D.F. Ultimative krav
Fra : Allan Riise

Dato : 08-04-06 09:10

Når D.F. siger at de har et Ultimativt krav, så siger de egentlig "Vi ruller
rundt og spille død"!

Men nu er det jo ikke noget nyt at D.F. siger en ting og gør noget andet, i
en stor del af de kommuner hvor de har magt, der stemmer de for besparelser
på folkeskolen, ældreplejen og velfærdstiltag.

Denne gang skete det jo for at beholde "magten", så det skal man vide når
man stemmer på D.F: de har kun en politik som siger "Vi vil gøre alt hvad vi
kan for jer, så længe det ikke koster OS noget"..

Stem på D.F. så ved du hvor Venstre er!

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=720380/

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 08-04-06 09:58

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> man stemmer på D.F: de har kun en politik som siger "Vi vil gøre alt hvad vi
> kan for jer, så længe det ikke koster OS noget"..

Jamen Kære Allan Riise;

DF ved skam udmærket at der er grænser for, hvad de kan forlange. DF er
ikke Fremskridtspartiet. Det er et realpolitisk parti, der gennemfører
det det kan gennemføre med sine mandater og det er jo fornuftigt nok. Så
kan de jo overlade det til Sosserne og De RadiGale at føre de korslagte
armes politik eller komme med ultimative krav om hvem de kan eller ikke
kan pege på som Statsminister.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 08-04-06 10:12

> Jamen Kære Allan Riise;
>
> DF ved skam udmærket at der er grænser for, hvad de kan forlange.

Det er derfor de stiller et ultimatum der som de sagde "Ikke er til
forhandling, det er ultimativt"

> [...]
> kan de jo overlade det til Sosserne og De RadiGale at føre de korslagte
> armes politik eller komme med ultimative krav om hvem de kan eller ikke

Udenom snak, D.F. satte et ultimatum, og de lagde sig på ryggen og logrede
med halen, så snart de så at det ville få realpolitiske konsekvenser.

Længere er den faktisk ikke, men så kan det jo være at vælgerne for øjnene
op for at D.F. siger en ting, men gør noget andet.

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 08-04-06 10:45

Allan Riise skrev:

> [...]
>
> Længere er den faktisk ikke, men så kan det jo være at vælgerne for øjnene
> op for at D.F. siger en ting, men gør noget andet.

og Nyrup der sage et om efterlønnen, og gjorde noget andet. Det blev
dyrt for ham, så mon ikke at DF også tænker på hvad der kan ske, hvis de
siger en ting og gør noget andet?

Fra : Allan Riise

Dato : 08-04-06 10:47

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> og Nyrup der sage et om efterlønnen, og gjorde noget andet. Det blev dyrt
> for ham, så mon ikke at DF også tænker på hvad der kan ske, hvis de siger
> en ting og gør noget andet?

Åbenbart ikke nok, for de har solgt sig selv på bekostning af "folket" og
vores fødevare sikkerhed.

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 08-04-06 11:26

Allan Riise skrev:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Åbenbart ikke nok, for de har solgt sig selv på bekostning af "folket" og
> vores fødevare sikkerhed.

Nej, det er jo så det ærgelige ved det. Her burde de gå sammen med
oppositionen at få fjernet Barfod.

Fra : Allan Riise

Dato : 08-04-06 11:30

> Nej, det er jo så det ærgelige ved det. Her burde de gå sammen med
> oppositionen at få fjernet Barfod.

Hmm, og det ville de ikke, og hvorfor?

Jo ,Fogh ville så udskrive Nyvalg, hvorefter han, hvis de nyeste
meningsmålinger holder vand, så ville danne om ikke en V.K.R regering, så en
V.K. regering som så ville bruge R. som parlamentarisk flertal og farvel til
D.F.'s indflydelse.

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 08-04-06 12:38

Allan Riise skrev:
> [...]
> V.K. regering som så ville bruge R. som parlamentarisk flertal og farvel til

jamen som har DF mulighed for at vælte regeringen. Og hvis S vil
samarbejde med DF, så er det ikke utænkeligt. På socialområdet kan DF, S
og SF sagtens blive enige. Men S vil hellere stå udenfor indflydelse,
end at samarbejde med DF.

