Pompei - ækvadukten
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-06 12:50

Er der nogen der har set ækvadukten - vandforsyningen - til bl.a. Pompei,
ved et besøg?

Fortæl, fortæl :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-05-06 07:46

Per Henneberg Kristensen skrev i
447053e5$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:
> Er der nogen der har set ækvadukten - vandforsyningen - til bl.a.
> Pompei, ved et besøg?

Er det om akvadukter i Napoliområdet eller er det specielt Pompei, du er
interesseret i?
Der er en udmærket lille side her:
http://www2.pompeiisites.org/database/pompei/pompei2.nsf/pagine/4C6F3E3161DFB324C1256ABC0059E6E1?OpenDocument
Inde i selve Napoli er det muligt at besøge de underjordiske akvadukter -
ganske interessant.
http://www.napoliunderground.org/index.html?newlang=eng (langsom, ind
imellem ude af drift - meget ialiensk!)

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-05-06 07:28

http://www2.pompeiisites.org/database/pompei/pompei2.nsf/pagine/4C6F3E3161DFB324C1256ABC0059E6E1?OpenDocument> Inde i selve Napoli er det muligt at besøge de underjordiske> akvadukter - ganske interessant.> http://www.napoliunderground.org/index.html?newlang=eng (langsom, ind> imellem ude af drift - meget ialiensk!)Meget interessant læsning - tak :)--Per, Esbjerg

Fra : N. Lindhard

Dato : 23-05-06 14:21

Nej, men har du brug for spændende læsning på turen til Pompeii så tag bogen
"Pompeji" med af Robert Harris. Drønspændende, masser at atmosfære og en
mængde nyttig viden om akvædukternes tilblivelse og vedligeholdelse.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-06 08:57

N. Lindhard wrote:

> [...]
> tag bogen "Pompeji" med af Robert Harris. Drønspændende, masser at
> atmosfære og en mængde nyttig viden om akvædukternes tilblivelse og

Jeg har læst den. Dog vil jeg anbefale at man først læser den når man har
sat sig ind i forholdende - så er man lidt klogere når man læser bogen (som
er en roman).

--
Per, Esbjerg