problemer med: mail() og header(). på b-on~
Fra : jesper

Dato : 15-05-06 21:35

hej jeg har været igang i lang tid på at lave et kæmpe login
system. og nu er jeg færdig og har loadet det op.

mit første problem er at jeg har læst i en bog (PHP 5) at man
normalt på webhoteller og sites kan bruge funktionen

mail(email@email.com, emne, text, headers);

men min side som er hostet på B-one bliver ikke sendt jeg regner
med det er nogle settings der skal sættes men hvordan?

det næste problem er med min Header() som jeg har sat til efter
de aktivere brugeren den laver denne fejl:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent
by (output started at httpd.www/preview/site/index.php:5) in
httpd.www/preview/site/index.php on line 11

hvad er fejlen??

thx..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-05-06 22:06

jesper wrote:
> mail(email@email.com, emne, text, headers);
>
> men min side som er hostet på B-one bliver ikke sendt jeg regner
> med det er nogle settings der skal sættes men hvordan?

Kender ikke b-one - prøv at skriv til deres support, om mail funktionen
er disabled i php - og hvilke alternativer der i så fald findes. De bør
virke med en alm. mail(); Alternativt kan der være en fejl i dit script.

> [...]
> by (output started at httpd.www/preview/site/index.php:5) in
> httpd.www/preview/site/index.php on line 11

Du udskriver noget til browseren, før du senderen en header. Det må du
ikke. Det kan sagnes blot være tale om du har indsat et linjeskift eller
mellemrum INDEN de første <?php i filen. Prøv at tjekk der - der må
intet udskrives til browseren i phpen - eller være nogen form for tegn
(synlige som usynlige) inden <?php. (Alternativt kan du bruge output
buffering - hvis alt andet er umuligt
http://dk.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php).

Mvh
johan

Fra : jesper

Dato : 16-05-06 14:04

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Kender ikke b-one - prøv at skriv til deres support, om mail funktionen
> er disabled i php - og hvilke alternativer der i så fald findes. De bør
> virke med en alm. mail(); Alternativt kan der være en fejl i dit script.

tak for dine to besvarelser mail() fejlen fik jeg rettet, bare en lille
funktion jeg skulle tilsætte på b-one.nu..

den anden fejl var et <br> altså linje skift mellem :P

Fra : Frederik Sunne

Dato : 17-05-06 12:38

jesper wrote:

> mail(email@email.com, emne, text, headers);
>
> men min side som er hostet på B-one bliver ikke sendt jeg regner
> med det er nogle settings der skal sættes men hvordan?

For et par år siden, satte B-one en begrænsning ind, som gjorde
at man kun kunne sende 1 mail pr. 5 minut via PHP til andre email
adresser end dem, som ligger på ens eget domæne.
Jeg ved ikke om de har ophævet det, men det bør du nok tjekke.

Er der nogle som ved om de har fjernet denne begrænsning?

Mvh,

Frederik

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 17-05-06 13:21

> [...]
> adresser end dem, som ligger på ens eget domæne.
> Jeg ved ikke om de har ophævet det, men det bør du nok tjekke.

Jeg kender ikke noget til b-one, men jeg er i gang med at udvikle en løsning
hvor jeg også kommer til at sende mails i større antal, og regnede ikke med
at mail() var en god løsning, så jeg prøvede slet ikke...

I stedet brugte jeg pear's mail_queue til at sætte mails i kø. Det virker
ved at du istedet for at bruge mail() i din applikation, bruger
mail_queue's tilsvarende funktioner. Din e-mail bliver så lagt i en tabel i
din database, og et andet script, som skal i cron, checker om der er mails
i køen, og hvis der er sender den dem.

Det har også den fordel at hvis afsendelsen mislykkes, gemmer den stadig
mailen, og prøver at sende den igen næste gang. + at den kan sende mails i
mindre portioner, så du ikke overbelaster smtp-serveren, så du har mulighed
for at sende store mængder mails med den, det er lidt mere besværligt med
mail()

Martin Kaltoft

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 17-05-06 19:56

Hej

Sjovt nok skulle jeg for første gang sende en stak mails til medlemmer på
min side vedr. en konkurrence.
Dette er via php, og der er ikke rigtig nogle der er kommet ud. Jeg tror
det stadig er sådan (Surt)

Men jeg må jo prøve at sende en mail til support hos b-one

Mvh

Thorkild

PS sorry at jeg lånte tråden

--
Ved direkte mail fjern: _fjern_ fra emailadresse
http://www.voip-user.dk

Fra : Frederik Dam Sunne

Dato : 18-05-06 08:19

> [...]
> min side vedr. en konkurrence.
> Dette er via php, og der er ikke rigtig nogle der er kommet ud. Jeg tror

Ja, men de skriver det ikke nogle steder. Det ville skræmme kunder
væk. Det gælder bare om at få folk i folden.

> Men jeg må jo prøve at sende en mail til support hos b-one

Det får du ikke meget ud af. Flyt hellere over til Unoeuro. De er
hurtige, stabile, bliver ikke angrebet så ofte af DOS og har ikke den
fjollede SMTP begrænsing.

Mvh,

Frederik

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 18-05-06 12:52

> Men jeg må jo prøve at sende en mail til support hos b-one

Hvis du har adgang til en anden SMTP-server, der er brugernavn / password
beskyttet kan du bruge førnavnte mail_queue til at sende, uden at bruge
b-one's SMTP-server...

Martin Kaltoft