Hvad giver leverpostejen smag?
Fra : YJ

Dato : 15-04-06 21:20

Jeg vil gerne give mine hunde noget mad der smager af leverpostej, for det
er de super glade for, men jeg vil ikke købe leverpostej hele tiden

Kan man mon ikke skyde genvej og finde essensen, eller størstedelen af den,
af smagen og tilsætte kun de dele?

YJ

Fra : Inger

Dato : 15-04-06 22:05

YJ wrote:
> [...]
> er de super glade for, men jeg vil ikke købe leverpostej hele tiden
>
> Kan man mon ikke skyde genvej og finde essensen, eller størstedelen af den,

Lever???

Fra : YJ

Dato : 15-04-06 22:09

"Inger" <no@emailToMe.org> wrote in message

> Lever???

Jeg tillader mig at tvivle, for det kan jeg ikke lide og leverpostej kan jeg
godt lide.
Mine hunde har det på samme måde

Fra : Rikke Mors

Dato : 15-04-06 22:32

YJ wrote:
> [...]
>
> den,

> Jeg tillader mig at tvivle, for det kan jeg ikke lide og leverpostej kan jeg

ansjoser, smagsforstærker (bouillonterning), løg - afhængigt af mærket.
Se på varedeklarationen på din leverpostej. Selvfølgelig er
hovedingrediensen i leverpostej lever, men alle de andre ting i
kombination med lever giver den rette smag. Jeg tror ikke der er nogen
"smart" genvej.

Rikke Mors

Fra : Ralph

Dato : 15-04-06 22:30

"YJ" <sdf@dsf.sdf> skrev i en meddelelse
> Jeg tillader mig at tvivle, for det kan jeg ikke lide og leverpostej kan
> jeg
> godt lide.
> Mine hunde har det på samme måde

Sikker, prøv det dog, en hel lever koster vel 30 kr. få evt. din slagter til
at skære et par hundrede gram lever af til dine hunde.

Jeg har mink og når jeg køber mink fra f.eks. Canada hvor foderet består
meget af fisk, og de så ikke kan lide vores kyllingebaserede foder (som
regel bare en enkelt eller to), så er sidste udvej for at nogen proteiner i
dyret netop lever, det spiser ALLE rovdyr.

Hvis det bare drejer sig om at få et dyr til at overleve, så er lever da
helt fint, leverpostej er sikkert næsten ligeså godt, men mon ikke de fleste
hunde har bedst af HUNDEfuldkost?

Lidt ligesom katte har bedst af KATTEfuldkost, mink af MINKfoder, grise af
GRISEfoder.

Selvom du måske er meget glad for chokolade er det vel det eneste du spiser,
eller............

--
venligst
Ralph

Fra : YJ

Dato : 15-04-06 22:30

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> "YJ" <sdf@dsf.sdf> skrev i en meddelelse
>
> Sikker, prøv det dog

Ja jeg er sikker
Vi har skam prøvet det.

> [...]
> GRISEfoder.
>
> Selvom du måske er meget glad for chokolade er det vel det eneste du

Hvad tror du jeg fodrer med?

YJ

Fra : Ralph

Dato : 15-04-06 22:58

> Hvad tror du jeg fodrer med?

Leverpostej? Nej jeg er ikke ironisk, min salig Mor havde samme holdning, så
vores pekingeser levede KUN af rugbrød med tommetykt leverpostej, skåret i 1
x 1 cm stykker.

Indtil vi fik kat, så kunne den pludseligt godt spise andet

--
venligst
Ralph

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-04-06 04:29

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in news:44416c24$0$99991
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Indtil vi fik kat, så kunne den pludseligt godt spise andet

Kat skulle osse smage godt (når man er hund)

Fra : Bo Warming

Dato : 16-04-06 16:44

"Kent Oldhøj" <oldhoj@g-m-a-i-l.com> wrote in message
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in news:44416c24$0$99991
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Kat skulle osse smage godt (når man er hund)

En trafikkvæstet kat søgte tilflugt i min have 1978 og jeg riggede et
elektrikerrør til med ståltrådslasso, så jeg kunne strangulere og
drukne den samtidig, og jeg lagde den i fryseren, ligesom de kaniner
jeg dengang opfordrede i min have - og de to dyr smagte utroligt ens

Leveren er et meget intenst organ med talrige slags stofskifte og
ingen sammentrækkelige fibre, som dem vi er vant til i kød.

Det kræver tilvænning at ku li lever - og der er giftstof-rester
opmagasineret.(ufarligt men frastødende smag)
Når fortyndet med spæk og lidt mel og en masse løg, blir leverpostej
acceptabel - og tysk leverpølse er fantastisk(de tilsætter vist
rigtigt kød?).
Jeg finder det kedeligt hvis ikke krydderier eller ansjos eller
megamængder af løg er tilsat. Røget bacon er også fint "krydderi" der
overdøver dårlig indbygget smag.

Hvis lever i tynde skiver steges hårdt, kan maillard-processer og
skorpe overdøve giftsmag i lever og en acceptabel bøf blir
resultatet - lærte jeg i USA -
- og min sparsommelige mor lavede god leverovnret med enorme mængder
æbler og løg, altsammen findelt.

For fattigrøve _var_ lever, hjerte, nyre, tunge osv proteinrig
INDMAD - "varaity meat" - i min barndom og århundrederne før da - men
idag er landbruget overproducerende og billig på hjemmemarkedet og
livet er for kort til indmad - syns jeg

Rullepølse med enorme mængder allehånde - mums - det kan intet
leverholdigt komme på højde med, hvis ikke man er kæledyr.

Og mens proppen er af, så kan jeg anbefale en norsk gin kaldet Hammer,
som Føtex har - meget lig Bombay Safire men bedre og billigere. Helt
fantastisk meget bedre - ren og ikke enebæroverdoseret som Gordons og
de billigere.

"Ren næse" kaldte en anmelder Hammer - som kalder sig London Gin

Nordmænd laver også Braastein Cognac og må godt trods
regioins-navnemonopol - sært

Vikingfjord Vodka fra fjeldabelandet er ikke værd hvad den koster her.
Syns jeg - men 50% alkohol er godt at forføre damer med -de tror at
når du blander White Russian er det den normale 37% vodka

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-04-06 04:30

"YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote in

> Jeg tillader mig at tvivle, for det kan jeg ikke lide og leverpostej
> kan jeg godt lide.

Så er der nok ingen vej udenom den unikke blanding af ingredienser der
hedder "leverpostej". Der findes ikke et leverpostejs krydderi.

Fra : YJ

Dato : 16-04-06 07:12

> "YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote in

> Så er der nok ingen vej udenom den unikke blanding af ingredienser der
> hedder "leverpostej". Der findes ikke et leverpostejs krydderi.

Hvad så med frikadellekrydderì?
Smager det af frikadelle eller er det mon kun i kombination med kødet,
fedtet og stegningen?

YJ

Fra : N/A

Dato : 16-04-06 09:10

Fra : YJ

Dato : 16-04-06 09:10

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> wrote in message
> "YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote in message

> Det er vel en blanding af nogle af de ting, Rikke Mors nævner ? Derudover
> ville jeg mene, at leverpostej smager af lever og spæk

Det er jo bare at teste.
Jeg køber en spand lever og spæk og hakker i.

Frikadellekrydderi og andebouillon gav ingen success.

Tak fro hjælpen allesammen.

Andre forslag til smagstilsætninger som er nemme at gå til er meget
velkomne.

YJ

Fra : Max

Dato : 16-04-06 10:19

Hej YJ

> Andre forslag til smagstilsætninger som er nemme at gå til er meget
> velkomne.

Hvorfor ikke bare købe leverpostej ? Når de har dem i store bakker i
supermarkedet forekommer det mig at prisen ligger på samme niveau
som råvarene koster og man kan jo fint putte dem i fryseren.

Mvh Max

Fra : YJ

Dato : 16-04-06 11:00

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> supermarkedet forekommer det mig at prisen ligger på samme niveau
> som råvarene koster og man kan jo fint putte dem i fryseren.

Besværligt at tage den op, hakke et stykke af, tø det op, blande i maden, og
i fryseren med resten

Det er hvad jeg gør i dag og der er for mange arbejdsgange.

Fryseren er desuden fyldt op og pladsen kan langt bedre udnyttes af noget
andet.

YJ

Fra : Max

Dato : 16-04-06 12:34

Hej YJ

> Besværligt at tage den op, hakke et stykke af, tø det op, blande i
> maden, og i fryseren med resten

Så slæb da de hunde om bag laden og skyd dem, så er de
da ikke til mere besvær :)

Mvh max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-04-06 19:34

"YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote in news:4441e063$0$15791$14726298@news.sunsite.dk:

> Der findes ikke et leverpostejs krydderi.
> Hvad så med frikadellekrydderi?

Findes heller ikke.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-04-06 08:35

On Sat, 15 Apr 2006 23:04:37 +0200, Inger <no@emailToMe.org>
wrote:

>Lever???

Spæk. ?

Fra : Thomas Widmann

Dato : 16-04-06 12:15

"YJ" <sdf@dsf.sdf> writes:

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Besværligt at tage den op, hakke et stykke af, tø det op, blande i
> maden, og i fryseren med resten

Er det nemmere med lever og spæk?

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 0/1, 57 Rose Street, Garnethill, Glasgow G3 6SF, Scotland, EU

Fra : YJ

Dato : 16-04-06 12:20

"Thomas Widmann" <twid@bibulus.org> wrote in message

> Er det nemmere med lever og spæk?

Nej, langt fra.

Men hvis jeg ikke kan finde et let alternativ til leverpostejen kan jeg
lige så godt give dem den sundeste mulighed.

Det er så dog nok en væsentligt dyrere løsning, men det er en anden sag.

YJ

Fra : RJ

Dato : 16-04-06 15:10

Bag leverpostej selv, der er en glimrende DDV opskrift på nettet - kan ikke
lige huske hvor.

Der skal kun kyllingelever, mel, salt, peber, æg, mayo,bouillonterning og
lidt allehånde i.

Alle i min omgangskreds elsker den, jeg bager den tit - også til hundi. Den
fryser udmærket så bag af et par kg kyllingelever når det er på tilbud og
frys ned i passende portioner som så blot kan tages op dagen før det skal
spises.

Eller også:
servere et ordentligt kvalitets foder for dine hunde. Lad det stå fremme.

Har aldrig hørt om nogen som er død af sult når de har mad stående. Vist kun
mennesker der sultestrejker frivilligt.

/Rikke

Fra : Max

Dato : 16-04-06 15:16

Hej RJ

> Eller også:
> servere et ordentligt kvalitets foder for dine hunde. Lad det stå
> fremme.

Nej, lad det stå i 10 minutter og er det ikke væk, så smid det ud
og prøv igen imorgen :)

Mvh Max

Fra : Thomas Widmann

Dato : 16-04-06 22:29

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> nææe i føtex står det ved siden af køledisken med flæskefars

Hvad er der i det? Salt, peber og løgpulver?

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 23:46

"Thomas Widmann" <twid@bibulus.org> skrev i en meddelelse

> Hvad er der i det? Salt, peber og løgpulver?

Salt, peber, løgpulver, hvedemel, mælkepulver og æggepulver. Der skal blot
tilsættes et pund hakket kød og 2? dl vand til sådan en pose.

Om man kan lide det eller ej, det er en smagssag og kan ikke diskueres.

Tina

Fra : Thomas Widmann

Dato : 17-04-06 07:11

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Jeg har lært at bruge det af min kone, hun har lært at
> lave mad og hendes mad lovprises overalt, og både
> de frikadeller hun laver og dem jeg laver prisen højt
> rundt omkring, så om der er forskel skal jeg ikke
> kunne sige, men dårlige er de ihvertfald ikke. Og
> det er jo enkelt, 1 pund fars, en pose frikalet og så
> vand i til farsen har den rigtige konsistens og så
> på panden med dem.

Hmmmm, mel/rasp, løgpulver, mælkepulver, æggepulver, salt og peber?

/Thomas

Fra : Rikke Mors

Dato : 17-04-06 12:34

Thomas Widmann wrote:

> Hmmmm, mel/rasp, løgpulver, mælkepulver, æggepulver, salt og peber?
>
> /Thomas

Og så vidt jeg ved også et eller andet hævemiddel (bagepulver) og noget
farvestof. Det sidste undrer mig, da Frikalet er hvidt, men jeg har
konstateret, at de færdige frikadeller får en ganske anden farve end
uden Frikalet - De bliver nærmest lige brune hele vejen igennem.
Jeg lavede engang et ganske uvidenskabeligt smagsforsøg, hvor vi lavede
frikadeller på forskellig vis og derefter bad andre om at bedømme dem.
Vi lavede med Frikalet, af færdigrørt fars fra supermarkedets køledisk,
frosne færdigstegte som blev varmet i ovnen og endelig de gode
gammeldags lavet helt fra bunden af kød, vi selv hakkede osv. Mange
kunne faktisk bedst lide varianten med Frikalet, men jeg brød mig
hverken om konsistens (gummiagtige) eller farven. Smagen var for så vidt
ok, men jeg kan altså godt lide at man kan se og smage løgstykkerne.

Rikke Mors

Fra : Max

Dato : 17-04-06 16:33

Hej Rikke

> Smagen var for så vidt ok, men jeg kan altså godt lide at man kan se
> og smage løgstykkerne.

Derfor hakker jeg også løg i :)

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-04-06 15:37

On Sun, 16 Apr 2006 13:33:38 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej YJ

> Så slæb da de hunde om bag laden og skyd dem, så er de
> da ikke til mere besvær :)
>
> Mvh max

Det skulle smage rigtigt godt

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-06 19:35

> Jeg vil gerne give mine hunde noget mad der smager af leverpostej,
> for det er de super glade for, men jeg vil ikke købe leverpostej hele
> tiden

Arme hunde. Du virker nu ikke så glad for dine hunde, siden du spiser dem af
med leverpostej. Hundes fordøjelsessystem er gearet til langt mere for os
mennesker ufordøjelig mad, og når man fodrer sine hunde med leverpostej,
tager man langsomt men sikkert livet af dem før tid.

Husker du også at sulte dem nu og da? Det har jeg på fornemmelsen, du ikke
gør.

> Kan man mon ikke skyde genvej og finde essensen, eller størstedelen
> af den, af smagen og tilsætte kun de dele?

Prøv med spæk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : YJ

Dato : 16-04-06 19:49

> "YJ" <sdf@dsf.sdf> skrev i en meddelelse

> Arme hunde. Du virker nu ikke så glad for dine hunde, siden du spiser dem
af
> med leverpostej.

Huskede du at læse tråden før du begyndte at hamre løs?

YJ

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-06 19:58

> Huskede du at læse tråden før du begyndte at hamre løs?

Ja?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 16-04-06 20:18

"YJ" <sdf@dsf.sdf> skrev i en meddelelse

> Huskede du at læse tråden før du begyndte at hamre løs?

Jens har faktisk ret. Hunde har ikke godt af, at få den mad vi spiser
(rester) eller leverpostej for den sags skyld.
De skal have en kost som holder deres fordøjelsessystem igang. En fastedag
om ugen er også sund for dem.

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : YJ

Dato : 16-04-06 20:31

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> "YJ" <sdf@dsf.sdf> skrev i en meddelelse

> Jens har faktisk ret. Hunde har ikke godt af, at få den mad vi spiser
> (rester) eller leverpostej for den sags skyld.

Huskede du at læse tråden?

Kan I ikke være søde at citere mig de steder, hvor jeg skriver at jeg fodrer
med leverpostej?

YJ

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-06 20:36

> [...]

"Jeg vil gerne give mine hunde noget mad der smager af leverpostej, for det
er de super glade for, men jeg vil ikke købe leverpostej hele tiden"

Jeg læser det som du fodrer dine hunde med leverpostej, men gerne vil finde
et alternativ. Kan det forstås på andre måder?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : YJ

Dato : 16-04-06 20:40

> [...]
finde
> et alternativ. Kan det forstås på andre måder?

Du læser det forkert.

Det er en OM'er!

YJ

Fra : Johnny Andersen

Dato : 16-04-06 20:46

> Du læser det forkert.
>
> Det er en OM'er!

Så må du lære at udtrykke dig i et klart sprog.

Du har ret, det er en om'er - fra din side.

/Johnny

Fra : Johnny Andersen

Dato : 16-04-06 20:43

> [...]
>
> Jeg læser det som du fodrer dine hunde med leverpostej, men gerne vil
> finde et alternativ. Kan det forstås på andre måder?

Ditto - hvis du ikke fodre dine hunde med leverpostej - hvordan kan du så
vide, at de kan lide det?

/Johnny

Fra : YJ

Dato : 16-04-06 21:10

> Ditto - hvis du ikke fodre dine hunde med leverpostej - hvordan kan du så
> vide, at de kan lide det?

Lever du udelukkende af pizza fordi du har smagt det og konstateret du kan
lide det?

YJ

Fra : Johnny Andersen

Dato : 16-04-06 21:45

> Lever du udelukkende af pizza fordi du har smagt det og konstateret du kan
> lide det?

Citat fra dig: "Besværligt at tage den op, hakke et stykke af, tø det op,
blande i maden, og
i fryseren med resten. Det er hvad jeg gør i dag og der er for mange
arbejdsgange."

Siden det er besværligt, tyder det på at det er noget du gør tit... Hvis det
kun var engang imellem - kan det ikke være et problem...

/Johnny

Fra : YJ

Dato : 16-04-06 22:54

> [...]
det
> kun var engang imellem - kan det ikke være et problem...

Suk.
Du kan ikke se du tog fejl i dine meget forkerte antagelser men frem for at
indrømme dette, angriber du fra en ny vinkel.

Det er ikke dit bord at afgøre hvad der er problematisk for mig eller ej.

Faktum er at du og en del andre ikke var i stand til at læse nogle simple
sætninger men (nok ubevidst) begyndte at digte videre og pludselig havde I
en historie der var langt mere interessant end den I først stod med.

Det kaldes en stråmand i argumentationsteorien.

Skal vi komme videre i teksten?

YJ

Fra : Johnny Andersen

Dato : 16-04-06 23:18

> Faktum er at du og en del andre ikke var i stand til at læse nogle simple
> sætninger men (nok ubevidst) begyndte at digte videre og pludselig havde I
> en historie der var langt mere interessant end den I først stod med.

Faktum er at du skal skrive en tekst, som er forståeligt - Jeg forholder mig
til hvad du skriver.

> Det kaldes en stråmand i argumentationsteorien.

Tak for din lektion i argumentationsteorien - indeholder den ikke også et
kapitle om at udtrykke sig på en klar og letforståelig måde? - det er
der, at det går galt for dig.

> Skal vi komme videre i teksten?

Gerne - Du kunne jo starte med, at fortælle hvad jeg (mange) læser forkert i
dit indlæg.

/Johnny

Fra : YJ

Dato : 16-04-06 23:47

> "YJ" <sdf@dsf.sdf> skrev i en meddelelse

> Faktum er at du skal skrive en tekst, som er forståeligt - Jeg forholder
mig
> til hvad du skriver.

Hvis du læste hvad der stod fremfor at fylde ind hvor du lige syntes det
passede var der intet problem.

> Tak for din lektion i argumentationsteorien - indeholder den ikke også et
> kapitle om at udtrykke sig på en klar og letforståelig måde? - det er
> der, at det går galt for dig.

Nej, stråmanden er når I digter.

> Gerne - Du kunne jo starte med, at fortælle hvad jeg (mange) læser forkert
> dit indlæg.

HAHA - Jeg har skrevet med STORE bogstaver, laver RESUME af alt og ALLIGEVEL
fatter du intet
Har du en adresse jeg kan sende et lydbånd til?

Beklager det høje lix-tal.
Måske du skulle afmelde gruppen og nøjes med Ekstra Bladet?

YJ

Fra : Johnny Andersen

Dato : 17-04-06 00:03

> Hvis du læste hvad der stod fremfor at fylde ind hvor du lige syntes det
> passede var der intet problem.

Hvad har jeg fyldt ind?

> Nej, stråmanden er når I digter.

Du forstår hvad jeg skriver?

> HAHA - Jeg har skrevet med STORE bogstaver, laver RESUME af alt og
> ALLIGEVEL
> fatter du intet
> Har du en adresse jeg kan sende et lydbånd til?

Har du problemer med at udtrykke dig skriftligt, siden du vil sende mig et
lydbånd?
Dine "resumere" lader efterlader jo en mangelende forståelse - så som du
selv skrev: Det er en OM'er

> Beklager det høje lix-tal.
> Måske du skulle afmelde gruppen og nøjes med Ekstra Bladet?

Syntes du at lixtalet er for højt for dig? Det beklager jeg meget. Jeg skal
nok prøver at holde mig på dit niveau.

/Johnny

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-04-06 19:41

On 16 Apr 2006 18:33:48 GMT

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-04-06 21:43

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-04-06 20:46

On Sun, 16 Apr 2006 21:39:51 +0200
"YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote:

> Du læser det forkert.
>
> Det er en OM'er!

Nææe han læser det på samme måde som jeg gør...spurge lige 3-4 stykker
omkring mig hvordan de forstod sætningen og de havde allesammen samme
opfattelse af sætningen som Jens. Så for at bruge dine egne kommercielt
misbrugte ord mod dig: Det er en OM'er!

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-04-06 21:27

On Sun, 16 Apr 2006 22:15:01 +0200
"YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote:

> [...]
> SMAGER AF leverpostej.
>
> Det tolker I som om jeg UDELUKKENDE fodrer med leverpostej???

du har fået svaret en masse gange efterhånden men vi kan da godt skære
det ud i pap. Lever og spæk + krydderier/løg giver smagen af
leverpostej (som i dag primært består af spæk/fyldstof).
Du får ikke leverpostej smagen på andre måder end med de ingredienser
- jo måske rent kemisk men det er altså lettere at lave det af
rå-ingredienserne så.

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-04-06 21:51

On 16 Apr 2006 20:42:47 GMT

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-04-06 22:51

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in news:20060416225117.02f59435@laptopia:

> nææe i føtex står det ved siden af køledisken med flæskefars

Min mening var at begge er produkter vis navn står på emballager, men det
betyder ikke at de reelt eksisterer. Mayonaise Light er en selvmodsigelse i
klasse med brændbart postevand. Frikadellekrydderi er vel sagtens
frikadellefars minus fars og befriet for enhver vædske.

Men det afhænger self. af hvor bredt man definerer "krydderi".

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-04-06 22:42

> Hvad er der i det? Salt, peber og løgpulver?

vil jeg tro. det kan vel næsten ikke være andet. Har aldrig prøvet det,
men har bare set det stå der.

Fra : N/A

Dato : 17-04-06 12:34

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-04-06 22:56

On Sun, 16 Apr 2006 23:46:01 +0200

Fra : N/A

Dato : 17-04-06 12:34

Fra : Padre

Dato : 17-04-06 07:51

> [...]
> er de super glade for, men jeg vil ikke købe leverpostej hele tiden
>
> Kan man mon ikke skyde genvej og finde essensen, eller størstedelen af

Efter at have tænkt lidt over det, er jeg kommet på en ide, jeg ved ikke,
hvor god den er, men det er den eneste, jeg har

Køb et par pakker hakket lever og spæk, og kog dem med en del vand - dobbelt
så meget som kødet i vægt - i en to timer under tæt låg. Hæld vandet på
flasker, evt tilsat atamon, giv hundene det kogte kød, og prøv senere at
bruge vandet som tilsætning i deres kost.

--
padre