Opskrift med kalvetværreb
Fra : Peter Westh

Dato : 05-05-06 19:45

Jeg har købt en kvart kalv. Indtil videre har jeg kun smagt på frikadeller
lavet af noget af det hakkede, samt på en T-bone steak - sidstnævnte fik mig
næsten til at bryde ud i sang og påkalde de hedenske guder! (Er T-bone
steaks i øvrigt ikke stadig ulovlige?)

Her i næste uge er turen så kommet til et stykke tværreb. Jeg ved det er kød
der egner sig til suppe og/eller langsom braisering, eller som kan koges og
grilles som shortribs a la http://www.meatboard.dk/view.asp?ID=236

Sidstnævnte metode ville jeg nok vælge hvis det var en herremiddag, men det
er det ikke. Jeg kunne måske også finde på at bruge den anden opskrift jeg
kan finde via Google, Kalvetværreb i hvidkål, hvis vi var i februar og ikke
i maj måned

Så jeg leder efter en god opskrift med kalvetværreb som man kan holde ud at
spise i varmt forårsvejr. Det vil heller ikke gøre noget hvad den kan
tilberedes dagen i forvejen, men det er ikke noget krav.

p.f.tak

Peter