W800i langsom USB overførsel?
Fra : Lars

Dato : 06-04-06 18:08

Hej - kan det virkelig passe at en W800i tilsluttet computeren med det
medfølgende USB-kabel er ~20sek om at overføre en alm. MP3-fil?

Kablet er tilsluttet computeren direkte uden forlængerled eller usbhubs
og computeren understøtter USB 2.0. Desuden er Sony's USB-drivers
installeret.

Er lidt skuffet over den overfører så langsomt.

Hilsen Lars.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-04-06 21:40

Lars skrev:

> Kablet er tilsluttet computeren direkte uden forlængerled eller
> usbhubs og computeren understøtter USB 2.0.

Dét gør W800 derimod ikke.
Hans

Fra : Lars

Dato : 06-04-06 21:54

Hans Paulin (6310) wrote:

> Dét gør W800 derimod ikke.

Nej men det går langsommere end selv det USB 1.1 understøtter. Vi
snakker ca. 200kbyte/sek - det kan da ikke være rigtigt?

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 07:56

"Lars" <larskj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej men det går langsommere end selv det USB 1.1 understøtter. Vi snakker
> ca. 200kbyte/sek - det kan da ikke være rigtigt?

Du kan prøve at gå ind i system egenskaber (Højreklik på denne Computer) ,
gå til den virtuelle ComPort som laves ( Fanebladet Hardware og gå i
enhedshådntering og så porte Com & Lpt), i mit tilfælde er det ComPort 3,
dobbeltklik på den relevante port og gå i port settings og så sætte bits pr,
settings til 115200, der er også en 128000 indstilling, men er ikke sikker
på at telefonen understøtter det.

--
Allan Riise

Fra : Lars

Dato : 07-04-06 09:59

Allan Riise wrote:
> [...]
> settings til 115200, der er også en 128000 indstilling, men er ikke sikker

Det står den desværre allerede til og dette er max der kan vælges. Har
dog set at dem der bruger floats mobile agent,
http://fma.sourceforge.net/ , sætter den til 460800.

Er der nogen med en W800i som kan bekræfte at telefonen overfører langsomt?

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 10:25

> [...]
> sætter den til 460800.
>
> Er der nogen med en W800i som kan bekræfte at telefonen overfører

Jeg bruger selv Float og det kører langt hurtigere nd S.E.'s eget software,
men tlf. er p.t. en 608i

--
Allan Riise

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-04-06 12:38

Lars skrev:

> Er der nogen med en W800i som kan bekræfte at telefonen overfører
> langsomt?

Har en W800 men har ik noget at sammenligne med.
Hans

Fra : Peter T.

Dato : 07-04-06 12:42

Lars udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er der nogen med en W800i som kan bekræfte at telefonen overfører
> langsomt?

Jeg kan. Og jeg blev bekræftet da jeg læste en mobiltest i Tænk&Test-
bladet eller hvad det nu hedder. Den er virkelig langsom.

--
Mvh. Peter T.

Er det ikke bare fedt, at man nu kan gå ud og spise "fint", og få mad,
der er ældre end årgangsvinen! Og det koster ikke engang ekstra!!!

Fra : Lars

Dato : 07-04-06 12:51

Peter T. wrote:

> Jeg kan. Og jeg blev bekræftet da jeg læste en mobiltest i Tænk&Test-
> bladet eller hvad det nu hedder. Den er virkelig langsom.

Ok - det er jeg så ret skuffet over. Specielt når det er en
"walkman-telefonen" med 512mb inkluderet og endnu mere irriterende hvis
man køber større kort.

En løsning er selvfølgelig at bruge en kortlæser men det er bare noget
mere besværligt. Til gengæld er det så en af de få dårlige ting jeg har
at sige om W800i.

Fra : Lars

Dato : 07-04-06 13:28

Peter T. wrote:

> Jeg kan. Og jeg blev bekræftet da jeg læste en mobiltest i Tænk&Test-
> bladet eller hvad det nu hedder. Den er virkelig langsom.

Ok - det er jeg så ret skuffet over. Specielt når det er en
"walkman-telefon" med 512mb inkluderet og endnu mere irriterende hvis

Fra : Peter T.

Dato : 07-04-06 16:51

Lars udviste en rettidig omhu og skrev:

> Ok - det er jeg så ret skuffet over. Specielt når det er en
> "walkman-telefon" med 512mb inkluderet og endnu mere irriterende hvis
> man køber større kort.

Tjah. Jeg gemmer kun musik på min mobil, så jeg har ikke så store krav til
den.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-04-06 17:58

Lars wrote:

> Er der nogen med en W800i som kan bekræfte at telefonen overfører
> langsomt?
Jeg synes faktisk at den er hurtigere i Bluetooth end med kabel - har dog
ikke målt hastigheden, men langsom er den.

Og en anden ting: Hvis du sætter 3-4 overførsler igang på samme tid kan
filerne blive blandet.

Jeg udvalgte 20 sange i en mappe med 6o'er sangr, 20 i en mappe med 70'
sange 2,...80'er, 20.. 90'er

Det blev et meget specielt SE mix - den hakkede rundt mellem sangene da de
blev afspillet.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen