Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fradrag for udstationering
Fra : SrS

Dato : 18-04-06 16:33

Hej

Jeg var i 2005 udstationeret i 6 måneder, hvor jeg fik udbetalt diæter fra
mit firma.

Ved nogen om der er andre fradrag, der skal medtages i selvangivelsen?

SrS

Fra : D.Hansen

Dato : 18-04-06 17:27

"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit firma.
>
> Ved nogen om der er andre fradrag, der skal medtages i selvangivelsen?

Hej

Du kan tage fradrag hvis dit arbejde ikke har udbetalt standardtaksten. Du
kan fradrage forskelsværdien af det udbetalte og det som du var berettiget
til via standardtaksten. Dvs. at hvis du fik 300 kr. om dag og
standardsatsen er 399 så kan du fradrage 99 kr. om dagen. HUSK dog at det er
kun den værdi der overstiger bundgrænsen på 5.000 kr. (2005-sats.)

Der findes tillige satser for logi, HVIS du selv har betalt dette. Har din
virksomhed betalt dit logi, kan der ikke fradrages noget på din personlige
selvangivelse i denne forbindelse

Hilsen
D.Hansen

Fra : SrS