hakket oksekød
Fra : as

Dato : 07-05-06 16:43

Hej med jer.
Vi spiser en del hakket oksekød i vores lille familie, men vi må desværre
erkende at kvaliteten af det oksekød vi køber er ekstremt variende. Ofte
render vi ind i et parti hk oksekød som har en bismag af gammel gris
Vi har prøvet en del forskellige forhandlere og mærker og har i mere eller
mindre grad bemærket en svingende kvalitet inden for et mærke alt efter
hvilket "parti" kød det er.
Vi er gået bort fra at købe brugsens det hakkede 3 pakker for 100, og så har
vi prøvet at købe de "lukkede" og fabrikspakkede/producerede mærker som
blandt andet indbefatter det hakkede økologiske -- men også her er vi flere
gange blevet skuffet. Så har vi prøvet forskellige slagtere, blandt andet
Cohrs på Flæsketorvet i Kbh - men også med variende succes.
Nu vil jeg høre om der er nogen derude der har gode erfaringer med et
specifikt mærke (fx ISOs eller lign) eller en stabil slagter (vesterbro -
kbh eller deromkring)
Tak.
Mvh AS.

Fra : Max

Dato : 07-05-06 17:10

Hej as
..
> Nu vil jeg høre om der er nogen derude der har gode erfaringer med et

Køb dig en kødhakker og lav din fars selv, så har du styr på
hvad der er i den.

Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 07-05-06 17:43

Hej Max
Max wrote:
> Køb dig en kødhakker og lav din fars selv, så har du styr på
> hvad der er i den.

Ja og så købe okseklump på tilbud, fx. i Metro som jeg selv gør, kræver
dog at man køber omkring 5-6 kg af gangen.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060507164309@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : mcloud

Dato : 07-05-06 18:25

Hej as

Gør som jeg ,søg på en af de utallige stalddørs udsalg af Hakket
kalve -svine eller okse kød.
Der får du 3-7 % kød og en smag du ikke kan få i noget supermarked.

Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Anders

Dato : 07-05-06 18:31

"Slagteren på Kultorvet" i Kbh´s centrum.
- Økologisk og altid godt!

-Anders

Fra : as

Dato : 07-05-06 20:47

> [...]
> Nu vil jeg høre om der er nogen derude der har gode erfaringer med et
> specifikt mærke (fx ISOs eller lign) eller en stabil slagter (vesterbro -

Hej igen.
Tak for jeres forslag. Vi har meget begrænset fryseplads så derfor er det
lidt omstændeligt at hakke selv. Og med hensyn til "gårdsalg" så har vi ikke
nogen bil så det er også lidt besværligt. Men jeg vil da prøve slagteren på
kultorvet.

Fra : Max

Dato : 07-05-06 20:51

Hej as

> [...]
> det lidt omstændeligt at hakke selv. Og med hensyn til "gårdsalg" så
> har vi ikke nogen bil så det er også lidt besværligt. Men jeg vil da

OK, med de muligheder ville jeg også finde en god slagter hvor jeg
kunne gøre mine daglige indkøb, forøvrigt har jeg bemærket at slagtere
af anden etnisk baggrund ofte har kød af god kvalitet til rimelige priser.

Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-05-06 22:23

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> forøvrigt har jeg bemærket at slagtere
> af anden etnisk baggrund ofte har kød af god kvalitet til rimelige
> priser.

Var også mit forslag.

Søg hos de etniske slagtere. Selv benytter jeg en lille biks på Enlandsvej
ganske tæt på Amagerbrogade, primært til lam og hakket kød. Han har ikke
helt styr på udskæringerne, men sålænge man skal have hakket kød eller
større udskæringer som bov og bryst, går det.

Kødet er kvalitetsmæssigt i top.

Fra : vvv

Dato : 07-05-06 21:37

"as" <nospam@nospamss.dk> skrev i en meddelelse
> specifikt mærke (fx ISOs eller lign) eller en stabil slagter (vesterbro -
> [...]
Sagteren på Brønshøj torv (Frederikssunssvej), tror nok han hedder Plogh
eller noget der ligner, har fast tilbud på 3 Kg hk okse af god kvalitet for
125 kroner, det har jeg købt ofte gennem flere år og er tilfreds med kødet.

Ellers har jeg før i tiden (over ti år siden) haft gode erfaringer med
Halalslagterne på Istedgade, der sælger okse og lammekød godt og billigt.
Især frugt 60, Istedgade 60 var god. Den ligger der vist endnu, men jeg har
ikke handlet der i flere år, da jeg ikke længere bor i nærheden.

vv

Fra : Basil

Dato : 08-05-06 16:27

vvv kom med denne ide:

> [...]
> 125 kroner, det har jeg købt ofte gennem flere år og er tilfreds med kødet.

Jeps, der er Ploug, Torben for de indviede
Kai