Så er det porsetid!
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 10:16

Hvis du har lyst til at lave en dejlig porsesnaps, er det nu. Netop nu står
pors med rakler. Pluk en håndfuld og smid dem i Klar Brøndum eller vodka en
uges tid og fortynd derefter efter smag.

Jeg henter altid mine på stranden ved Vile Vestergård i Salling. Der skulle
også være pors i Hvide Mose ved Hjerl Heder og jeg har for år tilbage
plukket i skoven omkring Ry, men hvor du ellers kan finde den, må bero på
en vandretur i naturen. Dens foretrukne voksesteder er sur, tør jord som
hedemoser, klitheder og -moser.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 26-04-06 20:57

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> on onsdag 26. april 2006 at 11:16
+0100 wrote:
> [...]
>en
>uges tid og fortynd derefter efter smag.

Så er det også ved at være den tid at medarbejderne på Thisted Bryghus
skal på firmaudflugt. Traditionen der er, at man på udflugten samler porse
om eftermiddagen og holder festen om aftenen.
Den porse der indsamles anvendes til den ualmindeligt lækre Porseguld. En
fremragende guldøl.
Når den indsamlede porse er brugt, produceres der ikke mere Porseguld før
det følgende år…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-05-06 20:54

On Wed, 26 Apr 2006 11:16:18 +0200, Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk>
wrote:

> [...]
> en vandretur i naturen. Dens foretrukne voksesteder er sur, tør jord som

Hej gruppe
Er der nogle som kendet et sted på sjælland hvor der vokser pors?

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"