Nysgerrighed
Fra : Dorthe

Dato : 26-05-06 14:46

Som bekendt var det nysgerrighed der slog katten ihjel - jeg vil bare så
gerne beholde vores lille missepige
Hun er det mest nysgerrige lille væsen (2 år) og hun skal ind i/under ALT.

Her til formiddag kom jeg hjem fra byen, tids nok til at se hende kravle
ind af vinduet i en fremmed bil der holdt på vejen - vinduet stod max.
10 cm. åbent. Jeg skyndte mig at parkere min egen bil og sprang ud for
at lokke kræet ud af den fremmede bil. I mellem tiden kom ejeren, satte
sig ind og begyndte at køre - jeg måtte stoppe hende, og flovt gøre
opmærksom på, at min kat "vist nok" var hoppet ind af vinduet. Damen tog
det heldigvis pænt og den lille frk. missekat skyndte sig ud da døren
blev åbnet - men hvad hvis jeg ikke havde opdaget hende??

Jeg ved godt at det nok er umuligt - men kan man overhovedet lære en
udekat at lade være med det pjat?? Det bliver hendes død en dag

/Dorthe

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-06 15:49

"Dorthe" <dorthe.moeller@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt at det nok er umuligt - men kan man overhovedet lære en
> udekat at lade være med det pjat?? Det bliver hendes død en dag

Uh Det var en slem oplevelse du havde der.
Jeg har prøvet noglet lignene, Og er blevet en at de der frelste, der hegner
deres katte ind i egen have

HeHe nej gør du som du vil.

Men en løsning er indhegning. Eller indekat.

Ja frelst jeg er

Mvh Allan

Fra : Anette

Dato : 26-05-06 16:28

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men en løsning er indhegning. Eller indekat.

Eller i det mindste et halsbånd med navn, adresse og telefonnummer i

/ Anette

Fra : LH

Dato : 26-05-06 20:36

Personligt tror jeg rigtig faktisk mange katte forsvinder på den måde. De
kravler ind i biler hvor dørene er åbne - specielt håndværkerbiler er et
udset "offer", også fordi der nok går længere tid inden katten opdages i
sådan en bil frem for en personbil.
Ikke alle opdager det lige med det samme og de fleste opdager det ikke før
de parkere langt væk og som det første så løber katten ud næste gang døren
åbnes, måske meget langt fra sit hjem. Og måske er "man" ligeglad, og selvom
katten opdages inden næste hold, så er der også nogen der bare lukker den
ud.
Når jeg har besøg af en håndværker, skorstensfejer eller lign, så beder jeg
dem altid tjekke bilen inden de køre, også selvom døren har været lukket. En
kat kræver ikke mange minutter, før den er inde og undersøge en bil, så en
dør eller et vindue, skal bare stå åben et ganske kort øjeblik.

LH

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-06 21:18

nemlig
min genbo
ja ok jeg fandt ud hvor af lille mis boede.
Mvh Allan