Lavasten til Weber Q
Fra : Nick

Dato : 24-05-06 12:50

Jeg har fået mig en fin Weber Q gasgrill

Nu tænker jeg på, om jeg kan købe nogle lavasten og hælde dem ud i bunden -
for at få mere af den klassiske kræftfremkaldende sorte os på bøfferne.

Men skal de så kun ligge UNDER brænderen eller også over?
Eller er der andre forslag til hvad jeg skal gøre?

/Nick

Fra : Max

Dato : 24-05-06 12:58

Hej Nick

> Men skal de så kun ligge UNDER brænderen eller også over?

De skal ligge over brænderen

> Eller er der andre forslag til hvad jeg skal gøre?

Har Weber ikke nogt at tilbyde specielt til formålet, jeg har en
gasgril med keramiske sten i til formålet, de ser ud til at holde
evigt, mon ikke Weber har noget tilsvarende ?

Mvh Max

Fra : Nick

Dato : 24-05-06 15:56

"Max" skrev i en meddelelse...
> De skal ligge over brænderen
> Har Weber ikke nogt at tilbyde specielt til formålet, jeg har en
> gasgril med keramiske sten i til formålet, de ser ud til at holde
> evigt, mon ikke Weber har noget tilsvarende ?

Næh... ikke hvad jeg kan se, i hvert fald. Jeg købte en kasse lavasten af et
andet mærke, men der er ret megen luft under brænderen, så det bedste er vel
en form for rist ovenover brænderen, hvor man så lægger stenene.

Er der ikke andre der har erfaringer med dette? Eller et link til et site
med gode idéer?

/Nick

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-05-06 14:42

Nick skrev i 4474740a$0$38632$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:

> brænderen, så det bedste er vel en form for rist ovenover brænderen,
> hvor man så lægger stenene.

....og så kunne man vel også smide kul eller briketter på risten,
hvis man skulle få lyst til at grille

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm