lasagne
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-04-06 21:26

Hejsa

Er der nogen der har erfaringer med om man kan lave en lasagne, lægge den
sammen og det hele, og så først sætte den i ovnen dagen efter?

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-04-06 21:33

On Thu, 20 Apr 2006 22:26:25 +0200
"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote:

> Hejsa
>
> Er der nogen der har erfaringer med om man kan lave en lasagne, lægge
> den sammen og det hele, og så først sætte den i ovnen dagen efter?

jeg ville bage den tæt på færdig og så bare varme den dagen derpå.. Det
kan man nemlig fint og det giver et rigtigt godt resultat.
Pastapladerne har det med at blive underlige hvis de står og trækker
væske uden at blive "kogt", så derfor tror jeg ikke at resultatet
bliver godt hvis du først begynder at varme på det et døgns tid efter..

Fra : Max

Dato : 20-04-06 21:42

Hej Bolette

> Er der nogen der har erfaringer med om man kan lave en lasagne, lægge
> den sammen og det hele, og så først sætte den i ovnen dagen efter?

Jeg vil så absolut bage den lige når den er lagt sammen, min erfaring
siger mig nemlig at opvarmet lasange ofte er bedre end frisklavet.

Mvh max

Fra : Ove Thomsen

Dato : 21-04-06 07:02

> Jeg vil så absolut bage den lige når den er lagt sammen, min erfaring
> siger mig nemlig at opvarmet lasange ofte er bedre end frisklavet.
>
> Mvh max

100% enig, Lasagna er bedst dagen efter :) den er ofte for "svuppet" lige
når man har lavet den

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-04-06 19:35

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Bolette

> Jeg vil så absolut bage den lige når den er lagt sammen, min erfaring
> siger mig nemlig at opvarmet lasange ofte er bedre end frisklavet.
>
> Mvh max

Enig. Den opvarmede er bedre. Men allerbedst er, hvis du selv valser
dine plader ud og gør dem meget tyndere end de færdiglavede, og så
fordeler fyldet i tyndere lag mellem alle de tynde plader - i ovnen med
'dyret' og så lun den lige en smule næste dag. Mums.
Mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 21-04-06 19:57

Hej

Tænk jeg regnede med at blive slagtet for min holdníng til
at lasange smager bedst på andendagen, men nu ser
jeg at jeg ikke er alene om den mening, så helt forkert
kan det nok ikke væer :)

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-04-06 21:43

On Thu, 20 Apr 2006 22:41:36 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Jeg vil så absolut bage den lige når den er lagt sammen, min erfaring
> siger mig nemlig at opvarmet lasange ofte er bedre end frisklavet.

ja smagen fordeler sig ofte bedre når det er en "genopvarmning"

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-04-06 22:01

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:4447ee6e$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...