Usmagelig smørelse
Fra : Jan Holm

Dato : 05-04-06 23:37

Hej

Jeg har en kat der har fået en fetisch med at bide i ledninger.
Det er en specielt type ledning han er mest vild med og den
er kun udsat få steder. Kunne jeg smøre den ind i noget
han ikke ville kunne li smagen og lugten af - nogle er erfaringer
til væsker / cremer der virker ?

Mvh
Jan Holm

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-04-06 23:45

"Jan Holm" <nospam@tia.blabla> skrev i en meddelelse
> [...]
> er kun udsat få steder. Kunne jeg smøre den ind i noget
> han ikke ville kunne li smagen og lugten af - nogle er erfaringer

Svedske fik også pludselig den fetisch. Det var særlig et par af
ledningerne, der var spændende. Vi smurte dem (altså ledningerne) godt og
grundigt ind i kamferhåndcreme - den billige fra Føtex. Stinker og smager
afskyeligt. Vi smurte dagligt og levede med kamferstanken i nogle uger, så
tabte hun interessen for ledninger igen.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Denise

Dato : 06-04-06 07:36

Jan Holm wrote:
> [...]
> er kun udsat få steder. Kunne jeg smøre den ind i noget
> han ikke ville kunne li smagen og lugten af - nogle er erfaringer

Hej
Du kan også bruge kabelbakker eller elektrikerrør, eller som Benedikte
skriver.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-06 08:01

> [...]
> er kun udsat få steder. Kunne jeg smøre den ind i noget
> han ikke ville kunne li smagen og lugten af - nogle er erfaringer

Jeg har samme problem, så vil suge rådene til mig. Buster har gjort kål på
en mobil-lader mens han har boet her

Fra : Anette

Dato : 06-04-06 11:02

Jan Holm wrote:
> Kunne jeg smøre den ind i noget
> han ikke ville kunne li smagen og lugten af - nogle er erfaringer
> til væsker / cremer der virker ?

Vores katte har ikke smag for den slags uspiseligheder - men vores ene hund
har
Og det er klaret med at smøre ledningen ind i tabasco-sovs. ( Husk at lægge
noget afdækning under ledningen - tabasco laver pletter på gulvtæppet)
Andre ting, f.eks badesandaler, hun ikke har kunnet ladet være - har fået
lidt klar neglelak af den type man bruger mod neglebidning - f.eks Go'negl
o.s.v fåes hos Matas og på apoteket.
Mon ikke det kunne virke for en kat også

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 06-04-06 17:20

Hvis ingen af de andre råd kan gå, så vænnede vi vores kat af med at
lege i potte planterne med løg skiver, løg stank og skiver i
potteplanterne i 2 uger, og siden hen (7-9-13) de sidste 4-5mdr har hun
ikke rørt dem.

Nu er det selvfølgelig lidt svært med ledningerne, men ved ikke om
løgsaft ville gøre samme trick, det er ihvertfald billigt :)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-04-06 13:49

On 2006-04-06 18:20:02 +0200, Daniel W Johansen <danielwj@pc.dk> said:

> [...]
>
> Nu er det selvfølgelig lidt svært med ledningerne, men ved ikke om
> løgsaft ville gøre samme trick, det er ihvertfald billigt :)

Løg er ikke den bedste ide, fordi det faktisk er giftigt for katte,
hvis de alligevel skulle finde på at smage. Jeg ville som Hanne skriver
prøve med citrus - eller måske bitterspray. Det fås hos dyrlægen til at
spraye på sår, som katten helst ikke skal rode i. Måske det også kan
bruges på ledninger?
--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 06-04-06 17:46

> [...]
> er kun udsat få steder. Kunne jeg smøre den ind i noget
> han ikke ville kunne li smagen og lugten af - nogle er erfaringer

Citrusolie! Kan fås hos Matas. Katte hader lugten i modsætning til de
fleste mennesker.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar