Køje i campingvognen
Fra : Webpoint

Dato : 17-04-06 22:53

Hej

Er der nogle af jer, som har prøvet at lave en køjeløsning i campingvognen.

Vi er 2 voksne og 1 barn, som bruger hele den store rundsiddegruppe når vi
skal sove. Kunne vi etablere en køje / hems over den lille rundsiddegruppe,
så kunne vi voksne ligger der og barnet i køjen.

Ideer modtages med tak !

Kim

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 17-04-06 23:22

Webpoint skrev:
> [...]
> skal sove. Kunne vi etablere en køje / hems over den lille rundsiddegruppe,
> så kunne vi voksne ligger der og barnet i køjen.

En sådan løsning er i flere vogne, bl.andet min Adria Unica 461 UB hvor
skabet over den lille siddegruppe kan omdannes til en køje.

Det var måske en ide at se nærmere på de vogne der har det og få
inspiration, der er lidt billeder af forskellige løsninger her
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/tema_kojevogne/kojevogne_2003_07a.asp
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/tema_kojevogne/kojevogne_2003_07b.asp
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/tema_kojevogne/kojevogne_2003_07c.asp

--
Keld Rasmussen

Fra : SB

Dato : 18-04-06 19:38

"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det var måske en ide at se nærmere på de vogne der har det og få
> inspiration, der er lidt billeder af forskellige løsninger her

En sprite 400 fra midt i 70'rne har også en smart løsning med en udtrækskøje

Søren

Fra : Jens

Dato : 18-04-06 20:04

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal sove. Kunne vi etablere en køje / hems over den lille
> rundsiddegruppe, så kunne vi voksne ligger der og barnet i køjen.

Problemet er at få fat i de bærende træ-stivere i væggen.

Jeg kender een der har lavet det i en gammel CV. Han monterede 4 lodrette
brædder fra gulvet op til der hvor køjen skulle være - to i hver ende og
lavede en køje af 2 rundstokke og en canvas-pose som bund med en madras i.

Hvor godt man sover i den ved jeg ikke, men det er da en ide.

Mvh

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-06 22:41

Hej
Har selv købt en køjeseng hos www.hks-camping.dk til brug i en Knaus årg 93.
Jeg har lavet et par lægte til den at stå på. Mine piger på 6 & 8 år søver
fint i den.
Overvej om I ikke har plads til den brede, den ville jeg købe hvis jeg
skulle købe nu.
Se
http://butik.hks-camping.dk/advanced_search_result.php?keywords=k%F8jeseng

God ferie
Peter

Fra : Webpoint

Dato : 20-04-06 21:03

Hej Peter.

Du har ikke tilfældigvis et billed af din konstruktion ?

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 22:46

Hej Kim
Jo, jeg kan godt tage et billede i weekende, hvis det stadig vil have
interesse.

/Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-06 12:33

"PeterB" <peter123ATmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, jeg kan godt tage et billede i weekende, hvis det stadig vil have
> interesse.

Der var engang det kun tog 1/100 sekund at tage et billede. Nu skal man have
både ledninger og computer til hjælp :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 19:33

Nej Per
PCen skal ikke med, men ting, f.eks. arbejde, familie og fritidsinteresser
(udover camping) tager tid.
Ja i "gamle dage" tog det kun 1/100 sec. at tage billedet, men hvor lang tid
tog det før det kunne ses?? )

/Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-04-06 12:03

Per Henneberg Kristensen skrev i
4448c2fc$0$27626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Der var engang det kun tog 1/100 sekund at tage et billede.

....og en fremkalderanstalt, fotohandler eller mørkekammer med bunker af
væsker og dingenoter.

> Nu skal
> man have både ledninger og computer til hjælp :)

Kun hvis man gider. I øvrigt er det også noget lort at Guttenberg opfandt
bogtrykkerkunsten. Tænk alle de flotte håndskrifter, der ikke er lavet af
den grund.

vh
jan

--