Friske krydderurter
Fra : Jens Beltofte Soeren~

Dato : 23-05-06 19:22

Hej,

Jeg er efterhånden træt af at købe friske krydderurter i potter, der
kræver at man har rigtig grønne fingre, for at de har en chance for at
overleve i en vindueskarm. Jeg kan i hvert fald ikke få dem til at leve
særlig længe.

Så er der nogen der kender en grønthandler på Nørrebro el. Nordvest
(København) der sælger friske krydderurter i bundter? Altså ikke noget
med potter eller plastindpakkede krydderurter fra Føtex' køledisk.

Jeg har besøgt de grønthandlere der ligger i Husum og Brønshøj, men
ingen af dem sælger krydderurter i bundter.

Ligenu har jeg behov for noget frisk mynte og korriander.

Mvh. Jens

Fra : Anita

Dato : 23-05-06 19:42

"Jens Beltofte Soerensen" skrev

> Ligenu har jeg behov for noget frisk mynte og korriander

Det har jeg set i denne uge i en af reklamerne fra supermarkedet. Husker
ikke præcist hvilket, men det var måske være at se efter.

Venligst Anita

Fra : Jens Beltofte Soeren~

Dato : 23-05-06 19:53

Anita wrote:
> "Jens Beltofte Soerensen" skrev

> Det har jeg set i denne uge i en af reklamerne fra supermarkedet. Husker
> ikke præcist hvilket, men det var måske være at se efter.
>
> Venligst Anita

Netto reklamerede med at de havde friske krydderurter i denne uge, men
min lokale Netto i Brønshøj har hverken haft dem i går eller i dag.

Men jeg kunne selvfølgelig lige prøve Netto i Ballerup centret i morgen
på vej hjem fra arbejde.

Mvh. Jens

Fra : Jette

Dato : 24-05-06 06:41

Hej Jens.

Har du ikke den mindste lille krukke eller altankasse, hvor du kan dyrke
noget? På planteskolerne har de nogen krydderurter, som holder bedre end de
fremdrevne fra supermarkedet. Nu findes der vel mange mynter, men i
øjeblikket hiver jeg det op af min krydderhave som ukrudt. Også rucola
vokser som ukrudt og det smager jo meget bedre foruden det er friskt. Når
man køber det i bakker, er det allerede begyndt at slime og det er så
ulækkert. Prøv at blive hjemmedyrker hvis det er muligt. Det er da også
billigere Hilsen Jette

Fra : Jens Beltofte Soeren~

Dato : 24-05-06 19:49

Jette wrote:
> [...]
> man køber det i bakker, er det allerede begyndt at slime og det er så
> ulækkert. Prøv at blive hjemmedyrker hvis det er muligt. Det er da også

Hej Jette,

Bor desværre i en stue lejlighed, så jeg har hverken krukke eller
altankasse.

Jeg synes der er meget stor forskel på kvaliteten og friskheden, af de
kryderurter man køber i bundter. Kvaliteten af det de sælger i Føtex er
rigtig gralt, og ofte total slatten.

Jeg var i Netto i Ballerup Centret på vej fra arbejde i dag, og
minsanten om de ikke havde nogle friske kryderurter i bakker. Dog ikke
alle dem jeg var på jagt efter, men de havde da både Rosmarin og
bredbladet persille. Og de så meget friske ud, så jeg købte en af hver.

Mvh. Jens

Fra : Erling Hansen

Dato : 28-05-06 09:53

Jens Beltofte Soerensen <beltofteSLET@SLETgmail.com> wrote:

> Jeg synes der er meget stor forskel på kvaliteten og friskheden, af de
> kryderurter man køber i bundter. Kvaliteten af det de sælger i Føtex er
> rigtig gralt, og ofte total slatten.

Vores føtex er også total katastrofe mht. grønt. Det ser rimelig pænt
ud når det ligger dér, overpudret med en tåge af vand, men når man får
l..... hjem er det ubrugeligt i løbet af en dag! Desværre kommer vores
torvegartner først om onsdagen, så vi har et par hårde dage først på
ugen.
Erling

Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-06 19:47

"Jette" <sussex25@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> begyndt at slime og det er så ulækkert. Prøv at blive hjemmedyrker
> hvis det er muligt. Det er da også billigere Hilsen Jette

Jeg har ofte købt et bundt koriander uden potte i indvandrerbutikker
på Nørrebrogade

Men koriander PULVER smager lige så godt i de fleste retter og koster
under 1% af det friske grønne.

Netto og Føtex havde idag masser af krydderiurtepotter til
udplantning, vist nok kr 20