan det går med Æblemaskine.

Ouch... Jeg må indrømme at jeg troede at et sted som det ville være
lavet på et andet operativsystem.

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 18-06-01 16:21

> Ja og jeg er bruger af Forskningsnettet og der er hermed afsendt en
> klage over din opførsel på nettet til din arbejdsgiver

Skulle vi ikke lige tage at køle lidt af? Det er da særdeles positivt
for gruppen, at udbydere overhovedet gider deltage - de kan komme med
førstehånds viden og de kan bringe problemer det rigtige sted hen i
baglandet.

Men giv enkeltindividerne lidt luft, ellers vil de enten begynde at
holde sig væk eller de vil få mundkurv på, og hvem er så taberen? Jep
- de almindelige brugere. Det er desværre ikke kun i denne gruppe, at
jeg har set en syndflod at trusler om klage til arbejdsgiver og
lignende, men nærmere en generel tendens... Stop den.

Fundatser er også gode at have, men det er hverken regler eller love -
det er anbefalede retningslinier! Hverken mere eller mindre...

Karsten

Fra : H.Plannthin

Dato : 18-06-01 21:00

On 18 Jun 2001 17:20:38 +0200, Karsten Thygesen <karthy@sonofon.dk> wrote:

> [...]
>for gruppen, at udbydere overhovedet gider deltage - de kan komme med
>førstehånds viden og de kan bringe problemer det rigtige sted hen i

Fuldstændig enig, de giver yderst kvalificeret support.

Faktisk burde vi ( læs almindelige brugere ) tage med til deres
"hvad sagde jeg fester" og give dem gratis øl ;)

Mvh.
Henning Plannthin
( som normalt repræsenterer et par firmaer - bare ikke lige nu )

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-06-01 21:07

"H.Plannthin" <henning@NOSPAMplannthin.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Faktisk burde vi ( læs almindelige brugere ) tage med til deres
> "hvad sagde jeg fester" og give dem gratis øl ;)

Fest - Ja dak.

Gratis Øl - Nej fandme nej skú - De har da bare at fylde på os gæster.

De får da nok "gratis" til daglig...

mvh
Bjørn

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-06-01 23:12

> [...]

>til en given udbyder, når man skriver."

>Det burde vist slå det fast med syvtommersøm eller?

Slå hvad fast? At du ikke forstår, hvad "bør" betyder?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Henning Andersen

Dato : 18-06-01 18:57

Sikke en tråd, bare fordi jeg spurgte om CC var røget i luften uden
min viden ))

--
Henning Andersen
Nr. Munksgaard

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-06-01 19:18

Henning Andersen wrote:

>Sikke en tråd, bare fordi jeg spurgte om CC var røget i luften uden
>min viden ))

Jamen, velkommen til Usenet

Fra : Simon Skals

Dato : 18-06-01 19:21

It seems Henning Andersen wrote:
>Sikke en tråd, bare fordi jeg spurgte om CC var røget i luften uden
>min viden ))

Det var ikke derfor, det var pga.:

| Tænkte nok en skulle komme med det foreslag, men hvornår har man
| sidst set CC drift komme med en fejlmelding til tiden,

Men lad det nu ligge.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 18-06-01 21:40

> Sikke en tråd, bare fordi jeg spurgte om CC var røget i luften uden
> min viden ))

Det var ligesom Simon skriver først dit andet indlæg der boostede[TM]
debatten, og hvis du ikke er klar over dette klager jeg til din udbyder. Og
din chef. Og statsministeren. Og Bush. Og og og....

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-06-01 13:35

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

>Vil du anfægte rigtigheden af det, jeg skriver?

Det er under alle omstændigheder en subjektiv vurdering. Den er måske
rigtig, og mange vil måske være enige i den, men det ville nu nok have
klædt dig, hvis du havde oplyst, at det var din egen arbejdsgiver, du
kom med en subjektiv vurdering af.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 14:45

It seems Allan Olesen wrote:
> [...]
>rigtig, og mange vil måske være enige i den, men det ville nu nok have
>klædt dig, hvis du havde oplyst, at det var din egen arbejdsgiver, du

Efter min mening er det endog særdeles tæt på at være en objektiv
betragtning.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-06-01 18:41

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

>Efter min mening er det endog særdeles tæt på at være en objektiv
>betragtning.

