Hvorfor fortolkes stien forkert?
Fra : Puk

Dato : 19-04-06 13:17

Hej alle

Jeg har et problem i forbindelse med installation af long-running scheduler
database til WebSphere XD. Men jeg er overbevist om, at det er et Java
problem.

Når jeg kører java kommandoen med -D option fortolkes den sidste sti mit
argument simpelthen forkert.

Se her:

C:\Program
Files\IBM\WebSphere\AppServer\db>java -Djava.ext.dirs=../cloudscape/lib -Dij.protocol=jdbc:db2j:com.ibm.db2j.tools.ij
.../longRunning/CreateLRSCHEDTablesCloudscape.ddl
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError:
///longRunning/Create
LRSCHEDTablesCloudscape/ddl

Fremfor at lede efter CreateLRSCHEDTablesCloudscape.ddl ledes der efter
CreateLRSCHEDTablesCloudscape/ddl.

Der er garanteret tale om en eller anden dum lille ting, som bare ikke er
sat rigtigt i mit environment, men hvad?

Kan nogen hjælpe?

Mange hilsner
Puk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-06 13:52

"Puk" <walnut@get2net.dk> writes:

> Fremfor at lede efter CreateLRSCHEDTablesCloudscape.ddl ledes der efter
> CreateLRSCHEDTablesCloudscape/ddl.

Hvad er det præcis du ønsker at indlæse. Det du beskriver er
standardopførsel for at lede efter en given udpakket klasse.

Hvis du ønsker at indlæse en DLL-fil (altså med binær kode i), er du
nok nødt til at kalde en javaklasse der kan indlæse den, og så angive
DEN klasses navn på kommandolinien.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Puk

Dato : 19-04-06 14:01

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Hvad er det præcis du ønsker at indlæse. Det du beskriver er
> standardopførsel for at lede efter en given udpakket klasse.

Der er ikke tale om en udpakket klasse men derimod om en Data Definition
Language fil.

Jeg forsøger simpelthen at installere den database, som følger med WebSphere
XD til brug ved opsætning af execution environment for long-running
scheduler (der er en del af WebSphere XD). Long-running scheduler bruges
til at afvikle batch jobs i WebSphere.

> Hvis du ønsker at indlæse en DLL-fil (altså med binær kode i), er du
> nok nødt til at kalde en javaklasse der kan indlæse den, og så angive
> DEN klasses navn på kommandolinien.

Jeg prøver sådan set blot at følge vejledningerne i IBMs infocenter til
installation af denne her database, da jeg er igang med at forsøge at finde
ud af, om vi kan bruge WebSphere XD til batch afvikling i det projekt jeg
medvirker i for tiden.

Her står der følgende:
1.. Select and create a directory to store the database files. The
remainder of these instructions will refer to this directory as <db_dir>.
2.. Change the current directory to <db_dir> and issue the following
command:<WAS_install_root>/java/jre/bin/java -Djava.ext.dirs=<WAS_install_root>/cloudscape/lib
-Dij.protocol=jdbc:db2j: com.ibm.db2j.tools.ij
<was_install_root>/longRunning/CreateLRSCHEDTablesCloudscape.ddl
Jeg har så udført step et, og lavet en folder til database filerne (den som
i mit eksempel ovenfor er C:\Program Files\IBM\WebSphere\AppServer\db ) og
forsøger så at gennemføre step to (hvor min was_install_root er C:\Program
Files\IBM\WebSphere\AppServer dog har jeg lagt stien til java kommandoen ind
i min path, så jeg ikke behøver at skrive hele stien hver gang).

Sjovt nok har jeg fået det til at virke helt fint på en anden maskine, hvor
java kommandoen altså godt forstod at indlæse .ddl filen fremfor at lede
efter /dll. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad forskellen er på
de to maskiner, der skulle resultere i, at java kommandoen opfører sig
anderledes.

Mange hilsner
Puk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-06 14:28

"Puk" <walnut@get2net.dk> writes:

> Der er ikke tale om en udpakket klasse men derimod om en Data Definition
> Language fil.

Så mangler du nok enten en "-jar etellerandet.jar" eller et klassenavn
lige inden dit filnavn.

> command:<WAS_install_root>/java/jre/bin/java -Djava.ext.dirs=<WAS_install_root>/cloudscape/lib
> -Dij.protocol=jdbc:db2j: com.ibm.db2j.tools.ij
> <was_install_root>/longRunning/CreateLRSCHEDTablesCloudscape.ddl

Der må mangle noget her.

> [...]
> efter /dll. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad forskellen er på
> de to maskiner, der skulle resultere i, at java kommandoen opfører sig

Næh, det lyder for mig som om der mangler noget.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 19-04-06 18:06

Puk wrote:
> -Dij.protocol=jdbc:db2j:com.ibm.db2j.tools.ij

Prøv med
-Dij.protocol=jdbc:db2j: com.ibm.db2j.tools.ij

Det matcher dit senere indlæg med vejledningen.....

Effekten er at com.ibm.db2j.tools.ij bliver til navnet på den klasse
som skal køres, i stedet for at være en del af ij.protocol property.

Fra : Puk

Dato : 19-04-06 19:38

"Johnnie Hougaard Nielsen" <sfromis@post1.tele.dk> wrote in message

Hej Johnnie

> Prøv med
> -Dij.protocol=jdbc:db2j: com.ibm.db2j.tools.ij
>
> Det matcher dit senere indlæg med vejledningen.....

Tusind tak for hjælpen Jeg har stirret og stirret på den skide sti og
så har jeg ikke kunnet se skoven for bare træer. Du er simpelthen en engel.

> Effekten er at com.ibm.db2j.tools.ij bliver til navnet på den klasse
> som skal køres, i stedet for at være en del af ij.protocol property.

Ja selvfølgelig gør den det, og hvis ikke jeg var så stæreblind, så kunne
jeg tilmed selv have set det. Igen, mange tak, du har simpelthen reddet min
dag

Mange hilsner
Puk