motorvejsmærkater
Fra : jan kristensen

Dato : 18-04-06 22:29

hej.

Jeg læste lige på en hjemmeside noget om motorvejsmærkater
er det noget som bliver brugt i Frankrig ?.
eller betaler man 'bare' når man kommer til en mortorvej.

mvh jan

Fra : Sten Larsen

Dato : 18-04-06 23:11

> Jeg læste lige på en hjemmeside noget om motorvejsmærkater
> er det noget som bliver brugt i Frankrig ?.
> eller betaler man 'bare' når man kommer til en mortorvej.
> mvh jan

På de lange stræk tager man en bon ved starten, og betaler når man kører fra igen. På de meget korte stræk betaler man til en mand
(dame) i et bur, eller kaster mønterne ned i en dertil indrettet beholder.
Se mere og tariffer på: http://www.autoroutes.fr
/StenL

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-04-06 23:19

jan kristensen <garsdal@it.dk> skrev:
> [...]
>er det noget som bliver brugt i Frankrig ?.
>eller betaler man 'bare' når man kommer til en mortorvej.

Det bruger du ikke i Frankrig, der betaler du "bare" ved kassen
med kort eller kontanter.
Mærkater er noget der bruges i Schweiz og vist nok også i Østrig.

Ole

Fra : Kent

Dato : 21-04-06 22:10

"jan kristensen" <garsdal@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det noget som bliver brugt i Frankrig ?.
> eller betaler man 'bare' når man kommer til en mortorvej.

Se her hvilke vigtige papirer, du skal huske på rejse i
forskellige lande:

http://www.fdm.dk/public/Presse/pressemeddelelser/ferie/pressemeddelser/2005/vigtigepapirer.htm

Og så bør du spare dig selv for en del besvær og bestille
motorvejsmærkaten HJEMMEFRA i ro og mag. En motorvejsmærkat
gældende i 10 dage i fx. Østrig koster kun 58,00 kr. Til gengæld
skulle det koste 6.000 kr. at blive taget UDEN motorvejsmærkat
i samme land .
Bestil dem her:

http://netbutik.fdm.dk/public/fdmshoppen/varerprafdeling.asp?ID=21

God tur .