Det er efter min mening ret svært at lave en objektiv bedømmelse af,
hvorvidt Udbyder X' evne til at informere kunderne ifm.
driftsforstyrrelser er veludviklet. En sådan bedømmelse vil altid være
subjektiv, og det er der heller ikke noget i vejen med. "Subjektiv" er
ikke negativt ladet for mig i den forbindelse.

Men det er ikke et emne, jeg har tænkt mig at starte en undertråd på
50-100 indlæg om, så jeg tror, jeg står af her...

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 16-06-01 23:50

"Anders Larsson (Remove x)" <x.BitNix@NoSpam.dk> skrev i en meddelelse >
> --
>
> .....sagde Simon Skals, selv om han (atter glemte at fortælle at han
> arbejder for CC....

Tjaeh, du vidste det jo godt i forvejen, så hvorfor skulle han sige det?

I øvrigt udtaler Skals sig vist kun på sine egne vegne, ligesom de fleste
andre ISP ansatte her i gruppen.

--
Anders Vind Ebbesen
- Som også render rundt inde ved CyberCity i tide og utide

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 17-06-01 09:51

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I øvrigt udtaler Skals sig vist kun på sine egne vegne, ligesom de fleste

Ja... jeg er somme tider lidt efter Simon...

Og når Simon ligefrem benytter lejligheden til at rose CC, mener jeg det er
på sin plads at minde ham om at "han lige glemte noget".

Af den enkle grund at Simon konsekvent undlader at anføre i sin SIG at han
udtaler sig på egne vegne, og ikke repræsenterer CC eller noget tilsvarende.
I alm. diskussioner kan dette være ligemeget - men ikke når de omhandler CC
eller konkurrerende ISP'er.

Simon og CC generelt, havde tidligere en længere tråd kørende i CC's interne
grupper (dengang var jeg endnu CC kunde).
Denne diskussion medførte i øvrigt at en del af CC's supportere endda
påførte i deres SIG at de var CC ansatte. Årsagen var måske at kritikken gik
på at der aldrig var CC supportere i grupperne - hvilket der var, men ingen
kunne se det. Men det var måske fordi det pludselig viste sig at være en
fordel for CC at vise at deres ansatte faktisk fulgte med i news grupperne.

Andre ISP'ers ansatte viser tydeligt at deres udtalelser KAN være påvirket
af at de er ansatte ved de pågældende ISP'er.

Netop i dk.edb.internet.udbydere er det et problem, hvis man ikke kan se
hvem der er ansatte ved hvilke ISP'er - da det jo netop ofte er disse ISP'er
der er til diskussion. Hvilket vel netop er årsagen til at de fleste anfører
i deres SIG at de er ansatte ved de pågældende ISP'er.

Ingen diskussion om at Simon er dygtig til sit fag, og kummer ved relevante
og saglige udtalelser - problemet er blot at ikke alle brugere har fulgt med
i usenettet i flere år, og ved hvilke udbydere de enkelte personer er
ansatte ved.

Jeg synes blot generelt Simon har en evne til at "glemme" sit
tilhørsforhold, når diskussionen omhandler CC - selvom han tidligere har
udtalt at han sagtens selv kan se forskel.

Hmm.. mon ikke der burde være en FUT til dk.admin

Anders Larsson
Kim Schumacher: "Og husk, hvis skraldeposerne mangler i morgen, er det bare
elefanterne der har dyrket sikker sex"

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 14:41

It seems Anders Larsson \(Remove x\) wrote:
>Og når Simon ligefrem benytter lejligheden til at rose CC, mener jeg det er
>på sin plads at minde ham om at "han lige glemte noget".

Jeg gentager mit spørgsmål: Vil du anfægte rigtigheden af det,
jeg skrev?

