hm.... nyhederne, kylling, italien
Fra : Thomas

Dato : 03-04-06 18:20

Hej NG

Jeg hørte lige i nyhederne at italienerne var vilde med kylling og pasta,
men at nu var salget faldet pga fugle influenzaen. Jeg har aldrig hørt om
denne kombination før, men det skal da prøves

Nogen der har en pasta / kyllinge opskrift ?

Mvh

Thomas

Fra : Davidsen

Dato : 03-04-06 20:53

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne kombination før, men det skal da prøves
>
> Nogen der har en pasta / kyllinge opskrift ?

En opskrift på pasta og kylling?
Ja, da - den kommer her:

Mvh
Davidsen

Pasta & kylling med chili-/flødesauce og ærter (nok til 2 pers.):

I en sauterpande eller lign. (gryde kan vel også bruges...) kommes

en sjat olivenolie, ca. 2-3 spsk
2 fed hvidløg, finthakket eller presset
svitses/steges et minuts tid

tilsæt 2 stk. kyllingebryst i små stykker eller strimler
disse steges for god varme (=ca. 4 af 6 på et godt gl.dags el-komfur) indtil
de har fået farve

tilsæt
1 dåse koncentreret tomatpuré
steg lidt

tilsæt
en sjat vand (ca. 1 dl...forresten ville en sjat hvidvin garanteret også
være kanon...det må vi prøve en dag)
1 tsk. knust chili (efter smag)
ca. ½ tsk cayennepeber eller paprika (dels for farven, dels for smagen)

tilsæt 2½ dl piske- eller madlavningsfløde
evt. ½-1 terning kyllingeboullion ell. tilsvarende
salt & peber i beherskede mængder (chili og bouillon gør også et bidrag)
ca. 2 tsk sukker
ca. 2 dl frosne ærter
et godt drys hakket persille, hvis det skal være rigtig pænt, men det kan
sagtens undværes.

rør godt rundt og lad hele herligheden bloppe for svag varme 10-15 min (ab
und zu umrühren som tyskerne siger)
(indtil kyllingestumperne er færdige...i disse tider!...fugleinfluenza og
hvad har vi..)
Om der skal bloppes med eller uden låg afhænger af konsistensen af
sovsen...giv den evt. de sidste 5 min. uden låg, hvis det er for sjasket.

Jeg foretrækker at koge en pakke frisk pasta til (250 g af de der
bånd-halløjsa'er som jeg har glemt hvad hedder), men alm. tørret pasta er
også glimrende...

Alt kan selvfølgelig justeres efter smag.

Fra : Thomas

Dato : 04-04-06 13:50

"Davidsen" <davidsen@REMOVETHIStdcspace.dk> wrote in message

> En opskrift på pasta og kylling?
> Ja, da - den kommer her:
>
> Mvh
> Davidsen

Mange tak, den lyder spændende og anderledes i forhold til hvad jeg normalt
fortærer, så den skal prøves. Den der dåse koncentreret tomat er det en af
de helt små dåser eller den større model ?

Mvh

Thomas

Fra : Davidsen

Dato : 04-04-06 19:44

> [...]
> normalt fortærer, så den skal prøves. Den der dåse koncentreret tomat er
> det en af de helt små dåser eller den større model ?

Plejer at bruge en af de små eller lidt mere når jeg har koncentrat på tube.
Det kommer sig ikke så nøje.

Mvh
Davidsen

Fra : Thomas

Dato : 04-04-06 21:15

"Davidsen" <davidsen@REMOVETHIStdcspace.dk> wrote in message
> Det kommer sig ikke så nøje.
>
> Mvh
> Davidsen

Næ, har nu heller ikke problemer med at skrue op og ned for diverse
ingredienser, men har den holdning at første gang man laver en ret, laver
man den efter opskriften, så kan man herefter tage stilling til hvad man kan
ændre i forhold til sin egen smag

Mvh

Thomas

Fra : rune@riis-larsen.dk

Dato : 04-04-06 05:06

Det hedder PASTA POLO, hvis nogen skulle få lyst til at bestille det
der nede.

Fra : Gainsbourg

Dato : 04-04-06 11:45

Det hedder PASTA POLO, hvis nogen skulle få lyst til at bestille det
der nede.

*Pasta Pollo* - hvis der er nogen der vil bestille eller fx. google det

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Davidsen

Dato : 04-04-06 19:48

<rune@riis-larsen.dk> skrev i en meddelelse
Det hedder PASTA POLO, hvis nogen skulle få lyst til at bestille det
der nede.

Det er ganske rigtigt et forsøg på at gendigte noget man ofte får (kan få)
på italienske eller italiensk inspirerede restauranter, men jeg var ikke
helt klar på, hvad det egentlig hed. Tak for det.

Jeg vil da også selv lige Google lidt og se om opskriften skal justeres
lidt.

Holder nok også på "pollo" som Gainsbourg siger

Mvh
Davidsen

Fra : RJ

Dato : 05-04-06 21:09

Tak for opskriften, det smagte super duper lækkert

- også selv om jeg kom en stor dåse tomat pure i, i stedet for en lille og
brugte en madlavingsfløde på 4 %

/Rikke