Glaskartofler.
Fra : Erling Hansen

Dato : 20-04-06 19:59

Jeg har aldrig brugt dem til andet end 'sukkerbrunere' til jul. Hvis
jeg nu af ren og skær dovenskab føler trang til at hælde 5-6 styks i en
kasserolle, hvor længe skal de så koges? Eller skal de overhovedet
koges?
Mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 20-04-06 20:39

Hej Erling

> en kasserolle, hvor længe skal de så koges? Eller skal de overhovedet
> koges?

De er kogt, men ikke helt færdigkogt, så kog dem kun 5 min.

Mvh Max

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-04-06 20:45

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Erling

> De er kogt, men ikke helt færdigkogt, så kog dem kun 5 min.
>
> Mvh Max
Tak - det får de så.
Mvh
Erling

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-04-06 20:42

On Thu, 20 Apr 2006 20:58:43 +0200
email@domain.com (Erling Hansen) wrote:

> [...]
> jeg nu af ren og skær dovenskab føler trang til at hælde 5-6 styks i
> en kasserolle, hvor længe skal de så koges? Eller skal de overhovedet

det kan også anbefales med en omgang kryderurter og lidt olie og så i
ovnen. Til grillen er de også helt eminente på grillspyd.

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-04-06 21:18

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> det kan også anbefales med en omgang kryderurter og lidt olie og så i
> ovnen. Til grillen er de også helt eminente på grillspyd.
Tak for flere gode råd.
Erling

Fra : Gainsbourg

Dato : 21-04-06 02:24

....eller stegt på panden i en smule smør eller olivenolie og krydderurter
Glas kartofler er, efter min mening, slet ikke så dumme, til når man ind
i mellem ikke har fået handlet, eller man lige står og mangler noget
ultranemt tilbehør til en rest fra i går. De smager dog bedst når de er
stegt og krydret på en måde - det maskerer den "henkogte" smag.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 21-04-06 16:58

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg nu af ren og skær dovenskab føler trang til at hælde 5-6 styks i en
> kasserolle, hvor længe skal de så koges? Eller skal de overhovedet

De er også gode på panden. I smør og så godt med salt og peber. Jeg er
nemlig også lidt doven en gang imellem

Fra : Battlefield´s

Dato : 21-04-06 17:49

Hej
Jeg har netop spist et glas her til aften (i biksemad) og på glasset står
der:
"kartoflerne er kogte og er velegnede til opvarmning i vand (de skal ikke
koge)".
Så det er altså ikke rigtigt at de skal koge i 5 minutter.
Hilsen Vibeke

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4449010a$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Max

Dato : 21-04-06 19:41

Hej Vibeke

> Så det er altså ikke rigtigt at de skal koge i 5 minutter.

Så har man ikke prøvet at spise dem som de er.

Mvh Max

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-04-06 19:31

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> jeg nu af ren og skær dovenskab føler trang til at hælde 5-6 styks i en
> kasserolle, hvor længe skal de så koges? Eller skal de overhovedet

Med alle disse gode råd vil jeg tillade mig lidt dovenskab ind imellem.
Tak.
Mvh
Erling