Opgradering af SE K750 til W800
Fra : Thomas Thorsen

Dato : 25-05-06 16:16

Kan man selv foretage opgraderingen fra Sony Ericsson K750 til W800 vha. det
medfølgende datakabel (USB)? I så fald er der nogen der ved hvordan man gør,
eller har et link til en guide eller noget software der kan klare tricket?

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 25-05-06 20:21

Måske på www.seunlock.dk ??

Mvh Henrik

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 25-05-06 21:02

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Måske på www.seunlock.dk ??

Nu tænkte jeg på et sted hvor man kunne få firmwaren,uden at skulle betale
nogen for at fortsætte med at holde det hemmeligt for alle hvor de får deres
firmware. Jeg fatter ikke holdningen indenfor unlocking/opgradering. Det er
i orden at folk tager penge for at man kommer og får lavet den slags
(unlocking/opgradering), det har jeg ikke noget imod, men det kan ikke passe
at man skal betale for at få en firmware som de ikke har noget med at gøre,
samtidigt med at man selv skal stå for alt arbejdet - herunder
detektivarbejdet med at fnde ud af hvad man skal gøre samt risikoen
forbundet ved selv at gøre det. Hvis jeg skal betale for noget, så går jeg
ned til den lokale og ber om at få det gjort, og så vil jeg ikke engang vide
noget om hvordan man gør. Men nu har jeg nu en gang sat mig for at jeg vil
gøre det selv, og så vil jeg forsøge det, for det kan f... ikke passe at det
er ene pengepugere der sidder derude og gemmer på opskrifterne.

Fra : Peter

Dato : 26-05-06 07:37

Hej.

> [...]
> man selv skal stå for alt arbejdet - herunder detektivarbejdet med at fnde
> ud af hvad man skal gøre samt risikoen forbundet ved selv at gøre det.

Har du overhovedet været inde og se lidt på det deres flasher-program ??
- du betaler gladeligt 1500.- eller mere for et styresystem til din PC, og
4-5000.- for et office-program, men vil altså ikke give 100.- for at benytte
et meget velfungerende flasher-program, der oven i købet gør det muligt for
dig at:
1. flashe din telefon, med den hardware der fulgte med din telefon.
2. flash din telefon til en der er en del dyere end den du allerede har.

Har du set den samling af firmware de har oparbejdet ??
- nej det har du jo nok ikke, da du jo ikke har betalt de 100.- det
koster....

Ved du at der er ændret firmwaren for at den kan lægges ind i din telefon ??
- og at du selv online kan ændre på nogle enkelte ting yderligere så som
eks. at tage kamera-lyden væk ??

Jeg har intet med www.seunlock.dk at gøre, men jeg har selv lige opdateret
min telefon, og den oplevelse jeg havde af at bruge et velfungerende stykke
software, og samtidig at få opdateret min telefon til en "større model", det
mener jeg er alle pengene værd......

Velfungerende software er jo slet ikke til at købe, hvis der i stedet skulle
stå microsoft på pakken....

- men hvis du vil have en firmware hvor det samtidig er udviklingsarbejdet
af firmwaren du betaler for, så prøv i stedet denne:
http://www.davinciteam.com/index.php
- den kan eks. tage op til 10.000 sms´er mv.........

Mvh.
Peter

Fra : Jakob Griffel

Dato : 26-05-06 16:58

> [...]
> stykke software, og samtidig at få opdateret min telefon til en "større
> model", det mener jeg er alle pengene værd......

Jeg har lige hentet programmet (TMS 2.19) og købt 1 credit (som jeg ikke har
fået "leveret" endnu) og kunne godt tænke mig at flashe min K750i til en
W800i.
Er det det du lige har gjort også? For jeg har lige nogle (måske dumme)
spørgsmål, som jeg tillader mig at stille her:
Skal mit DCU-60 kabel installeres igen når det nu ellers virker fint til
filoverførsel osv?
Når jeg tilslutter min slukkede telefon via USB så tænder den, og samtidig
skriver programmet at jeg skal trykke på ON-knappen når jeg vil teste om
forbindelsen er ok. Men så slukker jeg jo telefonen.... Jeg har ikke fået
forbindels endnu. Gør jeg noget forkert?
Skal jeg (når jeg har fået min credit) vælge at downloade firmware til en
W800i og så bare sige "overfør"?

Håber du gider svare på mine amatørspørgsmål...

--
Hilsen Jakob

Fra : Peter

Dato : 26-05-06 20:49

Hej.

> Jeg har lige hentet programmet (TMS 2.19) og købt 1 credit (som jeg ikke
> har fået "leveret" endnu) og kunne godt tænke mig at flashe min K750i til
> en W800i.

Den kon til mig i løbet af 4-5 timer, men det kommer sikkert an på hvornår
man lige får bestilt den......
- manden har jo sikkert også andet at lave....

> Er det det du lige har gjort også?

Ja, det er precis det samme jeg har gjort.....
Min K750i er nu en W800i......
Men desværre blev ram-kortet dog ikke til et 512mb ved samme lejlighed....

