Vinduesrammer og dekobånd
Fra : Webpoint

Dato : 10-04-06 20:14

Hej

I min cv, er der nogle hvide kantbånd som vel sagtens skal gøre det ud for
en vindueskarm. Men de har en irriterende evne til at hoppe ud i hjørnerne.
Sikket fordi de bliver stive eller tørre ud.

De er så vidt jeg kan vurdere af plastik.

Har tidligere udskiftet dem med nye bånd, men de er hundedyre og iøvrigt
svære at få på.

I de udendørs skinner og rammer omkring vinduerne, løber der et plastbånd,
som også mister sin spænstighed og derved hopper ud af de rammer / skinner
de ligger i.

Jeg tror ikke de umiddelbart har anden end en pyntefunktion, men det pynter
jo ikke specielt når de hænger ud af skinnerne.

Hvordan takler I andre disse problemer ?

Kim

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-04-06 23:05

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pynter jo ikke specielt når de hænger ud af skinnerne.
>
> Hvordan takler I andre disse problemer ?

Hej Kim

Hvis opbygningen af gummilisten ligner dem, man bruger til både-vinduer, har
de en anden funktion; nemlig at holde ruden fast ! Prøv at forestille dig
gummilisten i profil som et X. Øverst sidder ruden, nederst har du
campingvognens væg og i begge sider af X'et har du så listerne. Grunden er
at en gummi-liste uden pynte-listerne bliver så stiv at du sikkert ikke kan
få ruden mast ind på plads - nu kan du sætte ruden i (med et vist besvær) og
så sætte listen i (også med en del besvær).
Jeg tror dog at den smalleste af listerne reelt er til pynt - den er der
nemlig lang fra altid.
Har selv prøvet at skære og montere nye ruder i en mindre båd - og ude at
afmontere pynte-listen (der var kun en) var det helt umuligt af få mast
ruden på plads.

Hvis du er heldig med målene på din gummi-liste kan du finde pynte-listerne
hos en bådudstyrs forhandler...eller måske vil helt nye lister være
billigere ? Og måske vil friskt gummi holde bedre tæt ?

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder