hvilket cms (igen igen)
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 26-05-06 22:43

hej i hytten,

Den har jo været her et par gange men her kommer den igen.

Hvilket cms anbefales til mindre organisationer/sider/virksomheder, der
primært præsenterer statisk information?

Helt konkret drejer det sig om en pænt stor sjat sider, men de skal alle
vises i samme skabelon og helst med lokale menuer afhængig af det valgte
globale menupunkt. Ellers ingen behov for noget som helst ...

ras

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-05-06 22:52

On Fri, 26 May 2006 23:43:28 +0200
"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> alle vises i samme skabelon og helst med lokale menuer afhængig af
> det valgte globale menupunkt. Ellers ingen behov for noget som

jeg kan anbefale dig at kigge på Fundanemt CMS www.fundanemt.com
Det er dansk produceret, opensource og meget brugervenligt.

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 27-05-06 10:03

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
On Fri, 26 May 2006 23:43:28 +0200

jeg kan anbefale dig at kigge på Fundanemt CMS www.fundanemt.com
Det er dansk produceret, opensource og meget brugervenligt.

- ok tak, det kigger je gpå. I virkeligheden kan jeg måske nøjes med fire
forskellige scripts fra et af nettets utallige scriptsteder, men hvilke
scripts? Jeg kan godt selv stykke skabelonen og stylesheetet sammen og
jeg kan også tyde en lille smule af php-koden men jeg kan dælme ikke selv
skrue det hele sammen ;-(

ras

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 27-05-06 10:41

Hej Rasmus

Til de små løsninger er phpfusion glimrende egnet.
Desuden er det ret nemt at lave sin egen skabelon, i forhold til andre
cms løsninger.
Skal du op i lidt mere forkromet er Postnuke CMS at foretrække, men
den er sikkert alt for tung til dit behov
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : AF

Dato : 28-05-06 10:37

Kim Schulz skrev i news:20060526235140.27b51c55@localhost

[ ... ]
> jeg kan anbefale dig at kigge på Fundanemt CMS www.fundanemt.com
> Det er dansk produceret, opensource og meget brugervenligt.

Jeg synes ikke den er specielt brugervenlig ved installation. Jeg kunne
ganske enkelt slet ikke få den til at køre installationen færdig. Den nåede
2 af de 5 den sagde den skulle igennem.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-05-06 10:45

On Sat, 27 May 2006 11:40:33 +0200
Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org
<admin@yyy-easywebdesign-xxx.org> wrote:

> [...]
> cms løsninger.
> Skal du op i lidt mere forkromet er Postnuke CMS at foretrække, men
> den er sikkert alt for tung til dit behov

Begge er dog mere Portal løsninger end CMS løsninger (om end de selv
kalder sig CMS)

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-05-06 11:44

On 2006-05-27, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
> Begge er dog mere Portal løsninger end CMS løsninger (om end de selv
> kalder sig CMS)

Jeg tror ikke der nogen form for konsensus om en definition af CMS

- Jacob Atzen

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 27-05-06 14:16

Jacob Atzen wrote:
> Jeg tror ikke der nogen form for konsensus om en definition af CMS

der er mange; http://en.wikipedia.org/wiki/CMS - men det er nu
ligegyldigt, alle de systemer der er nævnt høre vidst ind under den
almene opfattelse af CMS ;)

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-05-06 10:51

On Sun, 28 May 2006 11:36:53 +0200
"AF" <dewnull@tiscali.invalid> wrote:

> [...]
> kunne ganske enkelt slet ikke få den til at køre installationen
> færdig. Den nåede 2 af de 5 den sagde den skulle igennem.

og du læste ikke den advarsel der kom om at safemode giver dig
problemer?

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 28-05-06 12:57

On Sun, 28 May 2006 11:51:14 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>og du læste ikke den advarsel der kom om at safemode giver dig
>problemer?
Et moderne CMS BØR kunne håndtere safemode.

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-05-06 13:22

On Sun, 28 May 2006 13:57:07 +0200
Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org
<admin@yyy-easywebdesign-xxx.org> wrote:

> Et moderne CMS BØR kunne håndtere safemode.

Det kan det såmænd også, men nogle brugere glemmer at læse hvad der
står under installationen og tror de gør det rigtige. derfor slår
installationen fejl.