Billigste måde at låne 100.000?
Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 23-05-06 08:12

Hejsa

Nyt badeværelse. Hvor låner jeg billigst 100.000,-?
Jeg har friværdi jeg kan belåne, og overvejer et 10 årig F1 lån. Men er
100.000,- for lidt at låne ad gangen? BRF vil have 4.266,- i omkostninger
(3.000,- til staten og resten til BRF).
Mit andet realkreditlån (4%, 20 årig) er ikke modent til omlægning lige nu.

T2K

Fra : Anders Majland

Dato : 23-05-06 10:33

> [...]
> Jeg har friværdi jeg kan belåne, og overvejer et 10 årig F1 lån. Men er
> 100.000,- for lidt at låne ad gangen? BRF vil have 4.266,- i omkostninger

Det kan sagtens være den billigste måde - men check også hvad
internetbankerne vil sælge et prioriteslån til (f.eks skandiabankens). Vi
lånte omkring 100kkr til en ombygning over 9år og et kvartal som F1. F1
optages i hele år så tager du lånet imorgen kan du vælge mellem 9,75 eller
10,75 hvis du vil have en løbetid omkring de 10år.

Mvh
Anders Majland

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 23-05-06 14:23

On Tue, 23 May 2006 11:32:34 +0200, Anders Majland wrote:
> Det kan sagtens være den billigste måde - men check også hvad
> internetbankerne vil sælge et prioriteslån til (f.eks skandiabankens).
Tillægslån hos Skandiabanken ligger på 5.5% og staten skal jo
stadig have ca. 3000,-.

Skandiabanken skriver at deres ÅOP er 5,9
BRF skriver at deres ÅOP er 6,45

Er Skandiabankens tilbud så det billigste? Selvom deres rente jo ser ud
til at være højere? Eller er der mere i verden en ÅOP?

T2K

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 23-05-06 14:51

On Tue, 23 May 2006 15:22:42 +0200, Tobias K. Tobiasen wrote:
> Skandiabanken skriver at deres ÅOP er 5,9
> BRF skriver at deres ÅOP er 6,45
Hov, var nok lidt hurtigt der.
Det er lidt uklart hvilken hovedstol Skandiabankens ÅOP er beregnet ud
fra. Jeg gætter på 125.000,- da det er minimum.
Hos BRF er ÅOP 6.05 for et F1 lån på 125.000,- Det er dog uklart om
tinglysningsservice er med i denne ÅOP.

T2K

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 23-05-06 16:32

Hej Tobias,

Jeg har set at flere banker har noget de kalder en friværdi konto. Det
er en slags kassekredit med sikkerhed i friværdien i din bolig. Ved ikke
om der skal laves pant da det vist koster, men ellers er renten fra 3-4%
der hvor jeg har set.

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : Anita

Dato : 23-05-06 17:35

"Lars Brink [2650]" skrev

> [...]
> der skal laves pant da det vist koster, men ellers er renten fra 3-4% der

Sådan en konto har vi. Det fungerer fuldstændig som en kassekredit, man selv
kan styre. Vi giver vist 4,25% i rente.

Venligst Anita