Støtteben og boremaskine
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-06 20:55

Jeg har jo set de dovne mennesker der river boremaskinen frem og kører
støttebenene ned med denne. Og effektivt er det jo også, når man står der i
40 graders varme og ikke lige har et par kølige i køleskabet, fordi det er
fyldt op med andet hjemmefra.

Så - jeg købte en topnøgle med en 6-kant i enden hos en campingforhandler.

Hjemkommet opdager jeg så at den er 7 mm, mens min skruemaskine kun er 6 mm.

Er 6 mm normalt? Er 7?

Kan man få en konverter?

Hjælp!

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Jensen

Dato : 09-05-06 21:04

> [...]
>
> Hjemkommet opdager jeg så at den er 7 mm, mens min skruemaskine kun er 6

Hmmm jeg bruger selv altid en skruemaskine . det er bare for nemt at bruge
sådan en . men forstår ikke det med de 6-7 mm en skruemaskine kan da
tage 10mm og nogle enda 13mm

Mvh Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-06 21:49

Hans Jensen wrote:
> [...]

> bruge sådan en . men forstår ikke det med de 6-7 mm en
> skruemaskine kan da tage 10mm og nogle enda 13mm

Det er diameteren på den 6-kantede dims, som den 19mm topnøgle sidder på der
skruer støttebenene op og ned.

Capisch? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-05-06 21:11

> [...]
>
> Hjemkommet opdager jeg så at den er 7 mm, mens min skruemaskine kun er 6

Vil det sige at din skruemaskine har en adapter til bits og ikke en
"almindelig" borepatron ?
Øh - så ku det godt lyde som om din skruemaskine ikke er kraftig nok - købte
selv en 12-volts i Fakta til 100kr forrige år - den klarer det.
Som en bonus fandt jeg for nyligt en alternativ anvendelse: sku ha skiftet
vinterhjulene på bilen og hader at skrue hjulmøtikker af og på -
keeeedeligt! Men hov - er det ikke en 19mm top, der sidder på skruemaskinen
til cv'en ?
Jo - det er det. Så ka man få skiftet hjul i en fart. Men husk nu at spænde
efter med krydsnøglen

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-06 21:51

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
> meddelelse news:4460f388$0$27574$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Vil det sige at din skruemaskine har en adapter til bits og ikke en

Der er en adapter på ...

> Øh - så ku det godt lyde som om din skruemaskine ikke er kraftig nok
> - købte selv en 12-volts i Fakta til 100kr forrige år - den klarer
> det.

Den er skam kraftig nok. Men den 6-kantede dims er 1 mm for tyk til min
skruemaskine.

> [...]
> skruemaskinen til cv'en ?
> Jo - det er det. Så ka man få skiftet hjul i en fart. Men husk nu at

Det var også en af sideeffekterne jeg regnede med - så er jeg fri for at
gøre det på arbejdet :) Men det er ikke lykkedes mig at finde en løsning -
og vi kører på camping i morgen :( :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-05-06 23:19

> [...]
> gøre det på arbejdet :) Men det er ikke lykkedes mig at finde en løsning -

Hmmm - "På med filen,Palle"
Ja jeg har altså aldrig set sådan en adapter, du efterlyser. Kender kun to
str. bits; 6 mm og så de grove, du bruger i en slagskruetrækker.
Så jeg mener det altså alvorligt; gi' den grovfilen !

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-05-06 08:50

Jesper Hedegaard wrote:

> Ja jeg har altså aldrig set sådan en adapter, du efterlyser. Kender
> kun to str. bits; 6 mm og så de grove, du bruger i en
> slagskruetrækker. Så jeg mener det altså alvorligt; gi' den grovfilen !

Så kan det godt undre mig at min er 7 mm ... købt hos cv-forhandler i det
sydlige Århus. Nogen andre der har været udsat for den forbrydelse? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-05-06 10:27

Per Henneberg Kristensen skrev i
44619c12$0$27522$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Så kan det godt undre mig at min er 7 mm ... købt hos cv-forhandler i
> det sydlige Århus. Nogen andre der har været udsat for den
> forbrydelse? :)

Er din skruemaskine virkelig ikke udstyret med en borepatron, hvori din
adapter sidder fæstnet? Spindelen sætter jeg da fast på borepatronen - ikke
i en adapter.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm |
http://jan.boegh.net/Album/Verden/Lissabon/Alfama/slides/_DSC0244.html

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-05-06 10:41

> Er din skruemaskine virkelig ikke udstyret med en borepatron, hvori din
> adapter sidder fæstnet? Spindelen sætter jeg da fast på borepatronen -
> ikke i en adapter.