Fra : Kert Rats

Dato : 08-04-06 10:46

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Længere er den faktisk ikke, men så kan det jo være at vælgerne for øjnene
> op for at D.F. siger en ting, men gør noget andet.

For en gangs skyld er jeg enig med dig, Allan. DF har kvajet sig politisk,
også i den grad! Dét skal de nok ikke gøre for mange gange, så rasler de ned
i meningsmålingerne. Fuldt fortjentligt.

Venligst

Kert Rats

Fra : sylfede

Dato : 08-04-06 11:40

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> For en gangs skyld er jeg enig med dig, Allan. DF har kvajet sig politisk,
> også i den grad! Dét skal de nok ikke gøre for mange gange, så rasler de
> ned i meningsmålingerne. Fuldt fortjentligt.

Det forbløffende er dog at partiet stadig har en stor vælgertilslutning på
trods af at de mindst fem gange gjort det samme og DFs stemmekvæg fortsætter
med at stemme på det parti - det virker som om det virkelig er korrekt da
man i sin tid analyserede DFs vælgerskare og kom frem til at det for
hovedpartens vedkommende bestod af dårligt uddannede og dårligt begavede.

Transportministersagen, Thor-Pedersen-sagen, miljø-ministersagen, Tove
Fergo-sagen og justitsministersagen - alle gange hvor DF pustede sig op, men
alligevel fredede ministrene. Jeg kan godt forstå at Bendt Bendtzen smilede
huldsageligt, da han forlod statsministerkontoret efter mødet med DF.
--
Sylfede

Fra : Jesper

Dato : 08-04-06 11:42

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Det er derfor de stiller et ultimatum der som de sagde "Ikke er til
> forhandling, det er ultimativt"

Jamen Kære Allan, det er en del af det politiske spil: Først kommer man
med nogle meget høje, stejle krav, så har man mere at give af i en
forhandlingssituation, sådan er det bare.

> [...]
>
> Længere er den faktisk ikke, men så kan det jo være at vælgerne for øjnene
> op for at D.F. siger en ting, men gør noget andet.

Nej, de fik gennemført det de ville og fik markeret et standpunkt på
området fødevaresikkerhed. DF er verdensmestre i at komme i medierne,
det er gratis reklame. Partikassen ville være tømt på 14 dage, hvis de
selv skulle købe og betale alle de spaltemillimeter de har fået.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Thomas M

Dato : 08-04-06 10:13

> Det er et realpolitisk parti, der gennemfører
> det det kan gennemføre med sine mandater og det er jo fornuftigt nok.

LOL.

DF er helt og aldeles til grin lige nu, og gad vide hvor hurtigt de trak
deres "ultimative krav" tilbage, da Fogh fortalte dem, at hvis de væltede
Barfoed, at så ville han udskrive nyvalg.

Fra : Allan Riise

Dato : 08-04-06 10:36

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres "ultimative krav" tilbage, da Fogh fortalte dem, at hvis de væltede
> Barfoed, at så ville han udskrive nyvalg.

Ja, lad os få dårligere fødevarer, så vi kan blive ved magten.
Det er hvad man kan læse ud af D.F.´s politik!

D.F. sælger ud af fødevare sikkerheden, fordi de ikke tager konsekvensen af
deres eget "Ultimative krav".

Så må vælgerne jo bare huske det, når/hvis der kommer flere dødsfald a'la
hindbærsagen.

--
Allan Riise

Fra : sylfede

Dato : 08-04-06 11:33

> [...]
> kan de jo overlade det til Sosserne og De RadiGale at føre de korslagte
> armes politik eller komme med ultimative krav om hvem de kan eller ikke

Nu er jeg ikke så meget inde i partitaktiske forhold -men jeg må tilstå at
når jeg hører en fra DF sige i TV at de nævnte krav er ultimative og at hvis
regeringen ikke makker ret, så vil de vælte Barfoed, ja, så må man jo tage
sig til hovedet, når man gang på gang ser at det partis troværdighed kan
ligge på et meget lille sted: de springer altid op som løver og falder ned
som lam.

