Italiensk brød
Fra : Heidi

Dato : 11-05-06 06:39

Vi køber jævnligt nogle italienske brød, som købes frosne i bla. Rema,
Dreisler, og muligvis også Bilka/Føtex. De ligger i noget gennemsigtigt
plastic, og der er to størrelser, og med forskellig smag, bl.a. parmesan
og hvidløg, og så flere forskellige slags med neutral smag.
Brødene hører til favoritterne herhjemme, især nu hvor grillsæsonen er
begyndt - men de koster nemt 15-20 kr. pr. stk., og det må kunne gøres
billigere ved at bage noget selv.
Er der nogen der ved hvilke brød jeg taler om, og som har en opskrift på
noget tilsvarende, der kunne ende med at være lige så godt - eller måske
bedre?
Overfladen bliver meget sprød når de varmes, og krummen er vel sådan
lidt sej i det.
Muligvis vil enhver "autentisk" italiensk brødopskrift kunne bruges, men
hvis der nu liiige var nogen der kendte dette brød og kendte en opskrift

--
Heidi

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 11-05-06 09:22

Har du prøvet de italienske brød de har i Netto? De er ikke frosset, og
ligger også i gennemsigtige "poser". De koster en 5-6 kr. og smager himmelsk
efter et kvater i ovnen.

-Lasse

Fra : Heidi

Dato : 11-05-06 14:52

Lasse Hoelgaard wrote:
> Har du prøvet de italienske brød de har i Netto? De er ikke frosset,
> og ligger også i gennemsigtige "poser". De koster en 5-6 kr. og
> smager himmelsk efter et kvater i ovnen.

Jeg er ikke sikker på at jeg lige har prøvet dem - ved du hvad
producenten hedder?
Nu har jeg i mellemtiden købt flere brød af dem jeg snakkede om (vi er
på nød-køkken indtil det nye bliver monteret om 2½ uge, så der er ikke
plads til bagning endnu, og der skal jo være lidt til grill i
weekenden...) og har fundet ud af hvem producenten er - deres hjemmeside
er lige her http://www.ilfornaio.dk/ og der er også opskrifter på et par
brød, som jeg tror jeg vil prøve at bage når pladsen er til det.
Så får vi se om det bliver lige så godt.
Men andre opskrifter som opfylder det jeg efterlyser er stadig velkomne

--
Heidi