Nokia 6210 fejler - hjææælp
Fra : Paul

Dato : 18-05-06 13:18

Jeg har en 6210 som fungerer upåklageligt. Så fik jeg en tilsvarende
fra et familiemedlem som havde kasseret den, men denne fejler uafbrudt.
Jeg bruger det samme SIM kort samt et andet SIM kort.

Den 6210 som fejler, slukker nogle gange af sig selv, og særligt hvis
den er tastaturlåst.

Hvad kan årsagen være til at den ene virker og den anden ikke. Findes
der ny firmware på nettet som man kan uploade i den, eller kan jeg
kopiere den enes firmware - og hvordan gør man dette i mobiler ? (har
kun gjort det i routere). Jeg har ikke sikkerhedskoden til den. Skal
jeg det ?

jaja den er gammel

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 18-05-06 13:21

>"Paul" <paul.dalton@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
>Den 6210 som fejler, slukker nogle gange af sig selv, og særligt hvis
>den er tastaturlåst.

Det lyder nu mere som en fugtskade, hvor en ny firmware ikke vil hjælpe dig
på nogen måde

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Paul

Dato : 18-05-06 19:35

Nåh ja, det er da muligt at vedkommendet har tabt den i noget vand på
et tidspunkt.
Men hvor ser man firmware versionen i sådan en bandit ?

Ellers takker

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 19-05-06 08:10

*#0000# er vist standard på alle Nokia tlf.

Du behøver ikke at have tabt den i vand - kropsfugt er faktisk rigeligt til
at ødelægge en mobil. Har du den i en lomme eller lign og er bare en anelse
lun, så kan det faktisk gøre tricket.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail
Google er din ven

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 19-05-06 16:02

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lomme eller lign og er bare en anelse lun, så kan det faktisk gøre tricket.

Hvis det skulle være tilfældet er det jo en fabriksfejl, men det vil jeg
nu heller ikke anse som sandsynligt, da telefonen så stort set vil stoppe
med at virke i det øjeblik den bliver taget ud af æsken.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 19-05-06 20:36

Hvis der skulle være nogen former for garanti tilbage på telefonen, og du
har kvitteringen, så er det ikke noget der dækkes af garantien - altså
det/den med fugt/kondens.

/A

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 18-05-06 21:15

[...]

Jeg er sikker på det er et generelt problem ved en del af dem,
min blev kasseret pga. samme problem og den har med garanti
aldrig været i vand.
Der var over hovedet ingen system i hvornår den gik ud, men
dog tit i forbindelse med bevægelse som at lægge den på et
bord eller i lommen.
Firmwareopgradering hjalp ikke.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 19-05-06 08:40