Det havde da været mere ærligt at sige, at hvis de ikke fik deres vilje, så
ville de intet foretage sig, da de ikke ville risikere at vælte en borgerlig
regering - men det mod ser de ikke ud til at have. AT folk så stemmer på dem
gang på gang på trods af at de bliver sparket et vist sted bagi, kan så
undre. Det viser da med al ønskelig tydelighed at mange vælgere virkelig
ligger på et intelligensmæssigt lavpunkt.

Jeg har bekendte, der siger: at tro på DFs udsagn er som at tro på
julemanden -ingen i min bekendtskabskreds har på noget tidspunkt været i
tvivl om at DF ville falde til patten - og det skete jo også.

Det er interessant at finde ud af hvad der egentlig foregår i hovederne på
partiets vælgere, siden de accepterer alt fra det partis side - det turde
dog være danmarkshistoriens mest utroværdige parti.
--
Sylfede

Fra : Pjensen73

Dato : 08-04-06 12:36

sylfede skrev:

> [...]
> partiets vælgere, siden de accepterer alt fra det partis side - det turde
> dog være danmarkshistoriens mest utroværdige parti.

Socialdemokratiet kan skam også være med, når det drejer sig om
utroværdige. Se bare på efterlønnen.

Er der forresten et eneste parti der er troværdigt?

Desuden kender jeg en del højtuddannedet som er enige og endda stemmer
på DF.

Fra : sylfede

Dato : 08-04-06 12:59

> Desuden kender jeg en del højtuddannedet som er enige og endda stemmer på
> DF.

Det betyder jo ikke nødvendigvis at de er kloge, og jeg vil i øvrigt sætte
spørgsmålstegn ved det forhold at de er højtuddannede, hvis de virkelig kan
falde for den tomme retorik, som DFs hjemmehjælper lukker ud - men nuvel,
der var også højt uddannede, der var nazister i sin tid, så det...

Så nævner du efterlønnen - hvad var det at Nyrup sagde? Han sagde at
efterlønnen IKKE ville blive afskaffet og han lovede endda også et
skriftligt bevis på det, men hyklerne fra Venstre og Konservative ville ikke
vide noget af det, som de nu alligevel går ind for: afskaffelsen af
efterlønnen.

Men det er jo ikke et argument for at DF den ene gang efter den anden holder
hånden over regeringen uanset hvad de gør, og det er jo heller ikke sådan at
S ustandselig gik i medierne og kom med ultimative krav som de så alligevel
løb fra.

Men jeg kan forstå at det er i orden med dig, at DF løber fra det ene løfte
efter det andet og at du stadig finder det et troværdigt parti? I så fald
gad jeg gerne se, hvordan din hjerne er skruet sammen: for det lyder
fuldkommen rablende vanvittigt at støtte et parti, der den ene gang efter
den anden melder bombastisk ud og så - når det kommer til stykke -alligevel
består af nogle tøsedrenge. Men man ser at partiet er til fals for
hvad-som -helst af letkøbte undskyldninger - akkurat som du ser ud til at
være det. Du forsøger den afværgemanøvre ved at tale om S's såkaldte løfter.
Det forstår jeg da godt - det er også lettere at tale om modpartens fejl
fremfor at holde sig til sit eget partis klovnerier.

Men mon det er særlig klogt? Jeg synes det ikke.
--
Sylfede

Fra : Pjensen73

Dato : 08-04-06 14:06

sylfede skrev:
> [...]
> fremfor at holde sig til sit eget partis klovnerier.
>
> Men mon det er særlig klogt? Jeg synes det ikke.

Nyrup ville ikke pille ved efterlønnen, så længe han var statsminister.
Efter valget i 1998 gik han ind og pillede ved efterlønnen. Det blev
dyrt for ham.

Selvfølelig laver DF også fejl. Det har de jo bl.a. gjort i
fødevareskandalen. Men nu er de noget til enighed, sammen med regeringen
om at give ministeriet flere penge og indføre nul tolerance over for dem
der har gammelt kød.

Når jeg forsvare DF, så har de jo også været med til at indføre mange
gode ting. Tænk hvis de ikke havde indflydelse på udlændingepolitikken,
så ville det ikke se godt ud.
Der er heller ikke rigtig andre alternativer for mig at stemme på, da
det parti jeg mest er enige med, er DF. Det betyder ikke at jeg er 100%
enige med dem.