Veje cv op?
Fra : MAndersen

Dato : 17-04-06 10:29

Jeg har lige købt en TEC 510 fra 00.
Vognen har en ev på 1075 kg. og en totalvægt på 1300 kg. Hvordan finder jeg
ud af, om jeg kan veje vognen op til 1400 kg. tv?

Jeg har forsøgt på campingstuff.dk

MAndersen

Fra : HSLK

Dato : 17-04-06 14:55

Hejsa
..
> Jeg har lige købt en TEC 510 fra 00.
> Vognen har en ev på 1075 kg. og en totalvægt på 1300 kg. Hvordan finder
> jeg ud af, om jeg kan veje vognen op til 1400 kg. tv?

vi ringede til statensbil inspektion og spurte måske de også kan svare dig
på dit spørgsmål.

knus Henriette.

Fra : Jens

Dato : 17-04-06 17:28

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vognen har en ev på 1075 kg. og en totalvægt på 1300 kg. Hvordan finder
> jeg ud af, om jeg kan veje vognen op til 1400 kg. tv?

Kravler ind under campingvognen og ser hvad der står på skiltet på akslen,
hvis der står 1300kg her er der ikke noget at gøre.
Står der en højere vægt skal du nok prøve at køre til en synshal og høre
hvad de vil have af papirer.
MVH
Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-04-06 06:43

> [...]

> Vognen har en ev på 1075 kg. og en totalvægt på 1300 kg. Hvordan finder
> jeg ud af, om jeg kan veje vognen op til 1400 kg. tv?

Bilinspektionen hopper ind under campingvognen for at se hvad der står på
akslen - det kan du også lige så godt gøre ;)

--
Per, Esbjerg
Been there .... got the T-shirt.

Fra : 7100 Vejle

Dato : 21-04-06 18:14

> [...]
> Per, Esbjerg
> Been there .... got the T-shirt.
>
> Er det så bare for at Staten kan få nogen flere penge i kassen at
lasteevnen er sat lavere end den i realitetens kunne være.
For det koster vel penge at få CV'en vejet op.
Erling

Fra : MAndersen

Dato : 22-04-06 15:39

"7100 Vejle" <smeden-31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> lasteevnen er sat lavere end den i realitetens kunne være.
> For det koster vel penge at få CV'en vejet op.
> Erling

Det er nok fordi, jo højere totalvægt du har, jo færre vogne må køre med
dem.

MAndersen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-04-06 17:04

> [...]

> lasteevnen er sat lavere end den i realitetens kunne være.
> For det koster vel penge at få CV'en vejet op.

Det koster formentlig også en erklæring fra importøren - det gjorde det for
mig i 1997, en Knaus. Men jeg halvklarede ved at hente erklæringen i
Tyskland til 30% af prisen .. Det var adskillige tusinde jeg sparede
dengang.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens Hansen

Dato : 22-04-06 19:12

> Bilinspektionen hopper ind under campingvognen for at se hvad der står på
> akslen - det kan du også lige så godt gøre ;)
>
> --
> Per, Esbjerg

Husk at dækkenes load index skal passe til den høje belastning.

--
-Jens Hansen
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-04-06 17:03

"Jens Hansen" <jensbh@BADgmail.com> skrev i en meddelelse

> Husk at dækkenes load index skal passe til den høje belastning.

Det er det næste de kikker efter i synshallen ...

--
Per, Esbjerg