Gasvarme til fortelt med blæser og termost~
Fra : peter hansen

Dato : 09-05-06 15:53

Er der nogen af jer der har erfaringer med sådan en maskine.??
Jeg synes at vores gamle gasvarmeovn med 2 kakler, har det svært med at
varme hele forteltet op, bliver let fodkoldt for dem der sidder lidt
langt fra gasvarmeren. Nogle som jeg kender sværger til petroliums
varmere, måske også ok, men meget dyre i anskaffelse. Måske findes der
flere fabrikater, jeg har kun fundet en, nemlig Watex GHCG62, koster
1699,- som hyldevare hos Silvan.
Det kunne være rart at høre kommentarer, før et evt køb.
Peter

Fra : Mona og Kim

Dato : 09-05-06 17:59

peter hansen wrote:
> [...]
> Watex GHCG62, koster 1699,- som hyldevare hos Silvan.
> Det kunne være rart at høre kommentarer, før et evt køb.

Hej Peter.

Jeg købte en gasovn af det mærke som du omtaler til min mor i marts måned.
Den kostede dog kun 899,- og er uden temostat men med blæser. Hun er glad
for den i forhold til den gamle uden blæser. Men den blæser som sidder der i
er lidt svag til at fordele varmen til hele forteltet.
Men vi købte selv en olie ovn i harald nyborg.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4460&n=10&KundeID= den koster
300,- kroner mere end den gasovn silvan har. Vi blev vildt glade for den i
påsken. og blæseren flytter noget mere luft end den gasovn jeg købte til min
mor. Og temostaten virker bare perfekt. Jeg ville klart vælge olieovnen hvis
jeg igen skulle ud og investere. Den fylder iøvrigt noget mindre en
gasovnen.

Kim

Fra : peter hansen

Dato : 10-05-06 09:35

Tak. Det var da et godt og interessant indlæg i kom med her. Virkelig
noget der får mig til at nyvurdere mit køb.

Håber på flere udmeldinger.
Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-05-06 10:32

peter hansen skrev i 4461a5bc$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:
> Tak. Det var da et godt og interessant indlæg i kom med her. Virkelig
> noget der får mig til at nyvurdere mit køb.
>
> Håber på flere udmeldinger.

Prøv at læse lidt tilbage - det er diskuteret meget før - f.eks:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.camping/browse_thread/thread/c4ab35d023cc1f5f/baa273a756e7ce86?lnk=st&q=heatmax+group%3Adk.fritid.camping&rnum=3&hl=da#baa273a756e7ce86

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.camping/browse_thread/thread/3b9d43ed5771be7b/a0ee743a4460d8c9?lnk=st&q=heatmax+group%3Adk.fritid.camping&rnum=2&hl=da#a0ee743a4460d8c9

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.camping/browse_thread/thread/c4ab35d023cc1f5f/baa273a756e7ce86?lnk=st&q=heatmax+group%3Adk.fritid.camping&rnum=3&hl=da#baa273a756e7ce86

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm |
http://jan.boegh.net/Album/Verden/Lissabon/Alfama/slides/_DSC0244.html

Fra : Mona og Kim

Dato : 10-05-06 14:28

"peter hansen" <peter-hansen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Tak. Det var da et godt og interessant indlæg i kom med her. Virkelig
> noget der får mig til at nyvurdere mit køb.
>
> Håber på flere udmeldinger.
> Peter

Du kan læse mere her:

http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?forumpostGuid=96158

Kim

Fra : peter hansen

Dato : 10-05-06 15:21

TAK
det var det jeg havde brug for
seriøse og behagelige svar.

Jeg har nu investeret 1995,- i en Carona hos Harald Nyborg.
En ovn nedsat fra 3995.

Olien var også på tilbud.
Nu bliver det så spændende når den skal tændes for første gang i næste
Weekend
DMI lover jo mindre varme, så mon ikke at
ovnen skal på sin første prøve hen over aftenen,

jeg elsker at kunne blive siddende i forteltet
uden at benene fryser af mig.

Tak og forhåbentlig go campingsommer til os alle.
Peter

Fra : SB

Dato : 10-05-06 21:36

> [...]
> købte til min mor. Og temostaten virker bare perfekt. Jeg ville klart
> vælge olieovnen hvis jeg igen skulle ud og investere. Den fylder iøvrigt

Hvor meget larmer den blæser så?

Søren

Fra : peter hansen

Dato : 10-05-06 22:39

Hej Søren.
Er det bare et misundelses opstød,
eller hvad ligger bag den bemærkning.
Peter

Fra : Mona og Kim

Dato : 11-05-06 08:15

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget larmer den blæser så?
>
> Søren

Hej.
I olieovnen larmer den ikke meget. Jeg kan ikke fortælle dig det i db men
med den normale støj som er i forteltet ligger vi ikke mærke til den. Hvor
meget den larmer er kommer vel meget an på den person som hører på den.

Kim

Fra : HSLK

Dato : 11-05-06 08:34

Hejsa

> Hvor meget larmer den blæser så?

I vores gamle vogn have vi blæser varme det har vi ikke i den vi har nu.
Blæseren på vores olie ovn larmer mindre end blæser varmen på cv gjore.

knus Henriette.

Fra : Sten Bo

Dato : 11-05-06 09:05

,

> Hvor meget larmer den blæser så?
>
> Søren

Vi har den fra HN 3003'eren og den kan næsten ikke høres på lav.

Blæseren er automatisk termostatstyret sådan at den tilpasser sig det trin
som oliefyret, der også er termostatreguleret, kører på.
Blæseren er forholdsvis stor og behøver derfor ikke køre så mange rpm - som
f.eks den i de fleste varmeblæsere - og larmer derfor mindre end dem.

Blev du klogere. Altså mindre end de fleste el varmeblæsere og næsten lydløs
ved lav effekt. Væsentligst, at den ikke har et ubehageligt støjbillede.