Niveauregulator/Caravanlift 13-15 hjul uni~
Fra : HC

Dato : 08-05-06 22:21

Hej med jer.

Ønskes: Kommentarer og oplysninger.

Jeg købte for nylig en niveauregulator (den i aluminium), fordi det kunne
lette arbejdet med at få CV-en i water.
Første gang jeg brugte den var så her i påskeferien. Der kunne jeg have
ønsket mig, at være Schwarzenegger eller en anden muskuløs mand.
Da regulatoren virkelig skulle til at løfte, gik den så sejg, at jeg måtte
bruge mit store topnøglesæt og det endda med besvær. Derhjemme prøvede jeg
så at løfte CV-en med en nyindkøbt accuboremaskine 18 V 2ah, men den
kunne heller ikke klare det.
Jeg kan oplyse, at jeg har behandlet regulatoren korrekt mht. til smøring
etc. Gevindet er heller ikke defekt.

Forleden kørte jeg så til forhandleren, hvor jeg havde købt den - spurgte
ham, om han ville demonstrere "dyret" for mig.
Det ville han gerne - men også han fik sved på panden og opgav ret hurtig.
Han kom så imidlertid med den forklaring, at når man skal bruge
regulatoren, så skal man bruge CV-ens støtteben til hælp. Dvs., at man skal
gå skiftevis fra det ene støtteben - løfte lidt der - så til det andet
støtteben løfte lidt der og så til niveauregulatoren og løfte osv.
Det synes jeg lyder mærkeligt - især nå sådan en tingest koster 800 kr.
Derfor dette indlæg.
Det skal siges, at forhandleren tog varen retur.
Jeg kunne ellers godt tænke mig sådan en niveauregulator - altså hvis den så
bare virker.

Mvh.

Hans Carlsen

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-05-06 23:46

> [...]
> Det skal siges, at forhandleren tog varen retur.
> Jeg kunne ellers godt tænke mig sådan en niveauregulator - altså hvis den

Da jeg brugte min til min 1300 kg cv brugte jeg altid skralde nøgle, og selv
der var den lidt tung.
Nu skriver du jo intet om hvad din cv vejer ?

Jeg vil i alt faldt ikke bruge sådan en til min nye cv på 1700 kg, den kører
jeg op på en kile med moveren.

Hilsen Jørgen

Fra : Bjarne

Dato : 09-05-06 07:09

In article <445fb633$0$38678$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
   "HC" <hhc@esenet.dk> writes:
> [...]
> Det skal siges, at forhandleren tog varen retur.
> Jeg kunne ellers godt tænke mig sådan en niveauregulator - altså hvis den så

Jeg har en campingvogn på 1500 kg og min niveaukile virker fint.
Som så meget andet er det bare et spørgsmål om vold. Altså kraft * arm. Så
du skal bare have et længere håndtag på. Når skralden bliver tung, bruger
jeg en på 50 cm med vippehoved, det er rigeligt til mig. Det er klart at
hvis du står og fedter med en lille fastnøgle kommer du ingen vegne.

Og så skal den naturligvis være ren og velsmurt, men det havde du jo gjort.

mvh,
Bjarne

Fra : Gismo

Dato : 09-05-06 21:37

Hej.

Kan I ikke beskrive hvordan i får CVop på
kilen, blokere i det ene hjul, fortæl, fortæl.

Gismo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-06 21:52

Gismo wrote:
> Hej.

> Kan I ikke beskrive hvordan i får CVop på
> kilen, blokere i det ene hjul, fortæl, fortæl.

Spænder bilen på og bakker op på den :)

Og ellers er det bare et spørgsmål om at være nok personer til at skubbe ..
:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-05-06 23:39

> Spænder bilen på og bakker op på den :)
>
> Og ellers er det bare et spørgsmål om at være nok personer til at skubbe
> .. :)
>
> --

Pjat jeg kobler moveren på tænder for fjernbetjeningen og kører så langt
op som der skal til og så sætter jeg den anden kile ind modsat så den står
stabilt selv om jeg kobeler moveren fra.

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-05-06 23:42

> Kan I ikke beskrive hvordan i får CVop på
> kilen, blokere i det ene hjul, fortæl, fortæl.

Før jeg fik mover brugte jeg om muligt bilen til at få den op, det var dog
lidt kringlet specielt hvis græsset var vådt, så fedtede bilen let.

Derfor købte jeg caravanliften og den fungerede da fint med vores 1300 kgs
vogn, men jeg har ikke prøvet med vores nuværende 1600 kg. vogn.

Hilsen Jørgen

Fra : Bent Nielsen

Dato : 10-05-06 22:27

For at få en campingvogn op på en kile, kan man bruge de klodser som skal
være med campingvognen til at blokere det modsatte hjul, derefter kan man
såmænd let få det ikke blokerede hjul op på en kile ved at vrikke vognen.
mvh
Bent

Fra : Søren

Dato : 10-05-06 10:34

> Det skal siges, at forhandleren tog varen retur.
> Jeg kunne ellers godt tænke mig sådan en niveauregulator - altså hvis den
> så bare virker.

Jeg bruger en Alko donkraft
http://www.alko.de/fahrzeugtechnik/caravan/zubehoer/ersatzheber.html
på en 1300 kg. CV.
Der har jeg ikke problemer med at løfte, men jeg skal passe på at den sidder
helt i lod så den ikke skubber vangen skæv.

Fra : Preben Knudsen

Dato : 11-05-06 00:50

Jeg har løst problemet for 69,50 kr.+ nogle træklodser.
" Onkel Harald har en lille hydr. dunkraft
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1022&Grp=61&n=60100
som jeg bruger, sammen med hlodser af forskellig højde. har 4 klodser
med, som iøvrigt tit bruges til andre formål.

mvh.
Preben