> [...]
>I alm. diskussioner kan dette være ligemeget - men ikke når de omhandler CC

Hvis du læser alle mine indlæg gennem tiderne, vil du også finde
adskillige eksempler på, at jeg har forsvaret andre udbydere, som
er blevet udsat for ævl og kævl fra folk, der ikke ved, hvad de
taler om.

Skal jeg i disse tilfælde også anføre, at jeg er ansat hos
Cybercity? Der må jo for alvor være vægt bag ordene, når en ansat
hos Cybercity skriver noget pænt om WOL, TDC eller andre?

>Andre ISP'ers ansatte viser tydeligt at deres udtalelser KAN være påvirket
>af at de er ansatte ved de pågældende ISP'er.

Nogle skriver det, andre gør ikke, fx Jesper Skriver, Andreas
Plesner Jacobsen, Jan Chrillesen, Allan Jørgensen, m.fl.

Men det piner dig måske ikke i deres tilfælde, sådan som du synes
at fokusere på min person?

> [...]
>der er til diskussion. Hvilket vel netop er årsagen til at de fleste anfører
>i deres SIG at de er ansatte ved de pågældende ISP'er.

Vi har haft denne diskussion adskillige gange før, og jeg fatter ærligt
talt ikke, at du bliver ved med at bringe den op.

Kan du ikke bare affinde dig med, at der er en gruppe personer, som har
valgt at deltage i disse grupper, uden at deres ansættelsesforhold skal
fremgå af samtlige indlæg, de skriver?

Hvis du kan komme med eksempler på, at de skriver ting om deres egen
arbejdsgiver eller dennes konkurrenter, som er vildledende, faktuelt
forkert eller stærkt farvet af subjektivitet, så har du en grund til at
brokke dig. Og indtil da, kan du så ikke lade være med at starte denne
debat hver anden måned?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 15:12

> Kan du ikke bare affinde dig med, at der er en gruppe personer, som
> har valgt at deltage i disse grupper, uden at deres
> ansættelsesforhold skal fremgå af samtlige indlæg, de skriver?

Hvis det er en udpræget holdning bør fundatsen ændres, men det vil der
næppe være flertal for.

> Og indtil da, kan du så ikke lade være med at starte denne
> debat hver anden måned?

Debatten ville undgås ved at alle gør opmærksom på evt. tilhørsforhold
til en ISP.

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 15:21

It seems Morten Bjergstrøm wrote:
>Hvis det er en udpræget holdning bør fundatsen ændres, men det vil der
>næppe være flertal for.

Det er heller ikke behov for det.

>Debatten ville undgås ved at alle gør opmærksom på evt. tilhørsforhold
>til en ISP.

Ja, men det er jeg ikke interesseret i, og der er andre, der er
af samme holdning.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 15:53

Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i news:slrn9ipf5n.g0t.spam@www.gid.dk:

> Det er heller ikke behov for det.

I <news:slrn9ipcqk.ftk.spam@www.gid.dk> skriver du, at debatten kommer
op med et par måneders mellemrum og det alene viser, at der er et
behov.

> Ja, men det er jeg ikke interesseret i, og der er andre, der er
> af samme holdning.

Tillykke med det.

Fra : Simon Skals

Dato : 17-06-01 15:57

>I <news:slrn9ipcqk.ftk.spam@www.gid.dk> skriver du, at debatten kommer
>op med et par måneders mellemrum og det alene viser, at der er et
>behov.

Nej. Det viser, at Anders Larsson har svært ved at forstå, at
han ikke får mig til at ændre opførsel ved at spole båndet
tilbage og starte forfra med jævne mellemrum.

Jeg har til hudløshed hørt de argumenter, som du og han benytter,
og de ændrer ikke ved min holdning til emnet.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Flemming Riis

Dato : 17-06-01 15:38

On Sun, 17 Jun 2001 14:11:45 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk> wrote:

>Debatten ville undgås ved at alle gør opmærksom på evt. tilhørsforhold
>til en ISP.

Alt debat vil sikkert undgå at få kvalificeret svar hvis man tvinger x
personer til at skrive deres tilhørsforhold.

