Kulilte og campinggas
Fra : Webpoint

Dato : 09-04-06 21:09

Hej

Jeg har fået fingerne i en gasalarm (
http://winbest1.en.ec21.com/GC00916684/CA00916685/Gas_Detector.html ) som
skulle kunne detektere både kulilte ( Coal Gas ) og Camping Gas ( Natural
Gas ) samt noget de kalder LPG.

Nu er mit spørgsmål så !

Hvor skal den installeres for at være sat korrekt op ?

Jeg mener at huske at kulilte er en tung gasart, som ligger sig nede fra og
op - hvorimod campinggas fylder rummet oppe fra og ned.

Skal den så sidde midt i ?

God råd modtages gerne !

Kim
Odense

Ps. Gav 275,00 for alarmen. Blev jeg snydt ?

Fra : Webpoint

Dato : 09-04-06 21:18

Fandt lige et factsheet på detectoren : http://winbest.com.cn/en/eJDY338.htm

Kim

Fra : Gamle

Dato : 09-04-06 22:02

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at huske at kulilte er en tung gasart, som ligger sig nede fra
> og op - hvorimod campinggas fylder rummet oppe fra og ned.
>
> Skal den så sidde midt i ?
>
> God råd modtages gerne !

Forkert.

Kulilte vejer ca. det samme som alm luft, så i princippet stiger kulilten
op, da varm luft stiger op og derved trækker kulilten med.
Flaskegas er tungere end luft og samles ved gulvet.
En føler under loftet til kulilte og en føler ved gulv til gas.
Og hvis du ikke tror mig, så ring til f.eks. BP.
Det var faktisk det jeg gjorde i sin tid.
En seperat gasalarm koster ca. 350,00 kr og ligeledes for en kuliltealarm.
Kan købes hos BP

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 09-04-06 22:13

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op, da varm luft stiger op og derved trækker kulilten med.
> Flaskegas er tungere end luft og samles ved gulvet.

Gå ind her og læs dig til lidt mere viden. Vi skulle jo gerne beholde dig
som campist i mange år.
http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?forumpostGuid=53976

Mvh.
Torben