Nudler
Fra : Anita

Dato : 04-04-06 20:02

Jeg er lidt fortabt. Jeg kan ikke holde styr på de forskellige slags nudler.
For nogle uger siden fandt vi nogle nudler til 'ingen penge' i Netto. Sådan
en fin aflang pakke med to "spaghettiagtige" bundter nudler i. Vi kogte dem
og puttede dem i suppe og de var helt perfekte.

Nu kunne vi godt tænke os at finde dem igen, men netto har dem ikke fast i
sortimentet. Så hvor køber I nudler? Og er der nogen der har et bud på
hvilken slags jeg skal lede efter? Jeg kiggede i Bilka i går, men uden held.

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet ud af, at det er ikke glasnudler eller
ægnudler. Risnudler er jeg usikker på, men det kunne det måske godt være.
Kan I hjælpe mig?

Pft. Anita

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-04-06 20:02

Anita wrote:
> en fin aflang pakke med to "spaghettiagtige" bundter nudler i. Vi kogte dem
> og puttede dem i suppe og de var helt perfekte.

Det lyder som ægnudler. Jeg plejer at købe dem i Føtex, typisk i en
pakke med 4 kvadratiske bundter.

> [...]
> hvilken slags jeg skal lede efter? Jeg kiggede i Bilka i går, men uden held.

Risnudler og glasnudler køber jeg som regel hos den lokale asiatiske
købmand.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Anita

Dato : 04-04-06 20:33

"Kim Jensen" skrev

> Det lyder som ægnudler. Jeg plejer at købe dem i Føtex, typisk i en pakke
> med 4 kvadratiske bundter.

Det er bare ikke ægnudler. Ægnudler er sådan nogle krøllede nogle. De her
var lange og tynde som spaghetti. Og pakket i bundter ca. på tykkelse med en
2 krone.

> Risnudler og glasnudler køber jeg som regel hos den lokale asiatiske
> købmand.

Glasnudler så jeg i supermarkedet, men ikke risnudler. Så det er nok dem jeg
leder efter.

Venligst Anita

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-04-06 20:57

Anita wrote:
> Det er bare ikke ægnudler. Ægnudler er sådan nogle krøllede nogle. De her
> var lange og tynde som spaghetti. Og pakket i bundter ca. på tykkelse med en
> 2 krone.

Så kan det nu godt lyde som ris vermicelli - altså "risnudler". Jeg har
i hvert fald købt den slags i den form som du beskriver. Min store
"Ingredienser"-bog bekræfter dette.