Fibertex !
Fra : Jens

Dato : 08-04-06 22:06

Hej

Det er blevet så moderne at lægge en fiberdug under fortelttæppet.

Kan nogen ikke lige hjælpe mig med at forstå hvilke fordele man opnår ved
det og kan man ikke bare købe noget bassin-dug eller flise-filt eller ...

Jeg kan godt se fidusen ved at lægge en strimmel hele vejen rundt så
græskanterne ikke bliver smasket til, men skal der ogsp dug under resten af
tæppet og har man stadig en tæt pressening under også.

Fortæl, fortæl !

Mvh

Jens

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 10-04-06 08:03

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> græskanterne ikke bliver smasket til, men skal der ogsp dug under resten
> af tæppet og har man stadig en tæt pressening under også.

Det er en ny dille - men den er nu ikke så tosset.

Du kan sagten bruge flisefilt, eller hvad som helst andet, som kan holde
grus og jord ude, men lader vand gå igennem. Isabellas Ground Cover er efter
sigende udviklet, så det ikke nedbrydes af solen. Jeg har brugt alm.
fiberdug i flere år, og det blev nu heller ikke nedbrudt.

Så har jeg brugt gartnerfilt - det som gartnerierne har på deres
planteborde. Det fungerer fint og holder i 3-5 år. Med denne sæson har vi så
sat et nyt forsøg igang; Vi har hos DLG købt en 15x5,5m mark-presenning, som
har samme egenskaber. Det er til flere gange. Presenningen er flettet
plastik, der lader vand passere.
Pris 225,- kr. - noget billigere end de øvrige løsninger, og markant
billigere end Isabellas Ground Cover.

Formålet er, som du selv skiriver, at spare på rengøringen, når sæsonen
slutter. Tidligere var græskanterne møgbeskidte, og det var træls at gøre
dem rent en sk...kold efterårsdag. Nu er kanterne højst våde, og skal kun
tørres af.

Vi lægger underlaget under en vandtæt presennening, og oven på denne lægger
vi så en lag af det tynde isoleringsmateriale, som man lægger under
trægulve. Så går kulden ikke så nemt i gennem. Og øverst ligger så det alm.
camping-gulvtæppe. Og hver del vejer meget lidt og fylder stort set
ingenting.

/Flemming U

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-04-06 09:35

Flemming Udbjørg skrev i 443a031e$0$15794$14726298@news.sunsite.dk
dette:

> [...]
> under trægulve. Så går kulden ikke så nemt i gennem. Og øverst ligger
> så det alm. camping-gulvtæppe. Og hver del vejer meget lidt og fylder

Døjer I aldrig med at det blæser ind under gulvtæppet? Jeg synes tit jeg er
ude for at hele gulvtæppet står og 'bølger', når der er lidt frisk vind.

mvh
Jan

Fra : Jens

Dato : 10-04-06 20:57

> [...]
>
> Døjer I aldrig med at det blæser ind under gulvtæppet? Jeg synes tit jeg
> er ude for at hele gulvtæppet står og 'bølger', når der er lidt frisk

Tak for info.

Jeg har købt 25m x 1m flisefilt i Silvan for 219 kr og vil gøre som Flemming
fortalte. Det hvide skumplast til trægulve har jeg faktisk en halv rulle af,
så den ryger også med på forårscamping.

Jow, tæppet flyver somme tider en tur op i luften. Når vinden er "på" lægger
vi nogle mursten som vi har med til samme formål. De pynter ikke, men de
hjælper

/jens