Hvis der er nogle der ikke er objective i deres posts og tilfældigvis
arbejder for en isp mon ikke de så får et par ord med på vejen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 15:53

> Alt debat vil sikkert undgå at få kvalificeret svar hvis man
> tvinger x personer til at skrive deres tilhørsforhold.

Hvad skulle argumentet være for det?

> Hvis der er nogle der ikke er objective i deres posts og
> tilfældigvis arbejder for en isp mon ikke de så får et par ord med
> på vejen.

Sikkert.

Fra : Flemming Riis

Dato : 17-06-01 16:06

On Sun, 17 Jun 2001 14:53:21 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam@dafnie.dk> wrote:

>Hvad skulle argumentet være for det?

Hvis man fravælger at benytte en sig med firma navn når man udtaler
sig privat mon der så ikke er en grund til det , hvis man tvinger
samme personer til at skrive firma på mon så ikke de bare holder sig
væk , det ville jeg gøre hvis jeg var en isp ting.

Hvad er problemet så ?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-01 15:37

In article <Xns90C3A4680FCCnospamdafniedk@130.226.1.34>, Morten
Bjergstrøm wrote:

> Hvis det er en udpræget holdning bør fundatsen ændres, men det vil der
> næppe være flertal for.

Og så vil denne gruppe miste en del deltagere.

> Debatten ville undgås ved at alle gør opmærksom på evt. tilhørsforhold
> til en ISP.

Sludder. Det gjorde jeg engang indtil jeg blev træt af at blive påduttet
meninger, fordi det stod der.

--
Andreas Plesner Jacobsen | No directory.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 15:55

> Og så vil denne gruppe miste en del deltagere.

Ændringen af fundatsen skulle består i, at afsnittet omkring
tilhørsforhold fjernes.

> Sludder.

Vrøvl.

> Det gjorde jeg engang indtil jeg blev træt af at blive
> påduttet meninger, fordi det stod der.

Hvis man bliver påduttet meninger er man som oftest selv ude om det.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-01 16:09

In article <Xns90C3ABCC966CFnospamdafniedk@130.226.1.34>, Morten Bjergstrøm wrote:

> Hvis man bliver påduttet meninger er man som oftest selv ude om det.

Øeh? Det var da et argument, der hverken var til at tage eller føle på.
"Du mener jo åbenbart at alle internetudbydere er nogle scumbags med
skumle bagtanker" - nej, vel?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Successful and fortunate crime is called virtue.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-06-01 16:28

> Øeh? Det var da et argument, der hverken var til at tage eller føle
> på.

Det jeg mente er, at hvis folk pådutter en nogle meninger man ikke har,
så kan man enten efterfølgende tage til genmæle og give udtryk for sin
"rigtige" mening eller man kan forsøge at skrive sine indlæg på en
sådan måde, at det ikke er muligt/nemt for folk at pådutte en meninger.

> "Du mener jo åbenbart at alle internetudbydere er nogle
> scumbags med skumle bagtanker" - nej, vel?

Korrekt. Jeg har ikke nogle problemer med nogle danske internetudbydere
eller deres ansatte for den sags skyld (såvidt jeg da ved).

Og i denne gruppe er der, da heller ingen ISPansatte, der skamroser
deres arbejdsgiver og sviner alle de andre til.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-06-01 16:35

On Sun, 17 Jun 2001 15:27:39 +0000 (UTC), Morten Bjergstrøm wrote:
> [...]
>"rigtige" mening eller man kan forsøge at skrive sine indlæg på en
>sådan måde, at det ikke er muligt/nemt for folk at pådutte en meninger.

Men det er så meget nemmere når men ikke skal være "prygel knabe", det
er årsagen til at jeg ikke skriver noget om hvor jeg er ansat, jeg gider
ganske enkelt ikke at være omvandrende support og brok kontor.

Og jeg mener ikke at jeg har noget problem med at være objektiv, og da
jeg ikke udtaler mig på vegne af min arbejdsgiver, så ser jeg absolut
ingen grund til at skilte med hvor jeg er ansat, ikke at det dog er en
hemmelighed, de fleste her ved det sikkert.

Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-06-01 16:10

Sun, 17 Jun 2001 15:08:36 +0000 (UTC), skrev Andreas Plesner Jacobsen,
på 14 linier, i <slrn9iphvq.369.apj@slartibartfast.nerd.dk>, :

>"Du mener jo åbenbart at alle internetudbydere er nogle scumbags med
>skumle bagtanker" - nej, vel?
Næ næ det er kun de ansatte......

Karsten
Der som altid har sit tilførselsforhold til, Hvad de nu end hedder
(Image), som bruger.

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 18-06-01 18:32

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gentager mit spørgsmål: Vil du anfægte rigtigheden af det,
> jeg skrev?

Udgangspunktet var ikke om det var rigtigt eller ej.

> [...]
> Plesner Jacobsen, Jan Chrillesen, Allan Jørgensen, m.fl.
>
> Men det piner dig måske ikke i deres tilfælde, sådan som du synes

Jeg beklager meget hvis du føler dig "forfulgt". Problemet er måske blot at
jeg i sin tid blev noget overrasket over nogle holdniger du lagde for dagen
i nogle interne CC grupper.

Desværre må jeg konstatere at dette har udviklet sig til en off-topic tråd,
hvilket absolut ikke var meningen. Og slet ikke den måde den har udviklet
sig.

I øvrigt må jeg da også erkende at der har været nogle meget gode argumenter
.. og beviser - på hvorfor bla. du ikke har en disclaimer SIG. Selvom jeg dog
stadig mener at der BURDE stå en sådan - løsningen kunne f.eks. være blot at
anvende support@cc eller support@tdc etc. - eller blot en mail adr. til et
stort kill filter.

I erkendelsens lys må jeg da også konstatere at netop de personer som
tidligere anvendte en disclaimer SIG ikke gør dette mere - hvilket jeg til
Simons fornøjelse må erkende at have overset

Men min holdning er stadig at der BURDE være en disclaimer sig, idet f.eks.
ingen af os sikkert ville acceptere en offentlig debat, hvor parternes
tilhørsforhold ikke var kendte - uanset om det var ris eller ros. Måske
netop fordi vi som danskere er vant til KILDEKRITIK - at vurdere om et
udsagn er 1 hånds ellers måske 3de hånds, samt om udsagnet kan betragtes som
objektivt eller om det KAN være farvet af interessekonflikter.

Men ok - efter denne MEGET uheldige udvikling af en tråd, afstedkommet af et
jeg tillod mig at løfte en pegefinger - vil jeg gerne beklage denne
udvikling overfor gruppen. Specielt den meget personlige mudderkastning som
den har afstedkommet.

Summasumarum - point taken... Undskyld Simon.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Larsson
Boom... Big bada boomm
(Leeloo - 5th Element)

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 18-06-01 18:47

"Anders Larsson \(Remove x\)" <x.BitNix@NoSpam.dk> writes:

> [...]
> udsagn er 1 hånds ellers måske 3de hånds, samt om udsagnet kan betragtes som
> objektivt eller om det KAN være farvet af interessekonflikter.

Så simpelt er det bare ikke altid. En ISP butik er ofte en stor
organisation med både system administratorer, kunde service, projekt
folk, netværks folk, telefoni folk, reklame folk, salg folk, økonomi
medarbejdere og meget meget mere. Nogle af ISP'erne har over 2000
ansatte! Så bare fordi man er ansat hos en ISP, så kan man ikke udtale
sig på hele butikkens vejne - faktisk, så tror jeg det er meget få ISP
folk her i gruppen, der reelt set kan udtale sig om noget som helst
udover teknisk indsigt og interesse. Ihvertfald er det næppe
teknikerne, der tager de mere politiske beslutninger.

Så hvad forskel gør det, om man har disclaimer eller ej? Enhver med
lidt fornuft kan da se, at ingen her i gruppen (og andre grupper)
udtaler sig med hele firmaet bag sig.

Mange af dem, du ser her, sidder med teknisk høj kompetence og ansvar
for et lille bitte hjørne af hele butikken, men det gør ikke, at de
kan udtale sig på ISP'ens vejne.

