Weber gasgrill
Fra : HK

Dato : 14-05-06 21:30

Hej alle er der nogen der har erfaringer med en Weber Q 100 gasgrill. kunne
godt tænke mig at hører lidt ris eller ros.
Har set den til 1600,00 kr. hvor den er forberedt til små gasdunke på 475
gr. kan det betale sig at bruge disse eller bliver det for dyrt

vh
Hans Kurt

Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.com/pro

Fra : peter hansen

Dato : 15-05-06 08:52

HK skrev:
> [...]
> Har set den til 1600,00 kr. hvor den er forberedt til små gasdunke på 475
> gr. kan det betale sig at bruge disse eller bliver det for dyrt

Hej Hans Kurt og alle andre læsere.
Jeg købte sådan en grill sidste forår.
Jeg er simpelthen glad for den. Bruger den næsten hver dag, når vi er på
camping, og det er vi næsten 3 dage ugentlig.
Den størelse af Baby Q er ikke alt for stor, der er plads til mad for 4
pers (afhængig af ???)
Jeg valgte at bruge 148,- til en ny slange og regulator, sådan at den nu
bruger de gule flasker, de små dåser bliver alt for dyrt i drift.
Brænderen er af rustfri stål og virker absolut godt, eneste minus er at
den er lidt svært at tænde når der er vind, tænderen sidder i det
fjerneste hjørne at gasstrømmen, så de 3 gange har jeg brugt en
grilllighter, når den så først er tændt så er den meget ok.
Son ekstraudstyr har jeg købt en weberstegeplade, som fylder ca ½ delen
af grillen, den er bare fanstatig til de ting som ikke er så gode til al
ligge på grilristen, f.eks hakkebøffer ( dem giver jeg lige ltst brune
streger på risten og så op på pladen, Den er også rigtig god til
kartofter og grønsager.
> http://www.interkoeb.dk/product.asp?product=328&sub=15&page=1

Er der mere du vil vide, ellers rigtig god grilopleverser.
Peter>

Fra : HK

Dato : 15-05-06 09:31

"peter hansen" <peter-hansen@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og grønsager.
>

> Er der mere du vil vide, ellers rigtig god grilopleverser.

Hej Peter
Mange tak for svaret men ved du hvor man kan købe slange, regulator, evt en
kugleventil så man kan lade aluflasken sidde ei vognen

MVH

Hans Kurt

Fra : HK

Dato : 15-05-06 09:31

Fra : peter hansen

Dato : 15-05-06 09:51

HK skrev:
> [...]
> Mange tak for svaret men ved du hvor man kan købe slange, regulator, evt en
> kugleventil så man kan lade aluflasken sidde ei vognen

Jeg købte min i samme butik som jeg købte grillen, men ellers tror jeg
at alle byggemarkeder og store varehuse er leveringsdygtige i
regulatorer. Jeg satte selv den nye slange på grillen. Husk at den SKAL
være tæt. Jeg tjekkede tætheden ved at tilslutte grillen til gasflasken,
så den kom gastryk på og så lidt sulfovand på ved samlingerne, der må
ikke komme bobler frem, så er der utæthed.
Håber at dette var svaret du søgte, ellers bage på een gang til
Peter

Fra : Gamle

Dato : 15-05-06 18:39

> [...]
> så den kom gastryk på og så lidt sulfovand på ved samlingerne, der må ikke

Når slangen skal sættes på regulatoren, så dyp de yderste 2 cm af gasslangen
i vand. Så glider den let på. Husk spændebånd.

Mvh.
Torben

Fra : Kelter

Dato : 15-05-06 20:38