Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
konto nr.
Fra : Disney

Dato : 16-04-06 09:25

Hej

Jeg har fået et konto nr. fra jyskebank i hånden hvor jeg skal overføre
nogle penge til.
Men min netbank vil ikke godtage en bindestreg. Konto nr. er 000000-0
Nu er mit spørgsmål hvordan jeg skal skrive det, når jeg ikke må skrive
bindestreg???
Kan ikke få fat i ejeren af kontoen.

MVH
Jens

Fra : KT

Dato : 16-04-06 09:35

Spring over bindestreger og punktummer - de er kun sat for at øge
læseværdigheden

Knud

Fra : Disney

Dato : 16-04-06 12:50

Takker for hjælpen

Jens

Fra : Søren Mors

Dato : 17-04-06 19:21

KT wrote:
> Spring over bindestreger og punktummer - de er kun sat for at øge
> læseværdigheden

Vil du ikke nok skrive under det du svarer på, det gør det meget nemmere
at læse.

Det undrer mig enormt at en gennemsnitlig netbank stadigvæk ikke er
snedigt nok lavet til at den kan ignorere streger og andre deletegn.

Søren Mors

Fra : KT

Dato : 17-04-06 20:15

Det er lettere for mig at læse når jeg skriver øverst - så det agter jeg at
fortsætte med.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 17-04-06 20:44

Jamen så fortsæt du med det, kan du så ikke sende dine indlæg til dig selv,
så slipper vi for at gætte på hvad dine indlæg handler om.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ivar

Dato : 19-04-06 21:44

KT skrev:

> Det er lettere for mig at læse når jeg skriver øverst - så det agter jeg at
> fortsætte med.

Ingen kan forbyde dig at opføre dig som en gadedreng.
Læs her, hvis du ønsker at få dine budskaber igennem:

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : KT

Dato : 20-04-06 05:47

Det lykkes tilsyneladende udmærket at få mit budskab igennem også uden at
læse det link du henviser til.

Knud

Fra : Søren Mors

Dato : 20-04-06 21:37

KT wrote:
> Det lykkes tilsyneladende udmærket at få mit budskab igennem også uden at
> læse det link du henviser til.

Tjaeh, det er på usenet som så mange andre steder. Hvis man ikke vil
overholde de gældende normer for almindelig god opførsel får man et par
venlige henstillinger. Hvis det ikke hjælper bliver man upopulær, når
det går op for folk at man er fløjtende ligeglad med almindelig god
opførsel.

Hvis du ikke vil følge gængs skik heromkring må du nok indstille dig på
at blive ignoreret af temmeligt mange mennesker.

Søren Mors

Fra : KT

Dato : 21-04-06 06:10

Hvorfor er det lige min opførsel er ringere end din?
Du har en holdning om, hvor man skriver - og jeg har min.
Jeg respekterer at vi ikke er enige - men det gør du tilsyneladende ikke.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 21-04-06 08:57

KT wrote:
> Hvorfor er det lige min opførsel er ringere end din?
> Du har en holdning om, hvor man skriver - og jeg har min.
> Jeg respekterer at vi ikke er enige - men det gør du tilsyneladende ikke.

Det er ikke *Sørens* holdning. Det er alment accepteret, at man
skriver under det man citerer.

Der er forskellige årsager til, det er en god idé:

1. Det sparer tid
- når man læser mange nyhedsgrupper, bliver man god til
at skimme sammenhængen (man kan ikke huske alle tråde)
citering nedenunder gør det nemmere at skimme
- når alle citerer på samme måde ved man, hvor man skal kigge
(I andre sammenhænge end nyhedsgrupper er det fint at citere
som du gør - på usenet er det bare praktisk at alle før det
på samme måde - og bundcitering er blevet brugt i lang tid)

2. Søgemaskiner
- Når folk finder vore guldkorn i søgemaskinerne er det
nemmere at se om beskeden er relevant, hvis der er anvendt
bundcitering. (topcitering virker bedst, når der kun er
to personer, der kommunikerer)

--
Jens Axel Søgaard

Fra : KT

Dato : 25-04-06 11:25

Du har åbenbart en mening om, hvad der er smartest - og det er ok. Jeg er
bare langt fra enig med dig.

At noget er almindeligt accepteret gør altså ikke 'tingen' til nogen lov.

Man kan langt hurtige skimme ved kun at læse nyeste indlæg, som jo står
øverst i ruden, når man gør som jeg.
Kan man huske spørgsmålet behøver man slet ikke skimme ned - og kan man ikke
huske det, kan man enkelt bladre ned og checke hvad det gik ud på.

Jeg har svært ved at forstå dit argument om søgemaskiner - generelt er de de
ligeglade med hvor teksten står, hvis ellers de eftersøgte optræder i
teksten.

Her var altså ikke nogen gode argumenter for, at jeg skulle ændre procedure.

Knud

Fra : Martin

Dato : 21-04-06 15:36

> [...]
> Du har en holdning om, hvor man skriver - og jeg har min.
> Jeg respekterer at vi ikke er enige - men det gør du tilsyneladende ikke.

du er fandme en idiot.....

dette link :: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html Ivar gav dig
var til usenet's regelside,du befinder dig nu på usenet's netwærk,derfor
overholder man sgu da de regler der er.... hvad gør du på vejene ? kører du
i modsat side med 80 km i timen i byen fordi du ikke gider overholde
reglerne som der er der ? smider du bukserne i venteværelset hos lægen fordi
du ikke gider indfinde dig med at når lægen skal undersøge dig så foregår
der inde hos lægen på hans kontor/værelse,sætter du dig på disken hos
tandlægen for de skal SGU IKKE bestemme at du skal sidde i de dertil
indrettede stole i venteværelset ????

hold dig til reglerne......

eller hold dig VÆK !!!

Martin

Fra : RIP

Dato : 21-04-06 20:49

Med sådan en overreaktion, så vil jeg nu nok nærmere mene at det er dig der
er en idiot !

mvh

René

Fra : Kim

Dato : 23-04-06 16:36

On Fri, 21 Apr 2006 21:48:41 +0200, "RIP" <petersen@unomail.dk> wrote:

>Med sådan en overreaktion,

Hvilken reaktion ?

>så vil jeg nu nok nærmere mene at det er dig der er en idiot !

Din citatteknik ( eller rettere mangel på samme ) lader intet tilbage.

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : Henrik L

Dato : 23-04-06 18:32

Fra usenet.dk:
"Net-etiketten er en "Emma Gad's Takt og Tone for Internet-brugere", og
ikke - som mange fejlagtigt tror - et regelsæt man kan overholde eller
ej.. At overtræde den er ikke som at køre 130 på motorvejen, ....."

Fra : Ivar

Dato : 23-04-06 22:32

Henrik L skrev:

> og ikke - som mange fejlagtigt tror - et regelsæt man kan overholde eller
> ej..

http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

Ivar Magnusson

Fra : KT

Dato : 25-04-06 11:27

Hvad er det for regler du henviser til - og ovenikøbet kalder mig idiot for
ikke at overholde?

På angivne link står nogle retningslinjer, som nogen i tidernes morgen har
nedskrevet, men det gør dem sandelig ikke til lov.

Knud