Min cv skrubber og trækker under kørsel ?
Fra : allan

Dato : 15-05-06 17:12

Hej.

Jeg har en cv der ligesom trækker og skubber under kørsel.
Det er ret træls.

Er der nogle herinde der måske ved hvad det kan skyldes.

Vognen er en LMC 490 fra 96.

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 15-05-06 17:27

"allan" <pipper@city.dk> skrev i en meddelelse

Hej allan, det lyder som defekte bremser, jeg tror du skal have checket
påløbsbremsen.
Kør frem med hele vogntoget med ca 20 km/t, brems og træk håndbremsen.
Check om der er mere ´frigang' i muffen mellem trækstangen og koblingen. Den
skal helst kun være trykket ½ ind.

ivan, århus

Fra : allan

Dato : 16-05-06 20:27

Ivan skrev:

[...]

Hej Ivan.

Hvordan mener du med at chekke om der er mere frigang.

Skal man både kunne hive og trække i Koblingen?

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 16-05-06 20:34

"allan" <allan@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen.
I den der gummi-muffe sidder en stang - en del af stød-dæmperen. Den er ca.
10 cm lang. Mål det sådan med en hånd.
Montér vogntoget og kør frem med ca. 20 km/t, brems og træk håndbremsen på
bilen.
Gå ud og mål ved gummi-muffen igen. Er afstanden mindre end ca 5 cm er
støddæmperen defekt ... og din beskrivelse lyder somom den er det.
I fald den er, tror jeg du skal på værksted og have den repareret.

Håber det var klarere

Ivan

Fra : allan

Dato : 16-05-06 21:03

ivan skrev:

[...]

Det vil jeg prøve her i weekenden, så må jeg se om den er i
stykker.
Ved du om det er dyrt at få lavet sådan en.

Fra : Birger Dorvil

Dato : 16-05-06 23:01

>Det vil jeg prøve her i weekenden, så må jeg se om den er i
>stykker.
>Ved du om det er dyrt at få lavet sådan en.
>
>mvh
>Allan

Hej Allan!

Undskyld jeg bryder ind i jeres tråd. For ca. 3 år siden betalte jeg
750 kr for en lignende rep. ved en autoriseret LMC-
forhandler (Campingcentret, Vejle)

Med venlig hilsen

Birger

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 16-05-06 23:09

Birger Dorvil (slet U1DNW) wrote:

> [...]
>
> Undskyld jeg bryder ind i jeres tråd. For ca. 3 år siden betalte jeg
> 750 kr for en lignende rep. ved en autoriseret LMC-

Skal den ikke bare justeres?
Ebbe

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 17-05-06 13:04

"Ebbe Rasmussen" <ebbe87ups@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[klip]

> Skal den ikke bare justeres?
> --
> Med venlig hilsen
> Ebbe

Hej Birger, det er da fint at få at vide, at en reparation ligger i det
prislag.
Rigtig godt endda !

Til Ebbe, det lyder desværre somom det kræver en rep.
Hvis det var en justering, ville den kun påvirke bilen med én af delene -
altså støde; men ikke trække.

Ivan

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-06 07:09

allan wrote:

> ivan skrev:

Din outlook quoter forkert til stor irritation for mange læsere. Hvis du
bruger

http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

får du løsningen og det giver din egen læsning et stort pift.

--
Per, Esbjerg

Fra : Birger Dorvil

Dato : 15-05-06 22:43

pipper@city.dk (allan) skrev:
> [...]
>Det er ret træls.
>
>Er der nogle herinde der måske ved hvad det kan skyldes.

Ganske rigtigt, som Ivan nævner, kan det være din påløbsbremse.
Jeg havde selv samme problem for nogle år siden med min LMC fra
1992. I dette tilfælde var det netop støddæmperen lige efter
kuglekoblingen, som var defekt. Det meste af olien var lækket,
og jeg kunne meget let trykke støddæmperen sammen med hånden.
--
Hilsen
Birger