Blomster i salaten......
Fra : Peter eller Line

Dato : 08-05-06 18:05

Hej alle

Jeg skal til en forret servere en lækker salat. Jeg kunne godt tænke mig at
smide nogle flotte blomsterblade ud over, men vil lige sikre mig at jeg ikke
forgifter mine kollegaer, så hvilke blade kan jeg bruge? Det skal helst være
nogen der er let tilgængelige og ikke koster alt for meget....

Venlig hilsen
Peter

Fra : Lone

Dato : 08-05-06 18:37

Peter eller Line skrev:
> [...]
> forgifter mine kollegaer, så hvilke blade kan jeg bruge? Det skal helst være
> nogen der er let tilgængelige og ikke koster alt for meget....

Du kan bruge hele blomster af hjulkrone hvis du kan få fat på dem nu.
eller hvad med violer?? De kan plukkes helt gratis lige nu.
Ellers er nyudsprungne bøgeblade om ikke farvestrålende så meget flotte
og højaktuelle.

Lone

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-05-06 18:38

Peter eller Line skrev eller skrev ikke:

> [...]
> tænke mig at smide nogle flotte blomsterblade ud over, men vil
> lige sikre mig at jeg ikke forgifter mine kollegaer, så hvilke

Klassikerne er vel hjulkrone (Borago officinalis) og tallerkensmækker
(Tropæolum majus):

http://images.google.com/images?q=Borago+officinalis
http://images.google.com/images?q=Tropaeolum+majus

Om de er til at få fat på så tidligt på sæsonen ved jeg ikke...

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 08-05-06 19:30

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke forgifter mine kollegaer, så hvilke blade kan jeg bruge? Det skal
> helst være nogen der er let tilgængelige og ikke koster alt for meget....

Morgenfrue. Skovmærke - de må være ved at være der nu. Rosenblade.
Tusindfryd. Følfod. Mælkebøtter (ikke for mange, de smager bittert).

Venlig hilsen Dikte

Fra : Max

Dato : 08-05-06 19:49

Hej Peter

> bruge? Det skal helst være nogen der er let tilgængelige og ikke
> koster alt for meget....

Så lige i skoven igår at skovsyre står med flotte nye blade og
blomster nu.

Mvh Max