LCD TV på camping
Fra : Finn Petersen

Dato : 20-05-06 15:26

Hejsa
Er der nogen der har erfaring med at der skulle være problemmer med at
ligge et LCD tv ned på bagsædet.
Min svigerfar har fået at vide af en forhandler at det kan det ikke
holde til, jeg mener problemmet kun er ved Plasma tv.

--
Hilsen Finn

Fra : Mona og Kim

Dato : 20-05-06 16:09

"Finn Petersen (slet ZGZOT)" <fp-ls@ZGZOTmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min svigerfar har fået at vide af en forhandler at det kan det ikke
> holde til, jeg mener problemmet kun er ved Plasma tv.

Hej
Så burde alle bærbare computere have problemer når de lukkes sammen.
Den lcd skærm vi havde i campingvognen lagde vi i sengen når vi flyttede og
et tog den ikke skade af.
Der kan vist nok være problemer hvis det er en stor skærm med glasfront. Der
kan glasset knække ved stød og lign.
Derudover er det kun plasma skærme som har problemer med liggende transport.

Kim

Fra : Per Sørensen

Dato : 20-05-06 18:39

> [...]
> Der kan glasset knække ved stød og lign.
> Derudover er det kun plasma skærme som har problemer med liggende

Det er ikke helt korrekt. mange leverandører anbefaler stående transport,
udelukkende fordi evt. overskudsmateriale (snavs, skærerester osv) fra
produktionen, kan "falde ned" så det ikke ligger i synsfeltet. Dog er
problemet størst, jo større skærmen er.

Hvis materialet ligger i synsfeltet kan dette brænde fast inden for de
første 200 timer (ifølge en teknikker fra Amitech). Disse fejl vil ses som
sorte punkter (ala pixelfejl). Efter de 200 timer skulle sandsynligheden
være meget lav for at der skulle opstå disse sorte skygger.

Jeg vil ikke selv være bange for at transportere en lcd skærm liggende (pas
dog meget på med at trykke på skærmen, eller ligge den så den kommer under
pres.

mvh Per