Camping tur til Frankrig med/uden GPS
Fra : Ole Christensen

Dato : 22-04-06 13:27

Tråden "Camping tur til Frankrig" er vel ved at blive lidt lang og
måske ikke rigtigt i tråd med overskriften.
Så, lad os fortsætte den her. Med et postulat som:
At være mod GPS navigation ser jeg mest af alt som at
være en slags maskinstormer.
Det er blot uvidenhed, som styrer diverse GPS
modstanderneas indstilling/modstand?

--
Mvh. Ole

Fra : KHH

Dato : 23-04-06 06:41

Fordi man ikke kan se fornuften i, at investere en mindre formue i et
instrument, der kun bruges tre uger i ferietiden, er man vel ikke
maskinstormer.
Når tilhængere af GPS skriver, at det er næsten en umulighed, at tage på
campingferie uden GPS, kan det da med rette siges, at dette er en
overdrivelse.

GPS er en fantastisk opfindelse, men den er absolut ikke undværlig, hvis man
planlægger sin ferie og sørger for at de kort man skal bruge, anskaffes i
god tid, både de kort til de lange ture, men absolut også kort til lokale
destinationer.

En GPS er udmærket, men skal du til for eks. den østlige del af EU, er det
total mangel på lande som Ungarn, Tjekkiet og andre østeuropæriske lande,
hvis disse kort skulle findes skal der igen bruges formuer på at anskaffe
disse, oven i den mindre formue en GPS koster, og jeg vælger at bruge penge
på ferien fremfor penge på unødvendig elektronisk udstyr.

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 26-04-06 17:33

der er du da helt galt afmarcheret , har lige købt et kombineret kort over
tyskland og tjekkiet samt et seperat kort over ungarn.Disse produkter kan
købes hos garmin DK. og koster ikke en formue som påstået . SÅ DEBATER IKKE
OM NOGET DU IKKE HAR FORSTAND PÅ

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-04-06 19:19

bent bundgaard lausen skrev i
444fa0ce$0$60784$157c6196@dreader1.cybercity.dk dette:
> [...]
> produkter kan købes hos garmin DK. og koster ikke en formue som
> påstået . SÅ DEBATER IKKE OM NOGET DU IKKE HAR FORSTAND PÅ

Det var dog en gevaldig råben op!

Hvis jeg skal bruge Garmin på min sommerferie som den forventelig kommer til
at se ud i år, er der tale om en investering i kort på ca. 5000 bobs. Det
synes /jeg/ er lidt mere end en mindre formue, tingen taget i betragtning.

KHH ta'r altså fejl, når han mener at 'GPS er en fantastisk opfindelse' og
'En GPS er udmærket'? (Hint: du citerer som en brækket arm - kig på
www.usenet.dk - der er der en glimrende beskrivelse af god citatteknik).

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm |
http://jan.boegh.net/Album/Verden/Middelalderfestival_i_Bevagna/index.html

Fra : KHH

Dato : 26-04-06 21:37

Alt hvad der koster over kr. 200,00 på unødvendig legetøj, mener jeg er en
mindre formue.

Og jeg har endnu ikke set en GPS til under en tudse.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-04-06 07:32

bent bundgaard lausen wrote:

> [...]
> over tyskland og tjekkiet samt et seperat kort over ungarn.Disse
> produkter kan købes hos garmin DK. og koster ikke en formue som

Hvad koster de da?

SÅ DEBATER IKKE OM NOGET DU IKKE HAR FORSTAND PÅ

Ha!

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren Trelborg

Dato : 23-04-06 11:08

Vi har GPS. Der hvor jeg synes at det er rigtigt rart på ferie er når vi er
kørt fra motorvejen ind i en by for at finde overnatning el.l. så vil GPS
lede os retur til til vejen, også selv om vi ikke lige kan få vendt med
campingvognen eller der er en ensrettet vej, og jeg behøver ikke følge dens
forslag, for så snart jeg er kørt forbi den foreslåede men meget smalle vej,
så finder den en ny løsning.
Vores GPS er ikke fastmonteres, så vi bruger den også til fods i større
byer, hvor vi kan gemme punktet for bilens parkering, og så ellers gå rundt
i byen i timevis (uden at bruge GPS), og først finde GPS-en frem, når vi vil
ledes retur til bilen - jeg har inden dette prøvet at gå rundt i Avignon med
trætte unger for at lede efter bilen.
Men jeg er helt enig i at man selvfølgeligt sagtens kan finde frem på det
overordnede vejnet uden GPS, så der er det mest en luksus som kan fortælle,
hvornår næste rasteplads kommer, hvor lang tid til overnatningssted o.s.v.
fordi vi bruger "Point of Interest" meget. Ud over at den ved hvor fx.
campingpladserne ligger, så har den også telefonnumre m.v. så vi kan ringe
på forhånd og høre om der er plads - det er ret effektivt med børn i bilen
at kunne ringe og få bekræftet og så fortælle ungerne at vi er fremme og ca.
22 minutter.