Chokoladesmåkage blandings opskrift
Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-05-06 14:19

Jeg købte for et stykke tid siden et pakke med noget pulver til
chokoladesmåkager. Nu er der i mellemtiden sket det at jeg har fået smidt
pappet med opskriften ud og kun har posen med pulveret tilbage. Har i nogle
gode bud på hvad jeg skal putte i, for at det bliver til småkager? Det står
ikke noget på posen, men den vejer 477 g.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 20-05-06 21:42

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Har i nogle
> gode bud på hvad jeg skal putte i, for at det bliver til småkager? Det
> står

Mon ikke det er en af de her "tilsæt bare vand og du har de dejligste
hjemmebagte småkager"-djævelskaber? I så fald skal du så formentlig bare
tilsætte...jep, rigtigt gættet: vand i en mængde så dejen får en
passende konsistens.
Det kunne dog også tænkes at være mælk der skal i.

--
Mvh Mads
----

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 07:29

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:446f7f16$0$47037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> passende konsistens.
> Det kunne dog også tænkes at være mælk der skal i.

Mælk er jeg helt sikker på, der ikke skal i.

Ofte skal der noget fedtstof i - olie eller smeltet smør. Til
cokoladesmåkagerne må det være smeltet smør og vand, men i hvilke mængder,
det kan jeg ikke huske.
Er det en amerikansk pakke (altså ikke "Maizena""Amo" og lign.), så skal der
også æg i.

Tina