Uden at være jurist vil jeg også påstå, at dette vil være
konklussionen på ethvert sagsanlæg og sikkert også enhver formel
klage...

Var ovenstående en offentliggørelse af min eller Sonofons holdning?
Well - hvis du er i tvivl, så læs det igen!

Karsten
---
Sig: no such file or directory - please insert CD named "Signatures VOL-1"

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-06-01 10:26

18 Jun 2001 19:46:48 +0200, skrev Karsten Thygesen, på 38 linier, i
<86ae35n0jb.fsf@kaytest.aalborg.dmt.dk>, :

>Så hvad forskel gør det, om man har disclaimer eller ej? Enhver med
>lidt fornuft kan da se, at ingen her i gruppen (og andre grupper)
>udtaler sig med hele firmaet bag sig.

Det er da ellers noget der er sket et par gange

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 18-06-01 22:38

"Anders Larsson \(Remove x\)" <x.BitNix@nospam.dk> wrote:

> [...]
> udsagn er 1 hånds ellers måske 3de hånds, samt om udsagnet kan betragtes som
> objektivt eller om det KAN være farvet af interessekonflikter.

Hvorfor skal det være nemmere at kunne udøve kildekritik i denne gruppe end
i andre? Vil du også have at folk i andre grupper skal underskrive sig
troll, spammer, dårlig begavet, socialist, lystfisker, radioamatør o.s.v.
hver gang de deltager i en debat?

Jeg angiver min arbejdsgivers navn, hvis jeg fremhæver produkter fra min
arbejdsgiver, eller på en anden måde favoriserer min arbejdsgiver.

I de fleste af de tråde jeg deltager i, er det lige meget om jeg arbejder for
udbyder x, udbyder z, eller er inden for en helt anden branche, og derfor
angiver jeg ikke noget tilhørsforhold.

/Jan, der arbejder for TDC Internet, men repræsenterer sig selv

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 18-06-01 23:09

"Jan Chrillesen" <chrille@isa.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg angiver min arbejdsgivers navn, hvis jeg fremhæver produkter fra min
> arbejdsgiver, eller på en anden måde favoriserer min arbejdsgiver.

Ja - hvilket jeg også mener er det korrekte. Så har ALLE mulighed for at
vurdere at udsagns værdi.
Alm. kildekritik - Hvis B roser A, underbygger dette bedre end hvis A riser

Alt andet lige - denne tråd er vel i mange henseender trådt ved siden af
(hvad jeg desværre nok ikke er helt uskyldig i), hvorfor jeg derfor heller
ikke selv mere deltager i denne tråd.

.... så min disclaimer er derfor som den plejer at være ..
Anders Larsson
Alle udtalelser er ubetinget mine egne...
.... undtagen i de tilfælde hvor andre gør indsigelse...
.......eller hvor de blot er uvederhæftige.....

Fra : Nostradamus

Dato : 17-06-01 15:01

>Og når Simon ligefrem benytter lejligheden til at rose CC, mener jeg det er
>på sin plads at minde ham om at "han lige glemte noget".

Bør dem der handler hos en bestemt udbyder også oplyse
tilhørsforholdet?

Jeg mener at enhver har ret til at udtrykke sin mening i et åbent
forum uanset at denne mening ikke altid er positiv.
Noget jeg mangler er som hos adskillige store virksomheder står
relevante medarbejdres navne, tlf osv så envher kan slå dem op og
dermed baggrunden for udtalelser

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-06-01 16:32

On Sun, 17 Jun 2001 16:01:18 +0200, Nostradamus wrote:

>Bør dem der handler hos en bestemt udbyder også oplyse
>tilhørsforholdet?

Ja hvis det skal være noget værd, oftest har disse langt mere subjective
holdinger end de ansatte som ytrer sig her.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Nostradamus

Dato : 17-06-01 16:49

>Ja hvis det skal være noget værd, oftest har disse langt mere subjective
>holdinger end de ansatte som ytrer sig her.

Hmm - Det er da en holdning, Enhver holdning er subjektiv