Campingbord - hvor stort og hvordan ?
Fra : Jesper Hartoft

Dato : 30-04-06 19:18

Hejsa.

Vi har i et par haft en sammenklappeligt bord som dette:
http://www.movera.com/en/?navID=102&pID=1539&tpl=details&lang=2

Det er mildt sagt ikke særlig stabilt !!

Vi er nu på udkig efter noget i ca. samme størrelse, men som står bedre
og udfordringen her er hvor man gør af bordet på turen til/fra det
sydlige Europa?
Jeg kan ikke se hvor jeg skal gøre af et bord i en fornuftig størrelse,
når det ikke kan klappes sammen - hvad gør andre ?

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Jens

Dato : 30-04-06 21:24

"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan ikke se hvor jeg skal gøre af et bord i en fornuftig størrelse,
> når det ikke kan klappes sammen - hvad gør andre ?

Vi har et af samme type, mærket "lalleman" og det ER noget "lalleværk" - et
lille skub og al kaffen flyder over hele bordet.

Vi har i flere år medbragt et ovalt hvidt støbt plastikbord med 4 aftagelige
ben, købt i Superbest til 169 kr.

Undervejs til sydens sol har vi det liggende på en køje i campingvognen og
når der skal sove een i køjen på turen, lægger vi det under campingvognen så
længe. Det er selvfølgelig bøvlet end at have det i bunden af bagagerummet,
men det er et godt stabilt (og relativt let) bord.

/Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-04-06 23:30

> [...]
> Jeg kan ikke se hvor jeg skal gøre af et bord i en fornuftig størrelse,
> når det ikke kan klappes sammen - hvad gør andre ?

Køber et sammenklappeligt, som samtidig også er stabilt.
Vi købte for flere år siden et for ca. 500 kr. Det er forholdsvist tungt,
men benene kan klappes sammen og det er meget stabilt. Jeg kan ikke huske
navnet på det, men hos cv forhandlerne har de masser af borde med ben, som
kan klappes sammen og er stabile. Besøg en af dem og find et, som passer Jer
i størrelse. Vi har vores liggende på sengen når vi kører.

Kurt

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 01-05-06 20:22

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> kan klappes sammen og er stabile. Besøg en af dem og find et, som passer Jer
> i størrelse. Vi har vores liggende på sengen når vi kører.

Jeg fik vist ikke forklaret mig godt nok, det vi har nu, har en todelt
plade - dvs. selve bordpladen kan klappes sammen og ikke kun benene (kan
ses tydeligt på linket).

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-05-06 23:18

> [...]
>
> Jeg fik vist ikke forklaret mig godt nok, det vi har nu, har en todelt
> plade - dvs. selve bordpladen kan klappes sammen og ikke kun benene (kan

Jeg så det også tydeligt, men opfattede det ikke som et krav.
Jeg har så ingen forslag. Vi gik selv bort fra disse modeller, da de var
vakkelvorne, som du selv beskriver.
Desto flere drejeled/hængsler desto flere muligheder for slør.

Kurt

Fra : Jens

Dato : 02-05-06 17:32

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vakkelvorne, som du selv beskriver.
> Desto flere drejeled/hængsler desto flere muligheder for slør.

Min erfarring med mit "Lallemand" bord er at ustabiliteten kommer fra de
tynde ben - den udklappede plade er stiv som et brædt.

/jens

Fra : Sten Bo

Dato : 02-05-06 06:52

> [...]
> Jeg kan ikke se hvor jeg skal gøre af et bord i en fornuftig størrelse,
> når det ikke kan klappes sammen - hvad gør andre ?

I kunne også overveje 2 mindre, 4 kantede borde, der ved behov sættes sammen
til et større.

Anke, hvis terænget er meget ujævnt og man har bøvl med at få dem til at
blive ens i højden.

