Svanehalsmikr. HCA-14 med Nokia CK-7W hand~
Fra : Gramkow

Dato : 11-04-06 17:15

Hej,

er rendt i et mystisk problem ifm. montering af en Sony Ericsson HCA-14
svanehalsmikrofon. Den skal forbindes til et Nokia CK-7W håndfrit sæt.

HCA-14'eren har et 3.5mm jackstik, og Nokia'en har en 2.5mm indgang. Har
derfor fået fat i et mellemstykke (fra TDC Mobilcenter), som de anvender ved
installation af sådan nogle fætre med Nokia håndfri.

Problemet er bare, at det ikke fungerer. Så snart jeg slutter mellemstykke
og HCA-14 til styreboksen, kan man ikke høre noget i den anden ende.
HCA-14'eren fungerer - er testet ved at sætte den til en bærbar PC og optage
lyd fra den. Virker fint.

Nogen der har et forslag til hvad der kan være galt? Jeg har 2
mellemstykker, og begge giver samme resultat.

Mvh
Lars

Fra : Rasmus Stetter \(Fib~

Dato : 11-04-06 17:40

Jeg har gjordt det samme og det virker fint ! Jeg købte en Sony svanehals
mikrofon hos Sonofon da de sagde at Nokia ikke lavede dem ! og fik også
udleveret et mellem kabel da stikkene ikke er ens !

måske et dumt spørgsmål er du sikker på at stikket du sætter ind i det
handsfree er helt i bund ?

Mvh. Rasmus Stetter

Fra : Gramkow

Dato : 11-04-06 17:52

Det skulle jeg mene - men måske skulle man prøve igen.

Kan heller ikke se hvorfor det ikke skulle virke med det samme.

/ Lars

Fra : Gramkow

Dato : 11-04-06 18:01

Hej, lige et hurtigt spørgsmål - den svanehalsmik. du har, er det en HCA-14
eller HCA-24?

Fra : Rasmus Stetter \(Fib~

Dato : 11-04-06 19:31

Hmmm ja det var et godt spørgsmål ! Jeg kan ikke huske det og jeg har ikke
kvitteringen på den da det er i min firmabil den er monteret ! men jeg
syntes da at de burde være ens altså både HCE-14 og HCE-24 !

jeg har kigget på nettet rundt omkring syntes ikke der er forskel på de to
typer

Fra : Rasmus O.

Dato : 12-04-06 13:36

Hej Rasmus & Lars,

> [...]
> syntes da at de burde være ens altså både HCE-14 og HCE-24 !
>
> jeg har kigget på nettet rundt omkring syntes ikke der er forskel på de to

Jeg er "næsten" helt sikker på HCE-24 passer til HCA-60 og andre "helt nye
hvor der er "en lang rund" mikrofon med)
er et "fladt" tobenet stik, og HCE-4 er det kendte 3,5mm stereo-jackstik,
men selve mikrofonerne er ens!

Dårlig sending af "adapter stik" har jeg også oplevet!

Med venlig hilsen & rigtig god påske
Rasmus O.