Indvandrere sikrer pension til spanierne
Fra : TheLandOfTax

Dato : 03-04-06 14:03

Dette skriver Politiken 2/4/06.

Citater, fra artiklen:
"Immigranter får en stor del af æren for Spaniens solide økonomiske
vækst. Uden hjælp fra dem ville pensionssystemet være på vej til
sammenbrud.

Uden den uventet store tilstrømning af indvandrere til Spanien - over
4,3 millioner siden 1998 - ville landet kommet til at mangle penge til
pensionsudbetalingerne allerede om godt fem år.

I Spanien er der i dag næsten 25 pensionister for hver 100 på
arbejdsmarkedet. 8,6 procent af bruttonationalproduktet (BNP) går til
pensioner. Ifølge EU's beregninger vil der - trods hjælpen fra
indvandrerne - i 2050 være 67,5 pensionister for hver 100 på
arbejdsmarkedet. De vil sluge 16,7 pct. af BNP. Det vil ifølge Banco
de España kræve skatteforhøjelser på 8,5 procent."
Citat slut.

Ser man på det økonomiske resultat af indvandringen i Danmark så
tror jeg det har været en negativ forretning. Spanien derimod har
gjort noget rigtigt. Indvandringen har kompenseret for den store
mængde af befolkningen der går på pension og som herved skal
forsørges af en endnu mindre del af befolkningen.

Det meste af EU står i samme situation. En stor del af befolkningen
som ikke har fået så mange børn forlader snart arbejdsmarkedet, og
skal forsørges af en mindre del. Dvs. flere mennesker skal forsørges
af færre mennesker.

Det kan vel kun løses ved at man;

1.   Reducerer den passive forsørgelse.
2.   Hæver skatterne betragteligt.
3.   Skaffer flere mennesker hertil som hjælper med betalingerne (som i
Spanien)

Hvilket eksempel synes du Danmark skal bruge?

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 03-04-06 15:14

"TheLandOfTax" <thelandoftax@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>Spanien)

>Hvilket eksempel synes du Danmark skal bruge?

4. "Den særlige danske model" - Hente masser af mennesker hertil som vil
sikre beskæftigelsen blandt socialpædagoger og retsvæsen i al fremtid (og
p.t. koster staten mellem 40 og 60 mia kr per år).

5. Investere i fjerne lande med masser af arbejdere og nøjes med at hive
*pengene* hjem i stedet for *befolkningen*?

Fra : Jim

Dato : 03-04-06 15:37

[...]

***************************************

Ved du hvem det er, der lægger de fleste af pengene i Spanien?
Det gør de rige nordboer, som rejser ned og køber hus og tilfører god dansk,
norsk, svensk, britisk, tysk og mange andre valutaer.
At det kan lade sig gøre at ansætte afrikanere, som i øvrigt er illegale
indvandrere, er fordi de ikke betales samme løn som resten af befolkningen.
Og ingen fagforening blander sig.
Jeg lægger hvert år flere tusinde kroner i Spanien, når jeg bor dernede.
Hvem er det, der skulle emigrere til Danmark og lægge flere tusinde eller
millioner i Danmark?
Det er ikke de 3.verdensindvandrere, der kommer og er kommet hertil i
hobetal.
De er stadig en kæmpe udgift og har ikke bidraget med noget af værdi.

J.