Jeg kan godt li justersystemet trinløst uden skruer på denne type - og
syntes bordet virker nogenlunde solid.
http://www.movera.com/en/?navID=64&pID=106&tpl=details&lang=2,

Vi har ellers et af de store ovale, vægt 24 -25 kg der står urokkeligt -
meget solide ben og plade, købt da ungerne var små, netop fordi vi var
trætte af risteriet. Men det fylder og vejer, og så faldt vi for et outwell
alu - lamel bord - pænt, koldt på bare arme, uden justering, og meget
gyngeloren. Kan ikke anbefales. Bortset fra at det smart kan være i en taske
og kun vejer 5-6 kg. Jeg har set en type, andet mærke, hos forhandlere m.
hængekøje (stof hylde) under, der er mere solid, men også tidskrævende at
stille op.

Venner købte 2 små billige borde hos Larsen og klarer sig fint med at sætte
dem sammen. Men de er lige lovlig små. Men også en løsning.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-05-06 19:15

Sten Bo skrev i 4456f374$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Jeg kan godt li justersystemet trinløst uden skruer på denne type - og
> syntes bordet virker nogenlunde solid.
> http://www.movera.com/en/?navID=64&pID=106&tpl=details&lang=2,

Præcis sådan et har vi - og er gevaldigt tilfredse med det.

vh
Jan
--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Sten Bo

Dato : 04-05-06 15:24

> [...]
> valgt
> at sabotere visningen i andre browsere, når sider genereres fra Powerpoint

Og Jan, jeg kan ikke få slideshowet til at køre i Explorer, men må klikke et
billede frem a gangen. Det har kørt tidligere. Og vi har PowerPoint, men det
skulle netop ikke være nødvendigt. (Jeg forventer ikke, at du ved hvorfor
det ikke kører her).

Jeg kan godt se billederne i firefox, men formaterne blir lidt forkerte.

Meget flotte billeder.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-05-06 20:02

Sten Bo skrev i 445a1059$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> [...]
> PowerPoint, men det skulle netop ikke være nødvendigt. (Jeg forventer
> ikke, at du ved hvorfor det ikke kører her).

Nej, men jeg er godt nok ikke tilfreds med Powerpoint som
web-præsentationsprogram. Der er bare alt for mange mystiske og tilfældige
effekter.

> Meget flotte billeder.

Monne tak!

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm |
http://jan.boegh.net/Album/Verden/Middelalderfestival_i_Bevagna/index.html

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-05-06 19:40

> [...]
>
> Venner købte 2 små billige borde hos Larsen og klarer sig fint med at
> sætte dem sammen. Men de er lige lovlig små. Men også en løsning.

Godt jeg lige åbnede linket til det bord, du anbefaler Sten Bo.
For det er lige det bord, jeg sku til at anbefale, så nu blander jeg mig
bare i koret.
Vi købte vores for 2 år siden og er meget glade for det - den store model,
der trods alt kun vejer 7 kg.
Stort nok til os 2 voksne og tøsen, der nu er 8 år. Bordpladen er
understøttet af et meget solidt og let system til at stive den udklappede
plade af - ingen vaklen der. Benene er ret stabile - bevares, du kan da
flytte det ved at skubbe til det. Men det er altså alligevel hverken
lykkedes os eller vor datter at få noget til at skvulpe over endnu !
Eneste lille gene er systemet til at skyde benene ud + justere højden; de
nederste rør, der skyder op i de øverste rørdele er noget ømfindtlige over
for jord, grus o.l. Så kan fjederen inde i benet ikke skyde benet ud af sig
selv - klares dog ved at tørre dem af en gang imellem. Ellers et kanon
system til at justere benene med - du kan hurtigt og alene stille bordet op
og bruge en hånd til at løfte bordet med og den anden hånd til at udløse
benenes låsemekanisme med et efter et.
Og se nu lige lidt omkring i jeres cv før i køber bord. Tænk over hvor i vil
pakke bordet ned - og mål så lige om det kan være der. Vores gamle vogn
havde en tværvendt dobbeltseng - der måtte jeg flytte på understøttelsen for
at få plads til det folde-bord og 3 højryggede stole. I vor nye vogn kan vi
slet ikke ha stolene, så vi måtte ud og købe nye stole "på mål" !

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder