Håndfri tlf.
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 09-05-06 22:44

Jeg har installeret håndfri tlf. i bilen. Det er en Mercedes E220 CDi fra
2002. Uheldig er den tlf. der passer i holderen en temmelig gammel, og stor
Nokia fidus. (Jeg kan ikke lige huske nummeret, men det var een af de første
der kom med bluetooth). Den tlf. jeg har fået fra mit arbejde er en Nokia
6110 eller er det 6210? Som er betydeligt nemmere at have i lommen, men ikke
noget fancy

Nå, det jeg gerne vil, er at kunne bruge den nye Nokia i bilen! Kan man få
en adapter eller lign. til den nyere tlf? Jeg er blevet fortalt, at bilen
kun kan bruge den gamle Nokia, da der er noget med, at softwaren i tlf.
passer med bilen, og hvis jeg sætter en anden tlf. i, kan jeg ikke længere
bruge tlf. funktionen i bilen. (Noget med at jeg, på et display på
instrumentbrættet, kan se, hvem jeg taler med, og bladre i telefonbogen mmm.
uden at jeg behøver at se på tlf)

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 10-05-06 05:21

On Tue, 9 May 2006 23:43:55 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

> [...]
>bruge tlf. funktionen i bilen. (Noget med at jeg, på et display på
>instrumentbrættet, kan se, hvem jeg taler med, og bladre i telefonbogen mmm.

Afhængig af, hvilken udbyder du har, kan der fåes en hoved-/ bi-kort
løsning. Der har du 2 telefoner, med samme nummer. Der er automatisk
omstilling mellem kortene, så når du bruger hovedkortet i bilen, vil
den ( hvis telefonen er tændt ) ringe først, selv om bikortet er
tændt. Med et originalt nokiasæt i bilen vil den telefon tænde/ slukke
via tændingen, så skal du ikke tænke mere på det.
Jeg ved TDC 0g Sonofon har denne løsning. Jeg har selv haft denne
løsning i flere år, og har selv en meget gammel Nokia telefon i bilen,
den bruges kun som bærbar i nødstilfælde.

Vh. Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-06 06:22

Jasper Norman Ahrensbach skriver:

> Nå, det jeg gerne vil, er at kunne bruge den nye Nokia i bilen! Kan man få
> en adapter eller lign. til den nyere tlf?

Er det den gamle "bamse" hvor 5110, 6110 og 6310 passer i du har i bilen
?

Som CK-90

Det lyder meget rigtigt.

Klaus