> For jeg har lige nogle (måske dumme) spørgsmål, som jeg tillader mig at
> stille her:

Jeg var selv meget i tvivl da jeg ville flashe min, så selvfølgelig vil jeg
hjælpe dig, med hvad jeg kan....

Men først vil jeg sige:
Husk at tage en backup af din telefon, inden du går igang, eks. med
myphoneexplorer el.lign. da alle
indstillinger/kontakter/lyde/billeder/temaer osv. som du har gemt selve
telefonen vil blive slettet.....
- det du sidder tilbage med efter flashen, er en "splinter ny" W800i.....

> Skal mit DCU-60 kabel installeres igen når det nu ellers virker fint til
> filoverførsel osv?

Du skal installere den driver der ligger på siden, det er en
flasher-driver....
Vejledning:
http://www.seunlock.dk/dcu-60_install.php

Du kan ikke teste et DCU-60 kabel så vidt jeg har forstået......
Men du kan lave en backup af din flash inden du opdatere din telefon.....
- gå over i Flash-menu og vælg DCU-60 kabel, og stil din mus oven på knappen
med det røde "+", så kommer der noget information om hvordan du gemmer en
kopi af din flash....

> Skal jeg (når jeg har fået min credit) vælge at downloade firmware til en
> W800i og så bare sige "overfør"?

Ja, du skal hente den nyeste firmware til W800i telefonen, med samme "CID"
nummer som din telefon har....
Sikkert CID:36.....
Kik på dato´en, den siger hvilken der er den nyeste....

Du skal først hente sprog-filen, der skal stå DA i den for at den også er på
dansk......
De indeholder alle sammen flere sprog, og der er svjh. to sprog-filer med
Dansk, de har så samtidig forskellige andre sprog....
- jeg valgte den med dansk/norsk/svensk og engelsk...... Den hedder noget i
retning af (EN_DA_SV_NO).....
Og så skal hente den i RED udgaven, da BROWN er en beta/eksperiment udgave
af en slags....
Sprogfilen og Flash-filen skal hentes samme sted/mappe, da der ikke må være
versions-forskel på dem....!

> Håber du gider svare på mine amatørspørgsmål...

Selvfølgelig......

I øvrigt:
Overvej lige en ekstra gang om det virkelig er vigtigt at slå kamera-lyden
fra, hvis du har tænkt at gøre dette, det er nemlig sk... irreterende, og
kan kun laves om ved at flashe igen..... Og focus-lyden bliver alligevel
ikke fjernet samtidig, så det er kun en halv løsning !!

Da jeg flashede tog det ca. 10 min, og på intet tidspunkt fik jeg at vide at
jeg måtte fjerne min finger fra "C" så jeg holdte den nedtrykket under hele
forløbet.....

Der er en guide, der godtnok er til en anden model, men den giver et godt
indblik i hvad der vil/skal ske:
http://www.seunlock.dk/seunlock_guide_opgrader.pdf

Mvh.
Peter

Fra : Jakob Griffel

Dato : 27-05-06 10:01

Tak for svaret

> Du skal installere den driver der ligger på siden, det er en
> flasher-driver....
> Vejledning:
> http://www.seunlock.dk/dcu-60_install.php

Ok, der står at jeg skal holde "c"-tasten nede når jeg sætter kablet i
telefonen. Jeg går ud fra at det er den på telefonen der menes...
Har du en idé til hvad jeg så skal gøre hvis guiden "New Hardware" ikke
dukker op når jeg sætter kablet til?

> Ja, du skal hente den nyeste firmware til W800i telefonen, med samme "CID"
> nummer som din telefon har....
> Sikkert CID:36.....

Hvad er et CID-nummer? Fortæller programmet mig hvilket nummer min telefon
har? Det giver måske sig selv når jeg får telefonen tilsluttet...?

Jeg prøver mig lige lidt frem mens jeg venter på min credit...

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob Griffel

Dato : 27-05-06 11:20

> Jeg prøver mig lige lidt frem mens jeg venter på min credit...

Min credit kom lige efter jeg sendte sidste besked, og jeg har fået det til
at virke nu. Fedt! Jeg har nu en W800i.
Jeg fik en fejlmelding hele tiden hvis jeg forsøgte at starte med Repair
EROM-funktionen, så jeg prøvede bare at springe den over og flashe med det
samme og den gik sgu.

Forresten slap jeg c-knappen efter at programmet var startet med at
opdatere....

Tak for hjælpen.

--
Hilsen Jakob

Fra : BuFFerz

Dato : 27-05-06 17:02

> Min K750i er nu en W800i......

Af ren nysgerrighed, hvad er forskellen ?

Fra : Peter

Dato : 28-05-06 10:57

Hej.

> Af ren nysgerrighed, hvad er forskellen ?

Ikke ret meget faktisk.....
1. Mulighed for kun at tænde for MP3-delen, hvilket måske er noget man kan
bruge hvis man er på steder hvor man ikke må tale i mobiltelefon.
(Fly og Sygehuse mv....)
2. Nogle flere muligheder for afspilning af MP3, sortering på kunstner osv.

Men ellers ikke noget....

For mig var det bare sjovt at lave min K750i om til en "større" model.....
- altså rent legetøj....

Mvh.
Peter