Jeg tror i alle er galt på den, den kan sikkert fint gå i boremaskinen, men
bitsene i den Per har købt skal være 7 mm mod standart 6 mm.

Hilsen Jørgen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-05-06 13:36

Jørgen L. wrote:

> Jeg tror i alle er galt på den, den kan sikkert fint gå i
> boremaskinen, men bitsene i den Per har købt skal være 7 mm mod
> standart 6 mm.

Den er 6 mm - men den spindel jeg har købt til cv er 7 .. :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 10-05-06 16:26

Med fare for at blande mig i noget, jeg ikke ved en dyt om:

Jeg tror Per har den fabelagtige IXU skruemaskine. Den kan KUN skrue, har
ingen borepatron ... og er 6 mm.
Har selv købt grej hos forhandleren i det sydlige Århus og monteret det på
en batteri-boremaskine.

ivan, århus

Fra : Thore

Dato : 11-05-06 11:56

On Wed, 10 May 2006 11:41:17 +0200, "Jørgen L." <Noemail@noemail.dk>
wrote:

>Jeg tror i alle er galt på den, den kan sikkert fint gå i boremaskinen, men
>bitsene i den Per har købt skal være 7 mm mod standart 6 mm.
>
>Hilsen Jørgen

Jeg købte for år tilbage en adaptor med 6-kantet stift (al'a bitholder)
ting (til borepatron-enden) med 4-kantet ½-tomme i den anden ende. Herpå
sidder en lang forlænger og en 19mm top fra et alm. topnøglesæt. Blev
indkøbt i Biltema i Hälsingborg til 25,- SEK, og har virket i 10 år...
(dog er maskinen skiftet ud, da den gamles batteri døde. Har nu en Bosch
12V 2,4 Ah pro sag. (blå) _Den_ kan...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Knud

Dato : 10-05-06 19:47

> og vi kører på camping i morgen :( :)
>
> --
> Per, Esbjerg
Holder den med Esbjerg?
Så husk til start at køre øst på, ellers bliver der så fandens vådt i bilen

Mvh Knud

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-05-06 19:59

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Holder den med Esbjerg?
> Så husk til start at køre øst på, ellers bliver der så fandens vådt i

Årh - det går da fint - helt ud til Henne Strand har vi da kørt - uden at få
våde fødder

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Knud

Dato : 10-05-06 20:10

> Årh - det går da fint - helt ud til Henne Strand har vi da kørt - uden at
> få våde fødder
>
> --
> ---------------
> Jesper Hedegaard
> GS500E når vejret spiller
> Ford når det spilder
Og Jesper, Henne Strand? Er det ud forbi de flotte store " Mennesker ved
havet " hedder de ikke sådan? Er ikke lige kendt på disse kanter.
Mvh Knud

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-05-06 20:17

> Og Jesper, Henne Strand? Er det ud forbi de flotte store " Mennesker ved
> havet " hedder de ikke sådan? Er ikke lige kendt på disse kanter.
> Mvh Knud

Arh - lidt snyd, for du skal godt nok vestpå, men over Varde. Så stik vest
er det ikke ligefrem....

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-05-06 10:29

> [...]
> i 40 graders varme og ikke lige har et par kølige i køleskabet, fordi det

Jeg købte et langt håndsving, skar det over, filede det fladt på 3 sider der
hvor det skal ind i boremaskinen.

Hilsen Jørgen

Fra : Knud

Dato : 10-05-06 19:53

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg købte et langt håndsving, skar det over, filede det fladt på 3 sider
> der hvor det skal ind i boremaskinen.
>
> Hilsen Jørgen
Smart, meget smart. Men til et normalt topnøglesæt er der da en 16 mm, som
passer til støttebenet
Mvh Knud

Fra : Jens Hansen

Dato : 11-05-06 20:58

"Per Henneberg Kristensen"
> [...]
>
> Hjemkommet opdager jeg så at den er 7 mm, mens min skruemaskine kun er 6

6 eller 7 mm ???

Er det ikke standart 1/4" = 6,35 mm.
Det er den jeg har. og den passer i min lille Bosch IXO, som dog ikke har
effekt nok til at "spænde" støttebenene helt,
men dog stadig en stor hjælp til at få dem op og ned. (og så er der lys i
den så man også kan finde benene i mørke)

Så hvis din ikke "passer" i en bits holder så ned og byt den til en der
passer.

--
-Jens Hansen
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)