Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Oplysninger mellem forsikringselskaber?
Fra : 2

Dato : 01-05-06 11:14

Hej forleden skulle jeg oprette en forsikring på en Ellert (lille
elbil, som kører som en knallert) Og mit vante forsikringselskab
ville have en helt urimelig høj præmie. Og kom med ukorrekte
oplysninger.
Så jeg fandt et andet selskab til Ellert forsikringen.

Men har taget den kedelige oplevelse op til overvejelse, og vil skifte
selskab. Og har fundet 2 andre selskaber at dele mine forsikringer ud
på, og det vil de godt tage imod. Altså husforsikring hos et selskab,
og bil og ellert forsikring i et andet.

Men så oplysninger fra mit gamle sure selskab, skal de videregive
oplysninger at jeg er elitebilist og har kørt uden skader?
Er der lov for det, eller kan de tilbageholde oplysninger?

MVH

Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-06 13:28

> Hej forleden skulle jeg oprette en forsikring på en Ellert (lille

> elbil, som kører som en knallert) Og mit vante forsikringselskab

> ville have en helt urimelig høj præmie.

Registreres de ikke normalt som 3hjulede motorcykler ?

> Men så oplysninger fra mit gamle sure selskab, skal de videregive

> oplysninger at jeg er elitebilist og har kørt uden skader?

> Er der lov for det, eller kan de tilbageholde oplysninger?

Jeg ved ikke om der er en lov om det - men i praksis så samarbejder
selskaberne. Det er normalt at men ved det nye selskab skriver under på at
de må indhente oplysninger fra ens tidligere selskab.

Btw mhs forsikring så prøv også at spørg GF Forsikring. De er meget billige
med forsikringer på motorcykler på maks 175ccm - og selvom ellerten jo er
lidt svær at kategoriserer der så har den jo ikke en ydelse der er højere
end typisk for de helt små motorcykler. Er det ikke omkring 3,5kW der er
maks effekt ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : 2

Dato : 01-05-06 16:04

On Mon, 1 May 2006 14:27:35 +0200, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Registreres de ikke normalt som 3hjulede motorcykler ?

Reelt er det en elbil, men den er indregisteret som en MC, og den
kører hastighed som en knallert/scooter afhængig af motor.

Og så forskelligt opfatter forsikringsselskaber åbenbart også
Ellerten, i hvilken katagori den kommer i.

>Jeg ved ikke om der er en lov om det - men i praksis så samarbejder
>selskaberne. Det er normalt at men ved det nye selskab skriver under på at
>de må indhente oplysninger fra ens tidligere selskab.

Ja de samarbejder normalt. Men fik bare den direkte modsatte
opfattelse forleden af mit nuværende selskab, da jeg skulle have
Ellert forsikret, og så kun den åbenbart i "speciel el biler gange med
3 dyrt" Og nævnte så at deres pris var for høj, for en simpel
Ellert, og ville finde forsikring andetsteds.

Og så begyndte han på ukorrekte og falske oplysninger mm om andre
selskaber, og at jeg ikke kunne bare få én forsikring i et andet
selskab.

8 minutter senere havde jeg Ellert forsikring et andet sted.

Så har mistet tilliden til mit nuværende selskab, og vil flytte alt.
Men hvis de har den aggresive holdning, tvivler jeg på at de
frivilligt videregivere mine goodwill at jeg er elitebilist og
skadesfri.
Så det var bedst hvis de tvunget ved lov til at give oplysninger
videre når man flytter.

> [...]
>end typisk for de helt små motorcykler. Er det ikke omkring 3,5kW der er

Jo jeg har også skrevet efter et tilbud hos GF, men har intet hørt
endnu.
Så er spændt på deres pris på Ellert, men ved fra tidligere at de slet
ikke kan forsikre min bil da motor er på 2.8 L og deres lister går
vidst kun op til biler med 2.0 L motor
Så forsikringsselskaber er meget forskellige, og hvor i landet,
hvilken forsikring, og hvem man snakker med.

De første Ellerter havde 1 KW motor, de næste 2,5 KW, og nogle kører
rundt med 10 KW motor.

Tak for dit svar.

Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-06 19:20

> Reelt er det en elbil, men den er indregisteret som en MC, og den
> kører hastighed som en knallert/scooter afhængig af motor.

Men da den har 3 hjul er det ikke bare en mc - men en 3hjulet af slagsen og
må endda føres uden brug af styrhjelm

Men kan den egenligt indregistreres som registreringspligtig knallert med
kontruktiv begrænset hastighed til 45km/t ? Det vil sikkert være dyrere i
forsikring, men til gengælds spares vægtafgiften.

> [...]
> Så er spændt på deres pris på Ellert, men ved fra tidligere at de slet
> ikke kan forsikre min bil da motor er på 2.8 L og deres lister går

Tror nærmere at det kan være bilens nypris den falder på - de forsikrer ikke
biler der efter deres mening er for dyre eller for specielle ... Men jeg har
haft en 2,2liters forsikret hos dem. En bil som TopDK ikke ønskede at
forsikre (den eneste måde jeg kunne tolke deres "tilbud" på)

> Så forsikringsselskaber er meget forskellige, og hvor i landet,
> hvilken forsikring, og hvem man snakker med.

Enig - det findes kun et generelt råd: Ring rundt til alle dem man kan komme
i tanke om ....

/A

Fra : 2

Dato : 02-05-06 22:48

> [...]
>kontruktiv begrænset hastighed til 45km/t ? Det vil sikkert være dyrere i
>forsikring, men til gengælds spares vægtafgiften.

En ting er jo hvad den er indregistreret i færdelsloven, og er synet
som en MC. Men der står også mini El for Ellert.
Men ikke noget med at den er 3 hjulet ikke i synspapir.
Ja der er styrtbøjle på den, og også sikkerhedssele, men man er fri
for hjelm.

Der er ikke vægtafgift på Ellert og elbiler under 2 T, fik jeg lige at
vide.

Så det er nok kun hvor forsikringselskaberne opfatter den. og om de
kender den.
Og så hvor glubske de ernår noget er specielt. Mit selskab var
ihvertfald, så nu flytter jeg alle mine forsikringer væk fra dem.

> [...]
>haft en 2,2liters forsikret hos dem. En bil som TopDK ikke ønskede at
>forsikre (den eneste måde jeg kunne tolke deres "tilbud" på)

Muligt men hun så på listen over Toyota og sagde den kun gik til 2,0
Men en nypris siger jo ikke så meget når en bil efterhånden bliver
mange år, så burde præmien jo falde.

>Enig - det findes kun et generelt råd: Ring rundt til alle dem man kan komme
>i tanke om ....
>
>/A

Ja med stort ja

MVH

Torben

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 06-05-06 22:22

> Men så oplysninger fra mit gamle sure selskab, skal de videregive
> oplysninger at jeg er elitebilist og har kørt uden skader?
> Er der lov for det, eller kan de tilbageholde oplysninger?

Jeg aner ikke om der er lovgivet omkring det. Men jeg har dog aldrig hørt om
et selskab, der ikke ville videregive oplysninger. Men det er alt sammen
noget dit nye selskab tager sig af. Når de indtaster tidl. policenr. +
selskab, foregår resten gennem et system der hedder EDI, som automatisk
sørger for at trække oplysningerne. Alt sammen uden at noget menneske er
blandet ind i det. Så du kan, efter min bedste overbevisning, sove roligt.

Mvh

Jasper