mangel på blodomløb i hovedet.
Fra : Nikolai J.

Dato : 15-06-01 16:08

Jeg har sådan et underligt problem. Når jeg vågner efter en nattesøvn,
så er jeg ofte træt, og mine øjne er ikke rigtig friske. Hele mit
hoved er mat og træt. Hvis jeg tager sol, kommer der ikke farve i
ansigtet, men over resten af kroppen.
Jeg fornemmer at der er mangel på blodomløb i hovedet. Jeg er en lidt
spinkel mand, og det er jo nok årsagen, men hvordan kan jeg gøre noget
ved det?
Hjælp modtages med allerstørste taknemmelighed, da det efterhånden er
blevet meget meget frustrerende at både at ligne og at være en søvnig
mand.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-06-01 20:13

> Jeg har sådan et underligt problem. Når jeg vågner efter en nattesøvn,
> så er jeg ofte træt, og mine øjne er ikke rigtig friske. Hele mit
> hoved er mat og træt.

Det lyder mest som om du sover for varmt og for lukkede vinduer. Prøv at
holde 15 grader i soveværelset og et vindue på klem.

Mvh Maria

Fra : Nikolaj

Dato : 18-06-01 12:47

On Sat, 16 Jun 2001 21:13:02 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Det lyder mest som om du sover for varmt og for lukkede vinduer. Prøv at
>holde 15 grader i soveværelset og et vindue på klem.

Joh, jeg synes nu ikke at det er særlig varmt.
Det er nu underligt. Jeg ligner fandeme en træt sigøjner selv efter at
have været vågen i en del timer. Jeg får absolut de nattetimer, man
bør have (8-9). Jeg har haft dette problem længe. For et stykke tid
siden, var jeg en flot frisk dreng, men nu har jeg altså fået dette
meget mystiske problem. I samme periode virker det som om at væske
ikke rigtig kan fæstne sig i kroppen. Det ryger nærmest direkte
igennem, og ofte er urinen meget gul, hvis da ikke lige jeg skovler
væske i mig.
Jeg _har_ været til læge og fået taget 3 blodprøver og blevet
undersøgt for mangt og meget uden noget resultat, så det er meget
mystisk.
Det er derfor mest et gæt at min lidt spinkle krop ikke formår at få
blod nok op til hovedregionen, for ellers kan jeg ikke komme på hvad
der skulle være galt.

Det er meget meget trælst, da min livskvalitet sådan set falder med 40
% når man både udseende-mæssigt, og koncentrationsmæssigt ikke er i
form.
Alt hjælp modtaget med kyshånd.

(PS: jeg dyrker faktisk meget sport, hvis dette skulle være et råd)

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 18-06-01 17:35

"Nikolaj " <ajorge13@students.aabc.dk> wrote in message

> have været vågen i en del timer. Jeg får absolut de nattetimer, man
> bør have (8-9).

Sov lidt mindre... 7 - 8 timer er alt rigeligt, du er sikkert trært
fordi du ligger for meget i din seng.

> Det er derfor mest et gæt at min lidt spinkle krop ikke formår at få
> blod nok op til hovedregionen, for ellers kan jeg ikke komme på hvad
> der skulle være galt.

Undskyld jeg siger det, men det lyder som noget forfærdeligt sludder.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Niels

Dato : 19-06-01 11:33

Du skal sørge for at drikke mellem 2 og 3 liter væske dagligt og hvis du
dyrker meget sport skal du nok ligge over 3 liter.

Hilsen Niels (læge)

Fra : Nanna D. R.

Dato : 19-06-01 12:27

Jeg er meget enig med Niels - drik meget (Skovl du det bare i dig ! )
Hvis din urin er meget gul, som du skriver - kan det ialtfald tyde på at du
drikker for lidt. Du skal urinere flere gange dagligt, hvor din urin er
lys/gennemsigtig - så får du væske nok !

Desuden er grønsager og frugt med til at holde væskebalancen på plads + det
er sundt og giver velvære !
Evt. en vitamin pille..?!?

Har du tjekket fået dit jerntal ?

Hilsner fra
Nanna

Fra : Nikolai

Dato : 29-06-01 16:04

On Tue, 19 Jun 2001 12:33:18 +0200, "Niels" <nielsw@dadlnet.dk> wrote:

>Du skal sørge for at drikke mellem 2 og 3 liter væske dagligt og hvis du
>dyrker meget sport skal du nok ligge over 3 liter.
>
>Hilsen Niels (læge)

Ok, jeg drikker virkelig også meget væske, men det er som om kroppen
ikke rigtig optager det. Ret hurtigt bliver min utin meget gul igen.
Jeg har hørt noget om at der skal salt til i forbindelse med
væskeindtagelse. Kan jeg være i saltmangel?, og hvad gør man ved det?

Jeg har skåret min søvn ned til max 7½ time, og det går såmænd fint
nok. Faktisk har jeg haft en rigtig god uge, ligesom i gamle dage, men
da jeg så gik til fodbold igår, blev jeg svimmel, og var i dårlig
form. Her i dag, har det så været det triste igen, men et meget sløvt
hoved, og meget gul urin. Jeg har så drukket 5 liter væske eller lign,
og er lidt bedre nu.

Det er fandeme noget træls noget, og jeg har været til læge og blevet
undersøgt for mange ting. Der var intet synligt at finde, så jeg håber
at der sidder en klog ekspert derude med nogle gode råd.

Fra : Nikolai

Dato : 30-06-01 15:21

On Fri, 29 Jun 2001 17:04:24 +0200, Nikolai
> [...]
>undersøgt for mange ting. Der var intet synligt at finde, så jeg håber
>at der sidder en klog ekspert derude med nogle gode råd.

Ja, undskyld jeg forstyrrer igen, men efter en dag, hvor jeg drak
afsindig meget vand, er jeg næsten på toppen igen. Jeg kan derfor nok
konkludere at væskemangel har været skyld at jeg længe har været svag
og træt, især at se på.
Meen, det må altså også være fordi noget i kroppen ikke er i stand til
at holde på vandet. Det kan ikke være rigtig at jeg skal min. 4-5
liter væske og drikke uden at der er smagsmæssig behov for det, når
jeg tidligere slet ikke skulle tænke på den slags.
Hvad er der galt med mig, eller nærmere med min krop?

PS:
Min urin er meget ofte meget meget gult, til trods for de moderate 2-3
liter væske, kun når jeg virkelig drikker som i går, er urinen lys.
Engang var min urin næsten aldrig særlig gul.

Fra : Peter G.

Dato : 02-07-01 13:49

"Nikolai" <ajorge13@students.aabc.dk> wrote in message
> [...]

SNIP

> [...]
> jeg tidligere slet ikke skulle tænke på den slags.
> Hvad er der galt med mig, eller nærmere med min krop?

Nu er jeg ikke så meget inde i proceduren m.h.t. læger og det danske
sundhedsvæsen, men kan du ikke få undersøgt dine lever- og nyretal? Evt.
insistere eller skifte læge? For min (amatøragtige) sundhedssans lyder det
som om der er problemer med udskillelsen af affaldsstoffer.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Cause Power Is Just Another One Of Those Things,

Fra : Nikolai

Dato : 03-07-01 20:07

On Mon, 2 Jul 2001 14:49:29 +0200, "Peter G."
<PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> wrote:

> [...]
>insistere eller skifte læge? For min (amatøragtige) sundhedssans lyder det
>som om der er problemer med udskillelsen af affaldsstoffer.

Jeg har faktisk fået undersøgt nyre og levertal :(
Lægerne kan intet finde på mig. Alligevel har jeg stadig problemerne.
Træt i hovedet og de symptomer jeg har nævnt. Mildest talt ulideligt,
og nu har det stået på i snart et år.

Fra : Ulrich Bang

Dato : 04-07-01 22:11

Har du fået tjekket dit blodtryk og hvis ja er det normalt eller forhøjet?

Ulrich Bang

Fra : Ulrich Bang

Dato : 20-06-01 17:02

De symptomer du beskriver er meget ukarakteristiske og vil kunne passe på et
hav af forskellige sygdomme såsom infektioner, blodmangel, hormonelle
sygdomme osv.
At du har fået taget 3 blodprøver der ikke viser noget, er ikke "mystisk".
Mange patienter må igennem en lang "jagt" for at få stillet deres
sygdomsdiagnose, så hvis du virkelig føler at din livskvalitet er faldet med
40% så er der jo god grund til at blive ved med at søge læge. Hvis han løber
tør for gode idéer så skal du henstilles til en special-afdeling på et
hospital. (Godt forslag: få resultaterne fra dine blodprøver med til første
dag på hospitalet)

Hvis du vil have mere hjælp fra dette forum, så må du skrive lidt mere
udførligt om dine symptomer (hvis der er mere at skrive) og også hvilke
blodprøver du har fået taget.
Selvom de er normale er det godt at vide hvilke prøver du ikke har fået
taget.
Selvom folk skulle kunne komme med gode idéer vil kun henvendelse til
læge/hospital kunne hjælpe dig i det videre forløb.

Ulrich Bang, stud.med