Tigerrejer
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-05-06 08:18

Hejsa

Er der nogen der kan anbefale en god opskrift med Tigerrejer, og også gerne
neget med hvidløg, men ikke en nødvendighed. Har sådan lyst til at lave
noget aftensmad med Tigerrejer, men jeg har aldrig prøvet det. Har
selvfølgelig tjekket nettet for opskrifter, men måske du kender en opskrift
du bare mener jeg skal prøve.

På forhånd tak

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Henrik

Dato : 04-05-06 10:42

"Bolette Nielsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> lave noget aftensmad med Tigerrejer, men jeg har aldrig prøvet det. Har
> selvfølgelig tjekket nettet for opskrifter, men måske du kender en

Grundidéen stammer fra Karolines køkken, så hvis du vil have målfaste
informationer, så ved du hvor du skal lede

tigerrejer
agurk
frisk hakket citronmelisse
rød chili (fint hakket)
ananas (det var så mit bidrag til retten)
salt peber og lime
smør til stegning

dressing: creme fraiche, presset hvidløg, salt og peber

- fjern skallen fra tigerrejerne, men lad haleviften sidde
- halvér agurken på langs, og fjern kernen (eller hvad det nu hedder) med en
teske.
- skær agurken i ca 1 cm tykke både (jo tykkere des længere "stegning"

- lad smøret bruse af i en sauté pande, men sørg for at det ikke tager farve
- smid tigerrejerne i og lad dem tage farve (fra brun/grå til røde)
- hæld agurkebådene ved
- tilsæt chili og ananasternene kort efter
- lad det stege/simre til agurkene går fra knasende til bløde (men vend det
ofte)
- kort før servering vender du den hakkede citronmelisse i og krydrer med
salt og peber

serveres med godt brød, lime og dressingen - plejer at være et farve"orgie"
med de grønne, røde og gule farver.

nåja ... så smager det forøvrigt også rasende godt

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 04-05-06 13:09

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:4459aa90$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der nogen der kan anbefale en god opskrift med Tigerrejer, og også
> gerne neget med hvidløg,

Wrap'n roll med tigerrejer
2 personer

1 avocado i skiver
50 gram sprød salat
1 fed knust hvidløg
2 spsk limesaft
1 spsk olivenolie
Salt og peber
200 gram tigerrejer
2 stl wrap'n roll
2 dl drænet yoghurt
2 stk finthakkede tomater
1 finthakket forårsløg
½-1 rød chilli

Tag skallen af rejerne og skær den sorte streng i ryggen ud.
Limesaft, hvidløg, olie og chilli blandes sammen med rejerne. Opvarm en wok
eller pande. Hæld blandingen på og svits til rejerne er helt røde ( ca 3-4
min) Krydr med salt og peber. Varm wreap'n roll i mikroovn eller ovn.
Anbring tortillaen på tallerken. Kom salat, tomat, avokado, rejer, youhurt
pg forårsløg på, og rul sammen

VH Pernille

Fra : Bo Warming

Dato : 05-05-06 05:36

"Pernille Lauridsen" <pl@praxis-it.nospam> wrote in message
> [...]
> mikroovn eller ovn.
> Anbring tortillaen på tallerken. Kom salat, tomat, avokado, rejer,

'Hvad er "drænet" yougurt
og
behøver man varme tortillapandekagerne, hvis indholdet er supervarmt?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-05-06 08:20

> 'Hvad er "drænet" yougurt

Youghurt filtreret gennem et kaffefilter vil jeg tro...

--
Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-05-06 09:33

Michael Kjærsgård skrev i 445afc9a$0$15795$14726298@news.sunsite.dk
dette:

> Youghurt filtreret gennem et kaffefilter vil jeg tro...

Umiddelbart vil jeg anbefale at gemme det, der er /tilbage/ i filtret og så
smide det filtrerede væk - det er nemlig vallen. Nogen bruger den vist til
bagning.

http://jan.boegh.net/foto.htm |
http://jan.boegh.net/Album/Verden/Lissabon/Alfama/slides/_DSC0244.html

Fra : Bo Warming

Dato : 04-05-06 20:25

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in
message news:4459aa90$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> prøvet det. Har selvfølgelig tjekket nettet for opskrifter, men
> måske du kender en opskrift du bare mener jeg skal prøve.
Jeg har netop købt nogle meget flotte store tigerrejer og blot varmet
dem i mikrobølgeovn og pillet dem - og syns de smager grimt fiskede -
at overdøve med hvidløg kan jeg jo prøve, men kan man gøre andet (jeg
har lagt dem i fryseren)?