For langsom stigning i levealder
Fra : Per Hagemann

Dato : 25-04-06 14:07

For at holde håbet oppe om at overleve på længere sigt burde befolkningens
forventede levetid stige med 1 år hvert år, sådan at den statistiske
dødstrussel hele tiden holdes stangen. De tørre tal fra Statistikbanken
viser følgende:

Dødelighedstavle efter alder, køn, tid og dødelighedstavle
Middellevetid
0 år
Mænd
1995:1996 72,87
1996:1997 73,28
1997:1998 73,68
1998:1999 74,03
1999:2000 74,34
2000:2001 74,52
2001:2002 74,65
2002:2003 74,89
2003:2004 75,19
2004:2005 75,64

Dette var kun tallene for mændene. Kvinderne lever til lidt over 80 år, og
også de har problemet med for lille stigning i levealderen.

Jeg foreslår man politisk sætter en stopper for børnefødsler indtil
alderdoms- og dødsproblemet er løst. Foreløbig må vi lære af Island, som er
nået op på 79,2 års levetid for mænd.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 25-04-06 19:46

On Tue, 25 Apr 2006 15:07:14 +0200, Per Hagemann wrote:

> Jeg foreslår man politisk sætter en stopper for børnefødsler indtil
> alderdoms- og dødsproblemet er løst. Foreløbig må vi lære af Island, som er
> nået op på 79,2 års levetid for mænd.

Hvis du tror at det ville hjælpe på din levealder, så flyt til Island.

/|\
/\
Bruno