Søgemaskineoptimering
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 25-05-06 17:36

Søgemaskiner kan ikke lide sider hvor der optræder ? eks.:
www.minside.dk/underside.php?brugernavn=test10
men kan bedre li´ www.minside.dk/underside.html .

Har fået oplyst at det er afhængigt af webhotelserver om det kan lade sig
gøre.
Er der nogen der kan henvise til mere information om dette?

mvh Jørn

Fra : Julius Taul Madsen

Dato : 26-05-06 01:57

Du har nok ret i, at ikke alle webhoteller understøtter det. Jeg kan
ikke på stående fod fortælle dig hvilke der gør, og hvilke der ikke
gør, men jeg kan give dig et startskub, ved at fortælle dig, at den
funktionalitet du efterspørger hedder mod_rewrite - så kan du jo selv
prøve at google lidt.
Mvh. Julius

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 26-05-06 06:22

<<
"Julius Taul Madsen" <julius.madsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tak Julius - lige hvad jeg manglede

Fra : Thomas Jari

Dato : 26-05-06 12:14

On Thu, 25 May 2006 18:36:07 +0200, "Jørn Rasmussen"
<joernras@cybercity.dk> wrote:

>Søgemaskiner kan ikke lide sider hvor der optræder ? eks.:
>www.minside.dk/underside.php?brugernavn=test10
>men kan bedre li´ www.minside.dk/underside.html .

Det er et levn fra fortiden. Søgemaskinerne har ingen problemer med
parametrer i urlen. Du skal bare sørge for at bruge forskellige titler
og have forskelligt indhold på siderne.

At en rewritet url, så ser pænere ud, og har mulighed for at have
søgeord inkluderet, som kan påvirke din placering er en helt anden
sag.

--
Thomas Jari
http://thomas.weblogging.dk

Fra : webmaster@phpartikle~

Dato : 29-05-06 15:06

> Det er et levn fra fortiden. Søgemaskinerne har ingen problemer med
> parametrer i urlen. Du skal bare sørge for at bruge forskellige titler
> og have forskelligt indhold på siderne.

Det er nu ikke helt rigtigt. Google skriver skriver bl.a. dette i deres
"technical guidelines" faq:

"Don't use "&id=" as a parameter in your URLs, as we don't include these
pages in our index."

Så helt ligeglade er søgemaskinerne nu ikke. Men ellers er jeg enig,
grundlæggende set er der ikke problemer med at få søgemaskinerne til at
indeksere siderne ved brug af parametre i url'en.
Som du også selv siger, så er det hamrende pænt ud